تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی زیبایی / ترس از بیهوشی عمل جراحی زیبایی بینی
۷ دقیقه
ترس از بیهوشی،درد و عوارض عمل جراحی زیبایی بینی

ترس از بیهوشی عمل جراحی زیبایی بینی

آنچه می خوانید...

ترس از بیهوشی،درد و عوارض عمل جراحی زیبایی بینی

هر بیمار متقاضی جراحی بینی با دیگری متفاوت است. هیچ‌گاه نمی‌توان دو بیمار متقاضی جراحی بینی را پیدا کرد که نگرانی و درخواست‌های کاملاً یکسانی داشته باشند. اگرچه بر اساس مشاوره‌های انجام‌شده با بیماران می‌توان گفت برخی مسائل و نگرانی‌ها برای همه اتفاق می‌افتد. گاهی در بین بیمارانی که جراحی بینی پیش رو دارند نگرانی‌های مشخص و یکسانی دیده می‌شود.

اگر شما فکر می‌کنید که نمی‌توانید درد ناشی از جراحی را تحمل‌ کنید، در طول مشاوره این موضوع را با پزشک جراح خود در میان بگذارید تا جراح بتواند در این خصوص به شما مشاوره داده و نگرانی‌های شما را برطرف سازد. جراح همچنین می‌تواند در خصوص استراحت در منزل با شما مشورت کند تا اطمینان حاصل شود که شما زمان کافی برای استراحت و بهبودی کامل را در مراحل درمان دارا هستید.

هنگامی که بیماران برای جراحی بینی آماده می‌شوند متوجه خواهند شد که باید زمانی را صرف بهبودی کامل خود کنند. هرگونه جراحی استرس‌آور است حتی اگر جراحی زیبایی که خود فرد انتخاب کرده باشد. آماده کردن ذهن برای جراحی یک حرکت هوشمندانه است. خوشبختانه متخصصین جراحی بینی راهکارهایی را ارائه می‌دهند که شما می‌توانید با بهره گرفتن از آن‌ها از استرس خود کم کنید.

مهم است که درک کنید هیچ جراحی زیبایی نتیجه آنی در پی نخواهد داشت. در برابر خود و بدنتان صبور باشید و بدانید که آنچه روز بعد از جراحی در آینه خواهید دید به‌ مرور زمان بهبود خواهد یافت. با این نگرش می‌توانید از ترس و اضطراب قبل از جراحی بینی رهایی یابید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت با شماره‌های ۲۲۷۹۳۰۲۵ و ۴۴۷۶۳۱۱۰ تماس حاصل فرمایید.

عوامل مختلف نگرانی و ترس از جراحی بینی


 

ترس از بیهوشی عمل جراحی زیبایی بینی
ترس از بیهوشی عمل جراحی زیبایی بینی

 

ترس از بیهوشی

پزشکان درک می‌کنند که گاهی بیماران در خصوص فرایند بی‌هوش بودن در طول جراحی نگران هستند. در حالی‌که حقیقت این است که هنگامی‌که بیهوشی توسط پزشکان باتجربه انجام شود بسیار بی‌خطر است. در واقع بنا بر دلایلی پزشکان برای جراحی بینی بیهوشی کامل تجویز می‌کنند. برای مثال بیهوشی کامل بی‌خطرتر است چرا که از تکان خوردن بیمار در طول جراحی جلوگیری می‌کند. همچنین به دلیل استفاده از ماسک اکسیژن از مجاری تنفسی محافظت بیشتری خواهد شد. میزان بیهوشی بسته به عوامل مختلف مانند کاهش خونریزی، ورم و کبودی می‌تواند تغییر کند. در مقایسه با دیگر جراحی‌های بزرگ که بدن را درگیر می‌کند، جراحی بینی به بیهوشی کم‌تری نیاز دارد. همچنین در طول بیهوشی کامل همیشه یک متخصص هوش‌بری در کنار بیمار حاضر است.

درد عمل بینی

بیشتر متقاضیان جراحی پلاستیک (حدود ۹۰ درصد) درد ناشی از جراحی را تجربه نخواهند کرد و نیازی به تجویز داروهای مسکن ندارند. کم‌تر از ۱۰ درصد از بیماران به تجویز داروهای مسکن احتیاج دارند. هنگامی که بیمار دچار درد می‌شود پزشک داروی مورد نیاز وی را تجویز می‌کند و این درد بیشتر از چند روز ادامه نخواهد داشت. پزشک همچنین راهکارهایی را برای کاهش درد به بیمار ارائه می‌دهد.

برای مثال برای کاهش درد و ورم از مالش و یا لمس بینی خودداری کنید. همچنین تا جایی که می‌توانید از بالا کشیدن بینی و گرفتگی آن جلوگیری نمایید. اگر می‌توانید به پشت و به حالت طاق‌باز بخوابید. یک صندلی لمیده می‌تواند در این خصوص به شما کمک کند تا به پهلو نخوابید و در طول خواب به بینی خود ضربه نزنید چرا که این کار باعث تغییر شکل آن می‌شود. همچنین مراقب باشید که خم نشوید و یا چیزی را بلند نکنید چرا که باعث ورم و بالا رفتن فشار خون و در نهایت در بعضی موارد باعث خونریزی بینی می‌شود. در برابر کودکان جوانب احتیاط را بیشتر رعایت نمایید تا از هر گونه تغییرات دردناک جلوگیری شود.

نگرانی‌هایی در خصوص ظاهر

tarsbini2

نگرانی در خصوص این‌که شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که بعد از جراحی ظاهری جذاب‌تر خواهید داشت امری طبیعی است. بهترین راهکار برای این امر این است که جراح زیبایی مطمئن و حرفه‌ای که در جراحی بینی تخصص دارد را انتخاب نمایید. تفاوتی ندارد که کدام جراح عمل شمارا بر عهده دارد شما باید انتظار ورم و حتی کبودی‌های سطحی را داشته باشید. اما یک جراح مجرب اقدامات لازم برای کاهش دادن این عوارض را انجام خواهد داد.

مشکلات تنفسی

در موارد نادر اگر بینی بیش از اندازه کوچک گردد و یا بریدگی‌های شدیدی در بینی صورت گیرد، می‌تواند منجر به عوارض تنفسی جراحی بینی گردد. در حقیقت در بیشتر موارد جراحی بینی به بهبود تنفس کمک می‌کند. پزشکان با بهره گیری از پیشرفته‌ترین روش‌های بخیه و پیوند بافت باعث می‌شوند تا بینی نسبت به قبل از جراحی بسیار مقاوم‌تر گردد. همچنین به خاطر داشته باشید که مشکلات تنفسی که قبل از جراحی وجود داشته‌اند باید قبل از جراحی مورد بررسی قرار گیرند چراکه احتمالاً این بیماری‌ها به نوع دیگری از جراحی و یا جراحی‌های جداگانه مانند سپتوپلاستی و یا جراحی توربینت یا شاخک بینی احتیاج دارند.

دیگران چه فکری خواهند کرد؟

این‌که بخواهید در نظر دیگران زیبا جلوه کنید طبیعی است اما این مورد نباید دلیل اصلی شما برای جراحی بینی باشد. جراحی بینی برای این است که شما اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و در مورد خودتان احساس بهتری داشته باشید.

چند راهکار برای کاهش ترس از جراحی بینی


در اینجا به چند راهکار برای آماده کردن خود برای جراحی زیبایی بینی اشاره شده است.

در خصوص انتظارات خود واقع‌گرا باشید

اولین و مهم‌ترین مسئله این است که تمامی امکانات و محدودیت‌های یک جراحی را درک کنید. جراح چندین بار قبل از عمل جراحی فرایند جراحی را با شما بررسی می‌کند و در خصوص تکنیک‌هایی که استفاده می‌کند و همچنین نتیجه جراحی  برای شما توضیحاتی ارائه می‌دهد. موفق‌ترین نتایج زمانی رخ می‌دهند که بیماران رفتاری مناسب و انتظاراتی هم‌ردیف با تفکرات پزشک داشته باشند. اگر در خصوص تغییراتی که می‌تواند در جراحی باعث زیباتر شدن شما شود، خوش‌بین‌تر باشید شانس رضایت شما از نتیجه جراحی بیشتر می‌شود و از ترس شما قبل از جراحی می‌کاهد.

بدنی سالم داشته باشید

tarsbini1

قبل از انجام جراحی بدن باید در سالم‌ترین و بهترین حالت خود باشد تا بتواند بعد از جراحی به‌صورت کامل درمان شود. به‌شدت توصیه می‌شود که قبل از جراحی زمانی را برای پیدا کردن آرامش و کاهش دادن استرس‌های غیرضروری اختصاص دهید. تهیه کردن زودهنگام مواردی که در طول دوران بهبودی به آن احتیاج دارید مانند داروهای مسکن و غذاهای سالم می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که در مدت زمان مرخصی فقط بر روی استراحت تمرکز خواهید کرد.

باید از نیازهای خود حمایت کنید

tarsbini

در طول دوران بهبودی حضور دوستان و خانواده می‌تواند یک کمک بزرگ باشد. آن‌ها نه‌تنها می‌توانند در خصوص کمک‌های فیزیکی به شما کمک کنند بلکه می‌توانند با حضور خود در زمانی که شما تغییرات ظاهری را تجربه می‌کنید از شما حمایت کنند. یک رفتار صبورانه و به دور از قضاوت از سوی کسانی که دوستشان دارید می‌تواند به شما کمک کند تا در طول تمامی مراحل درمان دید بهتری داشته باشید و در حالی که ورم ناشی از جراحی بهبود می‌یابد بر روی کوچک‌ترین تغییرات روزانه حساس نشوید.

دیگر راهکارها

راهکارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در جلوگیری از عوارض ناشی و ترس از عمل بینی کمک کنند. جراح زیبایی متخصص و باتجربه انتخاب کنید. خود را کاملاً آماده کنید. اگر سیگار می‌کشید برای بهبود جراحی سیگار را ترک کنید چراکه کشیدن سیگار برای جراحی بینی مناسب نیست. تمامی دستوراتی را که جراح قبل و بعد از جراحی به شما می‌دهد را رعایت کنید. همچنین از مواردی برای جلوگیری از عوارض ناشی از جراحی دوری ‌کنید. عواملی مانند سیگار کشیدن، آفتاب گرفتن و دوری از هر چیزی که بعد از جراحی باعث آسیب به بینی می‌شود.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =