فهرست مطالب

زاویه دار کردن فک و صورت:جراحی و تزریق

احتمالاً اصلی‌ترین مشخصه‌ی یک صورت زنانه، فرم کلی صورت است که تا حد زیادی به شکل استخوان فک (مندیبل) بستگی دارد. فرم ایده آل صورت برای مردان، داشتن چانه‌ی مربعی و فک پهن و برجسته است با این‌حال ساختار ایده‌آل برای صورت زنانه معمولاً دارای خط فک باریک، ظریف و زاویه‌دار است. با اینکه تمامی افراد از نظر ژنتیکی دارای این شاخصه‌ها برای صورت ایده‌آل نیستند، عمل‌های زاویه‌دار کردن صورت می‌توانند به افراد در شکل دادن به صورت و رسیدن به حالت ایده آل زنانه کمک کنند.

اگر دوست دارید که صورت لاغرتر با فک و چانه‌ی مخروطی شکل، گونه‌های برجسته و بینی کوچک‌تر با پل بالا رفته داشته باشید، متخصصین زیبایی روش‌های زاویه‌ دار کردن صورت را به شما توصیه می‌کنند چرا که نتایج این عمل‌ها برای شما مناسب خواهند بود. متخصص مربوطه، وضعیت شما را در نظر گرفته و سپس تزریق بوتاکس یا عمل جراحی زاویه‌دار کردن صورت را به شما پیشنهاد می‌کند.

بسیاری از زنان دوست دارند عمل زاویه‌ دار کردن صورت را انجام دهند و به فرم مخروطی شکل چهره دست پیدا کنند، گونه‌های برجسته و خط فک باریک و زنانه. برای آشنایی بیشتر با روش‌های زاویه‌دار کردن صورت و یا در صورت تمایل به رزرو نوبت می‌توانید با شماره تلفن‌های ۲۲۷۹۳۰۲۵ و ۴۴۷۶۳۱۱۰ تماس حاصل فرمایید.

متقاضیان زاویه دار کردن صورت و فک

 

اکثر زنانی که تصمیم به انجام عمل زاویه‌ دار کردن فک و صورت می‌کنند فکر می‌کنند که چانه‌ی آن‌ها کوتاه بوده یا فک قوی و مردانه‌ای دارند که صورت آن‌ها را پهن و مردانه نشان می‌دهد. همچنین ممکن است برخی از افراد به غبغب یا چاقی صورت مبتلا باشند. این روش‌ها می‌توانند برای شکل دادن به چانه و تغییر فرم کلی صورت به شما کمک کنند.

این روش‌ها بسیار پیچیده‌اند چراکه کل بخش تحتانی صورت را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند؛ زاویه‌های فک، بدنه‌ی استخوان مندیبل فک و زاویه‌ی چانه. در برخی از موارد عمل زاویه‌ دار کردن صورت همراه با دیگر عمل‌های زیبایی مانند پروتز چانه، تزریق ژل یا جراحی پروتز گونه انجام می‌شود تا بهترین آثار ممکن را ایجاد کند. پزشک، حالت چهره‌ی شما را بررسی کرده و بهترین روش درمانی را انتخاب می‌کند. از جمله دیگر مواردی که می‌توانند شما را کاند یدمناسبی برای انجام این عمل بکنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر چانه‌ی شما در مقایسه با صورتتان درشت به نظر می‌رسد.
  • اگر اندازه‌ی چانه‌ی شما با صورت شما هماهنگی ندارد.
  • اگر صورت شما از جلو حالت زاویه‌دار دارد.
  • اگر فک تحتانی شما پهن و درشت است.
  • اگر فک تحتانی شما نامتقارن یا بلند است.
  • اگر نیاز به انجام دوباره‌ی عمل زیبایی دارید.

روش‌های مختلف زاویه‌دار کردن صورت

 

زاویه دار کردن فک و صورت
زاویه دار کردن فک و صورت

 

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای کاهش پهنای خط فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاهش پهنای خط فک می‌تواند در افزایش توازن در صورت به شما کمک کرده و جذابیت کلی چهره را افزایش دهد.

نحوه‌ی درمان 

بوتاکس با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز به بافت‌ها تزریق شده و با گذشت زمان عضلات را تضعیف می‌کند که این کار به‌طورکلی باعث کوچک‌تر شدن عضلات می‌گردد. پزشک برای درمان بر روی نقطه‌ای که سه سر عضله بر روی هم قرار می‌گیرند تمرکز می‌کند که این نقطه در محلی که عضله وارد استخوان می‌شود قرار دارد. با کاهش اندازه‌ی عضله در نقطه‌ی اتصال آن به استخوان، اندازه‌ی استخوان نیز با گذشت زمان کاهش می‌یابد و بدون تأثیر گذاشتن بر روی استحکام استخوان، ماندگاری آثار عمل افزایش پیدا می‌کند.

بهبودی

در واقع هیچ مدت‌زمانی برای بهبودی مورد نیاز نخواهد بود. پزشکان به هنگام انجام این تکنیک تورم قابل ‌توجه یا کبودی مشاهده نکرده‌اند. انجام این عمل ۲ تا ۳ دقیقه زمان برده و در مطب پزشک انجام می‌شود و شما پس ‌از آن می‌توانید رانندگی کنید. همچنین هیچ محدودیتی در فعالیت‌های شما ایجاد نخواهد شد.

نتیجه

بروز آثار عمل‌های زاویه‌ دار کردن صورت و فک ممکن است بین ۲ تا ۸ هفته زمان ببرد. خوشبختانه آثار این عمل‌ها ظاهری کاملاً طبیعی خواهند داشت. دیگران فکر خواهند کرد که شما کمی وزن خود را کاهش داده یا کمی از چربی‌های صورت شما آب شده‌اند. پزشک در استفاده‌ی مقدار مناسب بوتاکس دقت لازم را می‌کند تا صورت شما حالتی غیرطبیعی پیدا نکند.

پس‌ از انجام تزریق بوتاکس شما می‌توانید بدون کبودی و تورم به کارهای روزمره‌ی خود بازگردید. در چند روز اول پس از تزریق ممکن است به هنگام جویدن غذا اندکی احساس ناراحتی مبهم داشته باشید که این مشکل در عرض یک هفته رفع خواهد شد. همچنین در طول چهار ساعت اول پس از درمان نباید دراز بکشید و باید از ماساژ دادن عضله‌ی ماستر خودداری کنید.

برجسته‌سازی گونه‌ها

 

برجسته‌سازی گونه‌ها
برجسته‌سازی گونه‌ها

 

برجسته کردن گونه روشی برای اصلاح ابعاد صورت و ایجاد هماهنگی بین اجزای آن می‌باشد و می‌توانید با استفاده از این روش چهره‌ی خود را زاویه‌ دار کنید. می‌توان این کار را با استفاده از پروتز به انجام داد.

نحوه‌ی درمان

در بخش داخلی لب فوقانی در نزدیکی لثه‌ها، بریدگی‌هایی ایجاد می‌شوند. سپس پروتز را به درون حفره‌ای که درون بافت‌ها ایجاد شده است، وارد می‌کنند. این پروتزها بر روی و یا در زیر استخوان گونه قرار داده می‌شوند و معمولاً با استفاده از پیچ‌های تیتانیومی ریز در جای خود ثابت می‌شوند. سپس بریدگی‌های ایجاد شده بخیه زده می‌شوند که این بخیه‌ها با گذشت زمان توسط بدن جذب خواهند شد.

زمانی که عمل پروتز گونه همراه با دیگر عمل‌های جراحی انجام می‌شود، می‌توان از بریدگی‌های ایجاد شده برای آن عمل به‌منظور قرار دادن پروتز گونه استفاده کرد. این عمل معمولاً به صورت سرپایی انجام شده و پس از درمان نیز بیمار به مدت حدود ۲۴ ساعت تحت مراقبت خواهد بود.

برجسته‌سازی چانه

برجسته‌سازی چانه
برجسته‌سازی چانه

 

برجسته کردن چانه یک عمل جراحی است که می‌تواند ظاهر چانه یا خط فک را بهبود بخشد. بسته به دیگر ساختارهای صورت مانند بینی، پیشانی و گونه‌ها، می‌توان چانه را با استفاده از پروتز چانه بزرگ‌تر کرد تا حالت کلی چهره از نظر زیبایی بهتر شده و صورت حالت زاویه‌دارتری پیدا کند.

نحوه‌ی درمان

جراحی پروتز چانه را می‌توان با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی انجام داد. جراح یک بریدگی در خارج یا داخل دهان ایجاد می‌کند تا بتواند یک حفره در زیر عضلات و بالای استخوان چانه ایجاد کند. سپس پروتز در محل خود قرار داده شده و با بخیه محکم می‌شود. از بخیه برای بستن بریدگی‌های ایجاد شده نیز استفاده می‌شود.

بهبودی

به مدت ۲ تا ۳ روز پس‌ از انجام عمل برجسته‌سازی گونه ممکن است لازم باشد تا از یک بریس محافظتی بر روی چانه‌ی خود استفاده کنید. کبودی، تورم و درد خفیف نیز ممکن است مشاهده شوند که در عرض چند روز از بین خواهند رفت. ممکن است در ناحیه‌ی چانه‌ی خود احساس بی‌حسی کنید که معمولاً در عرض چند هفته از بین خواهد رفت.

جراحی برای زاویه‌دار کردن صورت

 

کوچک کردن استخوان مندیبل فک (فک پایین)

 

کوچک کردن استخوان مندیبل فک
کوچک کردن استخوان مندیبل فک

 

در این عمل جراحی، استخوان فک شما درست در کنار گوش بریده می‌شود. بریده شدن استخوان بیرون زده می‌تواند خط صورت شما را صاف و طبیعی‌تر کند.

بریدن بخش قشری استخوان

 

بریدن بخش قشری استخوان
بریدن بخش قشری استخوان

 

در این عمل جراحی، ضخامت استخوان فک شما کاهش یافته و صورت شما از جلو تا حد زیادی لاغر خواهد شد. استخوان از ۳ لایه تشکیل شده است که در این روش لایه‌ی خارجی آن برداشته شده و ضخامت استخوان تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

استئوتومی T

 

استئوتومی T
استئوتومی T

 

در این عمل جراحی که بر روی چانه‌های پهن و درشت انجام می‌شود، قسمتی از استخوان چانه بریده شده و دو قسمت دیگر آن به یکدیگر وصل می‌شوند تا بدین‌صورت پهنای چانه کاهش پیدا کند.

برداشتن بافت‌های لپ

 

برداشتن بافت‌های لپ
برداشتن بافت‌های لپ

 

اگر صورت شما چربی زیادی دارد نمی‌توان انتظار داشت تنها با یک عمل جراحی بر روی فک نتایج خوبی حاصل شوند. اگر چربی زیادی در لپ‌های شما وجود داشته باشند همین مشکل وجود خواهد داشت. در این موارد می‌توان چربی را از لپ‌های فرد خارج کرد.

نحوه‌ی درمان

در عمل عادی برای کوچک کردن فک، بریدگی‌ها در سطح داخلی دهان ایجاد می‌شد و برای داشتن دید کافی، بریدگی‌های بزرگی ایجاد می‌شدند. به‌منظور رفع این مشکل ما از روش‌های جدیدی استفاده می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توان با ایجاد بریدگی‌های کوچک‌تر از ۵ میلی‌متر، بخش زاویه‌دار فک را برش داد. این عمل جراحی دقیق و پیچیده در حالی انجام می‌شود که تیم پزشکی آن را تحت نظر دارند. همچنین، بریدگی‌های ایجاد شده در این عمل جراحی بسیار کوچک و تقریباً نامحسوس بوده و در نتیجه خونریزی و تورم و مدت‌زمان مورد نیاز برای بهبودی کاهش پیدا می‌کنند.

بهبودی

لازم است تا بیماران محل انجام عمل جراحی را به‌طور کامل با استفاده از محلول‌های دهان‌شویه‌ی تجویزشده شستشو دهند. پزشک به شما توصیه می‌کند تا به مدت ۲ تا ۳ روز پس‌ از انجام عمل از یک رژیم غذایی نرم استفاده کنید. در طول یک ماه اول، ممکن است بیمار تورم خفیف تا متوسطی را در صورت خود مشاهده کند ولی در عرض یک ماه، صورت به حالت اولیه‌ی خود بازمی گردد. پس از گذشت یک هفته از انجام عمل می‌توان فعالیت‌های عادی و کاری را ادامه داد.

به این مقاله امتیاز دهید

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *