تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / طراحی کامپیوتری پیش از جراحی بینی
۳ دقیقه

طراحی کامپیوتری پیش از جراحی بینی

آنچه می خوانید...

طراحی کامپیوتری قبل از جراحی زیبایی بینی در سالهای اخیر بسیار رواج یافته است. اما آیا استفاده از آن به بیمار کمک می کند یا او را گمراه می سازد؟ پاسخ به این بستگی دارد که پزشک چه تصویری را به بیمار نشان خواهد داد؟

تصویری که زیباترین حالت ممکن روی صفحه مونیتور است یا نتیجه ای که با جراحی قابل انجام خواهد بود؟ یا بهتر از آن، نتیجه ای که جراح پلاستیک با توجه به تجربه اش امکان پذیر می داند و البته این نتیجه منطبق بر معیارهای زیبایی شناسی است.

با استفاده از طراحی کامپیوتری و ایجاد تغییر اندازه و شکل بینی قبل از عمل می توان تغییراتی را که پس از رینوپلاستی ایجاد می شود نشان داد و درمورد اینکه کدام قسمت بینی و به چه میزان باید تغییر کند، برنامه ریزی کرد. طراحی کامپیوتری بینی که قبل از عمل صورت میگیرد نمونه گویایی از این امر است.

این موضوع با استفاده از این حقیقت است که به کار بردن نرم افزارهای مختلف کامپیوتری در سالهای اخیر، زندگی را دچار تحول چشمگیری کرده است . خوشبختانه علم پزشکی نیز در زمینه های مختلف از این پیشرفت بهره فراوانی برده است.

بسیاری از بیماران تصور کاملا مشخصی از بینی ایده آل برای چهره شان نداشته و فقط با ذکر اینکه بینی شان بزرگ است و باید کوچکتر شود، مراجعه می کنند لذا انجام طراحی می تواند در نشان دادن تغییرات بعد از عمل زیبائی چهره فرد پس از ایجاد هماهنگی بینی با سایر اجرا و صورت نقش مهمی داشته باشد.

پس یکی از امتیازات طراحی کامپیوتری این است که بیمار می تواند نتیجه خواسته اش را (که بسیاری درست هستند و بسیاری هم ناشی از کج سلیقگی های مرسوم در جامعه می باشند) را فورا”ملاحظه نماید تا بتواند تصمیم منطقی در مورد اینکه چه انتظاری از عمل بینی خود دارد بگیرد.

طراحی کامپیوتری قبل از عمل

در بسیاری از موارد بیماران از پزشک می خواهند که در تصویر، قوس بیشتری روی بینی ایجاد کند و بعد از انجام این عمل، همان تصویری که قبلا” طراحی شده بود را بهتر می دانند و این مزیت بزرگ هم برای پزشک و هم برای بیمار است. بیمار دیگر بعد از عمل در حسرت قوس بیشتر نیست و دیگر فکر نمی کند اگر بینی او قوس بیشتری داشت، زیباتر بود.

این نکته در قسمت های مختلف بینی مثل بالاتر یا پائین تر بودن نوک بینی، بیشتر یا کمتر بودن زاویه بینی با لب، جلوتر یا عقب تر بودن نوک بینی و…. کاربرد دارد.

بنابراین با نشان دادن عکس ها و با به کارگیری نرم افزارهای کامپیوتری مثل فتوشاپ می توان تا حدودی به خواسته های متقاضی پی برد. به عبارت دیگر این روشها ابزارهای تعامل پزشک با بیمار هستند.

یکی از کاربردهای جالب طراحی قبل از عمل، نشان دادن اهمیت چانه در زیبایی صورت است. در مورد کوچکی چانه، بهترین عمل بینی هم نمی تواند زیبایی مورد انتظار را ایجاد کند و جلو آوردن چانه همراه با جراحی پلاستیک بینی می تواند نیتجه فوق العاده ای از نظر زیبایی داشته باشد.

بیشتر بیماران هیچ ایده ای در این مورد ندارند و نشان دادن تاثیر جلو آوردن چانه یکی از امتیازات طراحی کامپیوتری قبل از عمل است.

جراحی زیبایی بینی در کلینیک زیبایی دکتر سرمست با بهترین روش ها و با استفاده از جدیدترین تجهیزات انجام می شود، به گونه ای که بیمار پس از جراحی، هم از زیبایی و هم از سلامت بینی خود کاملا رضایت دارد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 9 =