تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی زیبایی / عوارض و خطرات ساکشن گردن و غبغب
۳ دقیقه

عوارض و خطرات ساکشن گردن و غبغب

آنچه می خوانید...

گردن باریک و خوش فرم و زیبا باعث زیبایی نمای کل صورت و بدن می شود اما ممکن است در هر سنی بر اثر عوامل مختلفی مانند افزایش وزن و ژنتیک گردن دچار افزایش چربی و افتادگی پوست و یا غبغب گردد که در این صورت فرم گردن تغییر پیدا می نماید و زیبایی افراد دچار خدشه می گردد ، لیپوساکشن گردن راهی ساده و موثر برای ایجاد خط گردن زیبا و طبیعی می باشد و ایجاد انحنای باریک در زیر فک باعث می گردد بین فک و گردن تناسب ایجاد شود اما عوارض و خطرات ساکشن چربی گردن و غبغب چیست.

عوارض و خطرات ساکشن گردن

عوارض و خطرات ساکشن گردن مانند عوارض ساکشن سایر نقاط بدن می باشد و ممکن است فرد دچار خونریزی ، فرو رفتگی یا اسکار در محل جراحی، عفونت، عدم تقارن بین فک و گردن، عوارض بیهوشی، درد و تورم در ناحیه گردن، تجمع مایعات و نیازمند به تکرار ساکشن گردد.

لیپوماتیک گردن

در هر لیپساکشن صورت برای رفع چربی نواحی مختلف بدن جراحی های متفاوتی صورت می گیرد و پزشک قبل از عمل باید در مورد فواید و عوارض ساکشن به بیمار توضیح دهد و پس از عمل نیز دستورات لازمه را به وی گوشزد نماید چون هر جراحی در هر فردی با عکس العمل متفاوت بدن وی مواجه می گردد ، اما به طور کلی در مورد ساکشن افراد تا چندین روز دچار تورن و کبودی در ناحیه ساکشن می گردند ، بیمار پس از عمل ساکشن برای معاینه و کسب دستورات دوران نقاهت و رعایت نکات بهداشتی باید حتما به پزشک مراجعه نماید.

ساکشن چربی گردن گر چه در بیشتر اوقات به صورت سر پایی و با بی حسی موضعی انجام می گیرد اما نوع درمان و انتخاب بیهوشی یا بی حسی توسط پزشک متخصص انتخاب می گردد و به میزان چربی در گردن بستگی خواهد داشت و با معاینه گردن توسط پزشک صورت می گیرد.

فرایند لیپوساکشن که توسط پزشک متخصص و در مطب با تجهیزات مناسب انجام می‌شود معمولاً امن است. اگر ناحیه‌ای که باید درمان شود بیشتر از یک مورد باشد یا ناحیه مورد نظر بزرگ باشد، خطرات آن نیز افزایش پیدا می‌کند. عوارض جانبی رایج لیپوساکشن به شرح زیر است:

تورم، کبودی و درد موقت. بی حسی در اطراف و خود ناحیه درمان شده
التهاب و زخم جزئی در اطراف نواحی که بخیه زده شده است.
ناهمواری در پوست. پوست بعد از چند ماه سفت می‌شود و خود را درمان می‌کند اما در برخی از افراد پوست شل باقی می‌ماند.

عوارض جانبی که شیوع کمتری دارند: 

تغییر رنگ دائمی پوست
سطح پوست ناهموار در اطراف ناحیه درمان شده

آسیب به اعصاب و پوست. گرمایی که در طول لیپوساکشن به کمک سونوگرافی تولید می‌شود ممکن است پوست را بسوزاند یا به بافت‌های زیر پوست آسیب بزند.

اگر بعد از فرآیند لیپوساکشن اضافه وزن داشتید بدن شما ممکن است چربی را در نواحی دیگری ذخیره نماید. چربی‌های جدید در قسمت‌های عمیق‌تر بدن و در اطراف اندام‌هایی همچون قلب و کبد رشد پیدا می‌کند. این نوع چربی می‌تواند بیشتر از چربی‌هایی که در ران و باسن ذخیره شده است خطرناک و مضر باشد. به همین خاطر افرادی که از فرایند لیپوساکشن استفاده می‌کنند باید مراقب باشند که دچار اضافه وزن نشوند.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یک =