تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی پلک / آیا عمل پلک برگشت دارد؟
۶ دقیقه
آیا-جراحی-پلک-بازگشت-دارد؟

آیا عمل پلک برگشت دارد؟

آنچه می خوانید...

آیا عمل پلک برگشت دارد؟ این سوال بسیاری از افرادی است که از جراحی زیبایی پلک واهمه دارند و علت آن این است که می‌ترسند که به نتیجه مطلوب نرسند و دچار برگشت عمل پلک شوند. نتایجی که بدست می‌آید با توجه به نوع جراحی پلک معمولا دائمی است، اما عوامل مختلفی در برگشت آن موثر می باشند.یکی از این عوامل سن فرد می باشد. در ادامه به توضیحاتی درباره این سوال که آیا عمل پلک برگشت دارد می پردازیم. با ما همراه باشید…

نمونه کار جراحی پلک و بینی دکتر هادی سرمست جراح پلاستیک بینی و صورت

تماس-با-دکتر-هادی-سرمست

برگشت عمل پلک

بسیاری از افراد برای این‌که بتوانند به ظاهری جوان تر و زیباتر برسند، از انواع روش های جوانسازی از جمله جراحی زیبایی پلک استفاده می‌کنند. برخی از این راهکارها دائمی و برخی موقتی می‌باشد. مثل تزریق ژل و بوتاکس. برای رسیدن به نتیجه دلخواه نیاز است که مجدداً تزریق را تکرار کرد. روش دیگر این است که اقدام به جراحی پلک کرد. نتیحه‌ای که از این جراحی به دست می‌آید طولانی‌ مدت و در بسباری مواقع دائمی می‌باشد. اما باید توجه کرد که این طراحی از فرایند پیری سلول‌ها جلوگیری نمی‌کند و با گذشت زمان امکان دارد که دوباره افتادگی پلک ایجاد شود. بنابراین نتیجه حاصل از عمل پلک دائمی است و برگشت عمل پلک بسیار نادر است. عمل فوق بیشتر در افرادی که سن بالا دارد انجام می‌گیرد زیرا سلول‌ها روند پیری خود را طی کرده‌اند. میزان برگشت عمل پلک در این افراد کمتر است.

آیا-جراحی-پلک-برگشت-دارد؟

عدم برگشت عمل پلک در انواع جراحی پلک

در حالت کلی سه روش برای انجام عمل پلک وجود دارد که پزشک با توجه به تشخیص خود و با توجه به انتخاب فرد اقدام به عمل پلک می‌کند. با توجه به شرایط افراد و انتخاب درست روش جراحی توسط بهترین جراح پلک می‌توان از برگشت عمل پلک جلوگیری کرد. که این مدل‌ها عبارت است از:

  • جراحی پلک با ایجاد برش کامل: در این روش پزشک یک برش کامل در امتداد پلک جدید برای فرد ایجاد می‌کند. برای این‌که پلک ثابت نگه‌ داشته شود از بخیه‌های متحرک در زمان بهبودی استفاده می‌کند. این روش در بیمارانی که پوست اضافه و چربی اضافه در قسمت پلک بالایی دارند استفاده می‌شود. این روش در مقایسه با سایر روش‌ها به دلیل این‌که در قسمت شیار پلک برش ایجاد می‌شود قابل‌ مشاهده برای سایرین نیست.
  • جراحی پلک با ایجاد برش جزئی: این روش‌ همانند برش کامل می‌باشد اما با این تفاوت که پزشک میزان برش را به حداقل می‌رساند. این روش برای بیمارانی که نیاز است تا چربی‌های اضافی آن‌ها از پلک برداشته شود مناسب می‌باشد.
  • جراحی پلک بدون عمل: یکی از کم تهاجمی‌ترین روش‌هایی که برای پلک پایین انجام می‌گیرد که در آن نیازی به ایجاد برش پلک نیست این روش می‌باشد. از این روش برای بیمارانی که در آن‌ها نیازی به برداشتن پوست یا چربی اضافه نیست استفاده می‌شود. بدین صورت که در قسمت ملتحمه چشم یکسری برش‌هایی ایجاد می‌شود و از طریق آن چربی‌های که در قسمت پلک پایین وجود دارد را جا به‌ جا می‌کنند تا گودی چشم از بین برود.

برای مشاوره جراحی پلک با دکتر هادی سرمست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نام
پیام
اطلاعات با موفقیت ثبت شد!
خطایی رخ داده است. لطفا همه موارد درخواستی را وارد کرده و مجددا امتحان نمایید.

ماندگاری عمل پلک

میزان ماندگاری عمل پلک تحت تأثیر عوامل مختلف متفاوت می‌باشد و به عوامل مختلفی وابسته است. از جمله عواملی که باعث می‌شود تا ماندگاری عمل پلک بالا رود مراقبت‌های پس‌ از عمل می‌باشد که پزشک آن‌ها را توصیه می‌کند. که در این زمینه می‌توان از توصیه‌های دکتر سرمست استفاده کرد. طول عمری که عمل پلک دارد در بین بیماران مختلف متفاوت می‌باشد. معمولاً میزان ماندگاری در افراد نرمال 5 تا 7 سال می‌باشد. اما در پلک پایین ماندگاری همیشگی است. علت این تفاوت این است که پلک بالا به دلیل افتادگی پوست پیشانی ممکن است که برگشت عمل پلک رخ دهد که باید از عمل لیفت ابرو استفاده کرد.

اما عواملی همچون پیری می‌تواند روند درمان را متوقف کند. همچنین افزایش سن هم می‌تواند در نتیجه حاصله دخیل باشد. پلک‌های بالایی پس‌ از چند سال امکان دارد به حالت قبل برگردد و علت آن هم این است که پوست بالای پلک و پیشانی دچار افتادگی پوست می‌شود. رعایت دقیق مراقبت های بعد از جراحی پلک نیز تاثیر زیادی روی افزایش ماندگاری آن دارد.

آیا-عمل-پلک-برگشت-دارد؟
برگشت-جراحی-پلک

علت برگشت عمل پلک

علت های بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌شود نتیجه حاصل مطلوب نباشد و دچار برگشت عمل پلک شد. مثلاً می‌توان به میزان سن بیمار اشاره کرد. نتیجه حاصل از عمل فوق در 92 درصد افراد مثبت می‌باشد اما در هشت درصد بقیه با توجه به عواملی مختلف ممکن است نتیجه حاصله مطلوب نباشد. در پاسخ به سوال فوق که آیا برگشت عمل پلک ممکن است یا نه باید گفت که با توجه به مراقبت‌های بعد از عمل و همچنین با توجه به موارد مختلفی می‌تواند نتیجه‌ متفاوتی داشته باشد. که می‌توان به صورت خلاصه به موارد زیر اشاره کرد.

  • وراثت: یکی از عوامل بسیار مهمی که می‌تواند در نتیجه عمل دخیل باشد وراثت می‌باشد. در صورتی ‌که افتادگی پلک وراثتی باشد احتمال دارد که بعد از گذشت چند ماه برگشت عمل پلک رخ دهد و نیاز باشد که به‌ صورت مجدد اقدام به جراحی کرد.
  • افزایش سن: با افزایش سن و گذراندن روند پیری ممکن است که پوست دچار شل شدگی شود. در صورتی‌ که عمل پلک را در سنین جوانی انجام داده باشید ممکن است که در پیری نیاز باشد که مجدداً به جراحی پلک پرداخت.
  • بی‌تجربگی: در صورتی ‌که پزشک نابلد باشد و نتوان به نتایج دلخواه رسید باید برای رفع نواقصات دوباره جراحی کرد. به‌ همین دلیل بهتر است که برای انجام جراحی از پزشکان کاربلد استفاده کرد. یکی از پزشکان برتری که در زمینه عمل پلک فعالیت می‌کند دکتر سرمست می‌باشد. که جزء بهترین و برترین پزشکان دنیا به حساب می‌آید و توانسته افرادی که عمل جراحی پلک انجام داده‌اند را به نتایج دلخواه برساند. میزان برگشت عمل پلک توسط این دکتر بسیار محدود و اندک است.

جمع‌بندی

 یکی از روش‌هایی که می‌توان برای افتادگی پلک و شل شدن پوست از آن استفاده کرد عمل جراحی پلک می‌باشد. روش‌های مختلفی وجود دارد که برای جراحی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. همچنین با توجه به مراقبت‌ها و دستورالعمل‌هایی که پزشک توصیه کرده می‌توان از برگشت عمل پلک جلوگیری کرد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + بیست =