تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / تزریق چربی،ژل و بوتاکس / با برترین برندهای بوتاکس آشنا شوید
۶ دقیقه

با برترین برندهای بوتاکس آشنا شوید

آنچه می خوانید...

زیبایی یکی از نیازهای مهم و اساسی انسان و به ویژه بانوان است و بدون شک هر کسی دوست دارد که زیبا باشد و زیبا به نظر برسد. بسیاری از افراد به دلیل تصور نامناسبی که در مورد چهره و ظاهر خود دارند، کمبود اعتماد به نفس می­ گیرند. برخی از افراد برای به دست‌آوردن زیبایی حاضرند که سلامت خود را به خطر انداخته و عمل­ های جراحی سخت و سنگین انجام دهند. اما برخی دیگر با روش ­های آسان­تر مثل استفاده از انواع بوتاکس سعی می­ کنند که چهره و ظاهر خود را زیباتر کنند.

بوتاکس هم مانند سایر محصولات دیگر شامل برندها و انواعی است که این برند ها از نظر نحوه استفاده، کیفیت، قیمت و کاربرد با هم تفاوت دارند.

معرفی انواع برند بوتاکس موجود در ایران

بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت یک برند اروپایی است و تفاوت های قابل توجهی با بوتاکس که توسط شرکت آمریکایی آلرگان تولید می شود دارد. ماده اصلی دیسپورت مثل بوتاکس سم باکتری کلستریدیم بوتولینوم نوع آ می باشد . ویال های دیسپورت به شکل پودر تولید می شوند و بر خلاف بوتاکس که در حرارت زیر صفر نگهداری می شوند می بایست در درجه حرارت ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد نگهداری و جا به جا شوند. ویال های دیسپورت به شکل ۳۰۰ و ۵۰۰ واحدی موجود می باشند در حالیکه بو تاکس به شکل ۵۰ و ۱۰۰ واحدی می باشند.

تهیه این ویال از مراکز معتبر برای رعایت زنجیره سرما و جلوگیری از تخریب ملکول های حساس آن ضروری است. از آنجا که در تهیه دیسپورت از لاکتوز استفاده می شود افرادی که آلرژی به شیر دارند نباید از این محصول استفاده کنند. تکنیک تزریق در بوتاکس و دیسپورت شبیه هم می باشد با این تفاوت که نسبت تزریق آن دو و نیم تا سه برابر بوتاکس می باشد.

به عبارت دیگر اگر در یک نقطه احتیاج به تزریق ۵ واحد بوتاکس وجود داشته باشد معادل دیسپورت برای تزریق در این نقطه ۱۲٫۵ تا ۱۵ واحد می باشد . قیمت دیسپورت به ازاء هر واحد حدود یک سوم بوتاکس شرکت آلرگان می باشد ولی از آنجا که مصرف دیسپورت سه برابر بیشتر از بوتاکس می باشد قیمت تمام شده بوتاکس و دیسپورت تقریبا برابر می باشد.

بوتاکس مارک زئومین

بوتاکس مارک زئومین

این دارو برای رفع چین و چروک های صورت و خط اخم استفاده می شود. این ماده هم پیام های عصبی به عضله ها را مسدود می کند و به این وسیله آنها را مجبور می کند که بی حرکت و ثابت بمانند.
تفاوت رئومین با بوتاکس در این است که این مایع نیازی ندارد که در دمای پایین نگه داشته شود و به همین دلیل توزیع آن راحتتر است و بیشتر پزشکان استفاده از این زئومین را به بوتاکس ترجیح می دهند. از طرفی زئومین هیچ ماده افزودنی ندارد و فقط سم بوتولینوم نوع A می باشد. در نتیجه احتما تولید پادتن توسط بدن برای این ماده کمتر است از نمونه ها دیگر است. تاثیر این ماده بعد از یک هفته پس از تزریق مشخص می شود و از سه ماه تا شش ماه ماندگاری دارد.

این دارو باید به گونه ای تزریق شود که در بدن شما پخش نشود، در این صورت باعث تنگی نفس و تورم مجاری تنفسی برای شما ایجاد خواهد کرد.
یکی از مزایای زئومین این است که هزینه تزریق آن به اندازه بوتاکس است و این موضوع باعث می شود کهگزینهی خوبی برای از بین بردن چین و چروک ها باشد.

بوتاکس مارک نورونوکس

بوتاکس مارک نورونوکس

ما یک مطالعه را برای مقایسه بوتاکس و نورونوکس در ۴۸ چشم از ۲۴ بیمار مبتلا به BEB انجام دادیم. همه ۲۴ بیمار بطور تصادفی بوتاکس یا نورونوکس را در ناحیه periorbital به صورت تصادفی و با حفظ محل تزریق و دوز یکنواخت دریافت کردند. آماده سازی سم ، تزریق و ارزیابی های بالینی توسط سه ناظر مستقل انجام شد.

اقدامات نتیجه گیری

ارزیابی ها از طریق اندازه گیری های بالینی ، عکاسی دیجیتال خارجی و ویدیوگرافی با وضوح بالا انجام شد.

میانگین مدت زمان رهایی از اسپاسم ۷۸/۳ ماه بود (انحراف استاندارد ، ۱٫۵۸ ماه ؛ دامنه ۱ تا ۶ ماه). بهبود پارامترهای هدف مانند شدت اسپاسم و وضعیت بینایی عملکردی در بازدیدهای پیگیری ۲ هفته ای و ۶ هفته ای از نظر آماری معنی دار بود (P <0.0001). در هر دو گروه تغییرات در ارتفاع شکاف کام ، لگوفتالموس ، و کراتیت سوراخ شده سطحی به طور یکسان مشاهده شد. در هفته ۲ و ۶ ، سه نفر از ۲۴ نفر (۵/۱۲٪) و یک نفر از ۲۴ نفر (۴٪) به ترتیب اثر نابرابر بین دو طرف صورت را گزارش کردند، اما این تفاوت از نظر آماری معنی دار نبود. در پیگیری نهایی (نتیجه گیری از اثر سم) ، بیماران اثر مساوی گزارش دادند. از نظر آماری تفاوت معنی داری در تجزیه و تحلیل مقایسه ای بین گروه های نورونوکس و بوتاکس مشاهده نشد.

کنیتوکس یا بوتاکس چینی

کنیتوکس یا بوتاکس چینی

این ماده یکی از مشتقات بوتاکس است که برای برطرف کردن چروک های صورت مانند چین و چروک دور چشم، خط اخم، چرئک پیشانی و خط خنده کاربرد دارد. کنیتوکس یا همان بوتاکس چینی حتما باید در دمای منفی ۴ در جه نگهداری شود. نیاز نیست دوباره بگوییم ولی این دارو ساخت چین می باشد و آنرا با نامها دراماتوکس، لینوریز و ریفاین می شناسند.

کنیتوکس از مشتقات بوتاکس است که برای درمان بسیاری از چین و چروک‌های صورت مانند چین و چروک دور چشم، خط خنده، چروک پیشانی و خط اخم کاربرد دارد. بوتاکس کانیتوکس باید در دمای ۴ درجه زیر صفر نگهداری شود. بوتاکس کنیتوکس (کنیتکس) محصول کشور چین (بوتاکس چینی) می‌باشد این نوع بوتاکس‌ها نام‌های متفاوتی دارند: درماتوکس (dermatox) لینوریز (Linoraze )ریفاین (refine).

بوتاکس ایرانی مسپورت یا مصپورت

بوتاکس ایرانی مسپورت یا مصپورت

بوتاکس مصپورت تولید ایران می باشد. کارایی بالا با عوارض کم از ویژگی های این نوع بوتاکس است، بوتاکس مصپورت را از نظر کمی و کیفی می توان با برندهای مختلف سایر کشورها برابر دانست. بوتاکس مسپورت کارایی مشابه با بوتاکس دیسپورت دارد و از این لحاظ بهترین نوع بوتاکس است که ماندگاری طولانی در رفع چین و چروک های صورت دارد. قسمت بالایی صورت، بهترین ناحیه برای تزریق بوتاکس مصپورت است.

چطور بوتاکس اصلی و تقلبی را از هم تشخیص دهیم؟

اولین چیزی که باید به آن شک کنید، قیمت است! وقتی یک محصول به طرز شگفت آوری ارزان تر از حد معمول است باید به اصل بودن آن شک کرد

دومین گزینه ای باید بررسی کنید این است که آیا مطبی که به آن برای بوتاکس کردن مراجعه کرده اید معتبر است و نمونه کار های خوبی ارائه داده است یا خیر.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =