تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / تیپ پلاستی چیست و مناسب چه کسانی است؟
۵ دقیقه
جراحی-نوک-بینی

تیپ پلاستی چیست و مناسب چه کسانی است؟

آنچه می خوانید...

اگر به بینی ایده آل خود بسیار نزدیک هستید و فقط ظاهری ناراحت کننده در نوک بینی یا سوراخ های بینی دارید، یک مداخله جراحی جزئی با استفاده از فناوری مدرن برای رفع مشکل شما کافی است. تیپ پلاستی یا جراحی زیبایی نوک بینی، می تواند به شما کمک کند تا در مدت زمان کوتاهی به راحتی تغییر را تجربه کنید. این جراحی که با هدف تغییر شکل نوک بینی انجام می شود. این جراحی معمولاً بر تغییر شکل و کاهش اندازه نوک بینی و اطمینان از متناسب بودن آن با بقیه اجزای صورت متمرکز است. اگر دچار شرایطی مانند نوک بینی پهن، نوک بینی پیازی، نوک بینی بلند یا کوتاه یا به طور کلی ناهمواری نوک بینی هستید، می توانید از روش جراحی نوک بینی یا تیپ پلاستی بهره مند شوید.

اگر می خواهید درباره تیپ پلاستی اطلاعات جامعی کسب کنید، در ادامه با ما همراه باشید…

جراحی نوک بینی یا تیپ پلاستی چیست؟


رینوپلاستی نوک بینی یا تیپ پلاستی، یک عمل جراحی است که شامل تغییر شکل نوک بینی می شود. این جراحی شامل فرآیند تغییر شکل نوک بینی برای ایجاد تعادل بهتر با سایر بینی و ویژگی های صورت است. اکثر رینوپلاستی های نوک بینی به عنوان جراحی بینی باز در نظر گرفته می شوند، زیرا این روش به جراح اجازه می دهد تا نوک بینی شما را با جزئیات بهتر تغییر دهد.

 اگر برآمدگی و قوز بینی، بینی کج و انحراف دار یا مشکل در تنفس دارید، ممکن است جراحی تیپ پلاستی برای شما مناسب نباشد. در طی جراحی تیپ پلاستی برای اصلاح نوک بینی، می توان غضروف را از بینی خارج کرد. گاهی اوقات جراح ممکن است از غضروف پیوندی از گوش یا دنده برای ایجاد نوک گردتر استفاده کند. می توان گفت این جراحی زیبایی، مناسب افرادی است که تمامی قسمت های بینی آن ها بی نقص بوده و تنها در ناحیه نوک بینی دچار مشکل می باشند؛ جراح بینی در روش تیپ پلاستی تلاش می کند با تعدیل غضروف های نوک بینی تغییراتی همچون رفع افتادگی، کاهش پهنا، کوچک کردن نوک بینی و از این قبیل موارد را بر روی بینی اعمال کند. این عمل زیبایی نسبت به جراحی زیبایی بینی که کامل تر می باشد، دوران نقاهت کمتری را دارد و فرد زودتر بهبود پیدا می کند زیرا تغییرات فقط در ناحیه نوک بینی اعمال می شود.

هدف از تیپ پلاستی، بهبود ظاهر نوک بینی، رفع افتادگی، یا تغییر اندازه یا برآمدگی نوک بینی می باشد. همچنین می تواند اندازه سوراخ های بینی را کاهش دهد.در ویدئوی روبرو می توانید ویدئوی تیپ پلاستی در اتاق عمل توسط دکتر هادی سرمست را مشاهده کنید:

کاندیدای عمل تیپ پلاستی

 یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با این جراحی زیبایی، در این باره می باشد که تنها برخی از افراد از انجام تیپ پلاستی، نتایج مطلوبی را دریافت می کنند.این افراد عبارتند از:

  • افرادی که از ظاهر نوک بینی خود ناراضی هستند.
  • افرادی که نوک بینی پهنی دارند.
  • کسانی که دارای غیر قرینگی و انحراف در نوک و سوراخ های بینی خود می باشند.
  • افرادی که تمایل دارند نوک بینی شان سربالا شود.
  • افرادی که مشکلات بینی پیچیده ای ندارند.
  • افرادی که سوراخ های بینی گشادی دارند.

بهترین-دکتر-تیپ-پلاستی

بهترین دکتر تیپ پلاستی


بهترین دکتر تیپ پلاستی، فردی است که در عمل های زیبایی مشخصات فیزیکی، سن، انتظارات، ساختار آناتومیک و مشکلات بینی و وضعیت سلامت بیمار را به دقت ارزیابی کرد و مناسب ترین روش را انتخاب می کند. عمل باید کاملاً مختص بیمار باشد. به خصوص در جراحی بینی، شما باید با یک جراح پلاستیک که رویکرد زیبایی شناسی جامع را برای صورت اتخاذ می کند، مشورت کنید، که می تواند ساختار عملکردی بینی را اصلاح کند. از این رو یافتن بهترین دکتر تیپ پلاستی برای انجام این جراحی از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند شما را در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک نماید.

عدم مراجعه به بهترین جراح بینی که تجربه بالایی در زمینه انجام این جراحی را داشته باشد، می تواند باعث بروز عوارض و خطرات متعددی شود.

هزینه جراحی تیپ پلاستی

اگر می خواهید از هزینه جراحی تیپ پلاستی مطلع شوید، باید بدانید که هزینه این عمل بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. میزان مشکلات بینی بیمار، نوع روش جراحی، تجهیزات و امکانات کلینیک یا بیمارستان، دستمزد و مهارت جراح و … می توانند بر هزینه نهایی جراحی تاثیر بگذارند. برای مشاوره و اطلاع از هزینه جراحی با مطب دکتر هادی سرمست تماس بگیرید.

هزینه-تیپ-پلاستی

مزایای روش تیپ پلاستی

در این روش، جراح تلاش می کند تا شکل بسیار آزاردهنده نوک بینی افتاده را تغییر داده و ظاهری جوانانه تر و یک بینی سربالاتر را برای بیماران فراهم آورد. از جمله شایع ترین دلایل افتادگی بینی، افزایش سن است که به منظور تحلیل رفتن آرواره ها و کاهش ارتفاع هر دو فک بالا و پایین رخ می دهد. که افراد میتوانند این مشکل را با استفاده از تیپ پلاستی به راحتی برطرف نمایند.
هنگامی که دو غضروف پایینی نوک بینی به یکدیگر برخوردم می کنند اتصالی در محل لب آن ایجاد می شود که به آن کولومل گفته می شود. در این روش پزشکان تلاش می کنند تا با افزودن به قسمت تحتانی و حذف قسمت فوقانی این مشکل را برطرف نمایند.
این روش در کلینیک پوست و مو قابل انجام است و هزینه ای به مراتب کمتر از روش های دیگر جراحی بینی با خود به همراه دارد.
دوران نقاهت بسیار کوتاهتری داشته و افراد میتوانند در کمترین زمان ممکن به روال عادی زندگی خود برگردند.

از دیگر دستاورد های این کار رفع افتادگی نوک و چرخاندن آن به بالا و همچنین کم کردن از قد یا برجستگی نوک بینی می باشد.

عوارض عمل تیپ پلاستی

عمل تیپ پلاستی نیز همانند سایر جراحی ها ، در صورتی که توسط جراح بینی خوب و با تجربه انجام گیرد و افراد نسبت به رعایت نکات و مراقبت های قبل و بعد از آن بی توجه نباشند ، هیچ گونه خطری را در پی نخواهد داشت ؛ اما در غیر این صورت نتایج مطلوبی را دریافت نخواهند کرد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =