تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی پلک / جای بخیه بعد از جراحی پلک
۶ دقیقه
از-بین-بردن-جای-بخیه-جراحی-پلک

جای بخیه بعد از جراحی پلک

آنچه می خوانید...

جای بخیه بعد‌ از جراحی پلک ازجمله نگرانی‌های بسیار مهمی است که برای افرادی که عمل پلک انجام داده‌اند وجود دارد. یکی از عمل‌هایی که برای زیبایی صورت استفاده می‌شود جراحی پلک می‌باشد. این عملیات یک عمل کم تهاجم و سرپایی است. در صورتی‌ که این عمل به درستی انجام گیرد، احتمال بروز عوارض به حداقل می رسد. با توجه به این‌که زیبایی چشم تأثیر بسیار زیادی در چهره افراد دارد و بسیاری افراد نگران آن هستند که جای بخیه پس از جراحی پلک بر چهره آن‌ها باقی بماند. خوشبختانه جای نگرانی وجود ندارد و شما می توانید با مراجعه به جراح با تجربه و انجام دستورالعمل های تجویزی، بدون ماندن جای بخیه از زیبایی چشم های خود بعد از عمل لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در ادامه همراه باشید…

تماس-با-دکتر-سرمست

اهمیت جراحی زیبایی پلک

با بالا رفتن سن ممکن است یک سری تغییرات در پوست ایجاد شود و پوست حالت افتاده پیدا کند. همچنین ممکن است به دلیل افتادگی پلک محدوده دید چشم‌ها محدود شود. در برخی مواقع ممکن است عضلات و ماهیچه‌های اضافه در بافت صورت ایجاد شود و باعث شد پلک‌های پایین شل شده و کیسه‌های چشمی در زیر پلک ها به وجود آید. این موارد باعث می‌شود که زیبایی چشم‌ها از بین برود و چشم حالت ناخوشایند داسته باشد. همچنین باعث می‌شود که چشم‌ها به‌ صورت خسته و پیر دیده شوند و فرد چهره‌ شاداب خود را از دست بدهد. جراحی زیبایی پلک باعث می شود تا چهره شما جوان تر و شاداب تر شود، اما این عمل باید به‌ نحوی باشد که جای بخیه پس‌از جراحی پلک بر روی چهره افراد باقی نماند.

باقی ماندن جای بخیه بعد از جراحی پلک

جای-بخیه-بعد-از-جراحی-پلک

عمل جراحی پلک عمل زیبایی می‌باشد که برای از بین بردن افتادگی پلک استفاده می‌شود. معمولاً این نوع عمل کاملاً سرپایی و ساده است که باعث می‌شود چشم‌ها بزرگ‌تر و زیباتر به‌ نظر برسد.‌ برای این‌که جای بخیه بعد از جراحی پلک به‌ سرعت بهبود یابد باید به بهترین جراح پلک در تهران که تخصص بالایی در جراحی پلک دارد مراجعه کرد. یکی از پزشکان با تجربه که در زمینه جراحی پلک می‌تواند کمک شایان به بیمار کند دکتر سرمست می‌باشد. که تاکنون توانسته افراد بسیار زیادی را با میزان موفقیت بسیار بالا عمل کند. با توجه به این‌که برش‌های بسیار ریزی در جراحی پلک انجام می‌گیرد و این برش‌ها بر روی خط طبیعی پلک انجام می‌گیرد و این برش‌ها بسیار ریز و ظریف می‌باشد. مشاهده کردن بخیه‌ها بعد از انجام جراحی بسیار نادر می‌باشد.

 همچنین عضله‌ها و چربی‌های اضافی که در پلک وجود دارد از طریق سوزن‌های بسیار نازک در قسمت داخل پلک‌ها خارج می‌شود. در بسیاری مواقع در زمان جراحی پلک پایین نیازی نیست که از بخیه استفاده شود و هیچ‌ گونه زخم و بخیه بر چهره‌ فردی باقی نخواهد ماند. زخم‌هایی که بر پلک ایجاد می‌شود با توجه به تشخیص پزشک طی چند روز برداشته خواهد شد. همچنین ممکن است یک سری کبودی و تورم در چهره فرد ایجاد شود که به مرور از بین خواهد رفت.

عوامل باقی ماندن جای بخیه بعد از جراحی پلک

در صورت درست انجام دادن عمل صحيح پلک هیچ اثری از جای بخیه بر روی چهره باقی نمی‌ماند. البته یکسری از عوامل وجود دارد که باعث می‌شود جای بخیه بر روی چهره فرد باقی بماند. این عوامل عبارت است از:

  • جنس و کیفیت نخ بخیه استفاده‌ شده
  • محل برش در پلک
  • مراحل و تکنیک‌های استفاده‌ شده در حین جراحی
  • اندازه برش ایجاد شده در چهره فرد

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که برای رسیدن  به نتیجه مطلوب باید پزشک دقت کافی را داشته باشد. همچنین باید بیمار برای انجام جراحی پزشکی مجرب انتخاب کند. یکی از پزشکان برتری که می‌تواند جراحی پلک را انجام دهد، بدون این‌که هیچ‌ گونه جای بخیه بعد از جراحی پلک باقی نماند، دکتر سرمست می‌باشد‌.

بهبودی-جای-بخیه-بعد-از-جراحی-پلک

روش‌های بهبودی جای بخیه بعد از جراحی پلک

بعد از انجام دادن جراحی پلک برای این‌که روند بهبودی سریع‌تر انجام گیرد باید هر روز پلک‌ها را به مدت سه بار با آب و صابون شستشو داد. بعد از آن محل عمل شده را باید با دقت کامل خشک کرد. البته باید توجه کرد که به جای عمل هیچ‌ گونه فشاری نباید وارد شود. برای بهبود یافتن جای بخیه‌ها بعد از جراحی یکسری ویتامین‌ها مثل ویتامین ای و کره کاکائو وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این ویتامین‌ها باعث می شود جای زخم و جای بخیه بعد از جراحی پلک به‌ سرعت ترمیم یابد. البته پزشک یک سری پمادها و کرم‌هایی را برای بیمار تجویز می‌کند که باید طبق تجویز پزشک این داروها و کرم ها را مصرف کرد.

مراقبت‌های لازم برای بهبود جای بخیه بعد از جراحی پلک

بعد از انجام دادن عمل جراحی پلک برای این‌که جای بخیه بعد از جراحی پلک به‌ سرعت بهبود یابد یک سری مراقبت های بعد از جراحی پلک وجود دارد که بیمار مستلزم است آن‌ها را انجام دهد که به شرح زیر می‌باشد:

  • مصرف کردن تمامی داروها و پمادها طبق تجویز پزشک
  • بالاتر قرار دادن سر از بدن در هنگام استراحت؛ زیرا در چنین شرایطی باعث می‌شود که میزان تورم کم‌تر شده و بهبودی با سرعت بیشتری انجام گیرد.
  • مرطوب نگه‌ داشتن چشم‌ها؛ زیرا در صورتی‌که چشم‌ها خشک نگه‌ داشته شود باعث می‌شود که جای بخیه‌ها به‌ کندی بهبود یابد. بنابراین باید در هنگام تماشا کردن تلویزیون و یا موبایل از قطره‌های مخصوص که برای مرطوب کردن چشم هستند استفاده گردد.
  • هنگامی که در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دارید باید از عینک آفتابی استفاده گردد.
  • در رژیم غذایی افرادی که جراحی پلک انجام دادند باید نمک حذف شود و باید از موادی مانند مایعات، سبزیجات و میوه‌ها استفاده گردد.
  • از انجام دادن کارهای سنگین و همچنین بلند کردن اجسام سنگ باید پرهیز شود.

جمع‌بندی

عمل جراحی پلک برای این‌که نواقصاتی که در قسمت پلک وجود دارد از بین برد استفاده می‌شود. یک عمل سرپایی است که هیچ‌ گونه عوارضی برای فرد نمی‌تواند در پی داشته باشد و باعث می‌شود که بسیار شاداب و جذاب به‌ نظر برسد. معمولاً بعد از این‌که عمل جراحی پلک انجام گرفت جای بخیه و زخم بر چهره فرد باقی نمی‌ماند. این عمل یک عمل طبیعی می‌باشد و نتیجه حاصل از آن کاملاً طبیعی به‌ نظر خواهد رسید. البته باید یکسری مراقبت‌های بعد از عمل باید انجام داد تا از هرگونه عوارض و خطرات احتمالی پیشگیری کرد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =