تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / جراحی بینی نیمه فانتزی + نمونه کار و فیلم اتاق عمل
۸ دقیقه

جراحی بینی نیمه فانتزی + نمونه کار و فیلم اتاق عمل

آنچه می خوانید...

جراحی بینی نیمه فانتزی به دلیل فرم خاص و زیبایی که دارد بسیار مورد توجه و محبوب است. در این مدل جراحی، ظاهر بینی بعد از عمل ترکیبی از مدل فانتزی وطبیعی است. جراحی بینی نیمه فانتزی یک روش خلاقانه در جراحی زیبایی بینی است که با استفاده از تکنیک های خاص و نوآورانه، به افراد امکان می‌دهد تا ظاهر جذابی به بینی خود ببخشند. اگر تمایل دارید که جراحی بینی نیمه فانتزی را انجام دهید، مهم است که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. چنانچه قصد دارید جراحی بینی نیمه فانتزی انجام دهید یا می خواهید درباره آن اطلاعات کاملی کسب کنید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید…

جراحی بینی نیمه فانتری
عمل-بینی-نیمه-فانتزی
تماس-با-دکتر-هادی-سرمست

جراحی بینی نیمه فانتزی چیست؟

جراحی بینی نیمه فانتزی یکی از مدل های پرطرفدار در عمل بینی می باشد که ترکیبی از مدل طبیعی و فانتزی است. این عمل برای افرادی است که می خواهند در عین طبیعی ماندن ظاهر بینی شان، قوس کمی به بینی بدهند و تغییرات جزئی روی بینی داشته باشند. ممکن است آن ها از فرم طبیعی یا فرم فانتزی بینی خوششان نیاد و بخواهند بینی با فرمی بین این دو مدل داشته باشند.

این نوع عمل با ترکیب جراحی بینی طبیعی و فانتزی ابداع شده است و به دلیل ویژگی های خاص خود طرفداران زیادی دارد. این نوع جراحی نیازمند بررسی دقیق از جانب پزشک و مشاوره قبل عمل است تا هر گونه خطر یا عوارض جانبی کاهش یابد. همچنین تناسب بینی با سایر اجزای صورت باید حفظ شود.

برای کسب نتیجه مطلوب از جراحی توصیه می کنیم به بهترین جراح بینی نیمه فانتزی در تهران مراجعه کنید.

مزایای جراحی بینی نیمه فانتزی

مزایای جراحی بینی نیمه فانتزی عبارتند از:

  • زیبایی ظاهری بینی: این نوع جراحی به افراد امکان می‌دهد تا ظاهر منحصر به فرد و خاصی را بر اساس سلیقه شخصی برای بینی خود انتخاب کنند.
  • افزایش اعتماد به نفس: بهبود ظاهر بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی، باعث افزایش اعتماد به نفس فرد می شود و در روابط اجتماعی او تاثیر بسزایی دارد.
  • رفع مشکلات تنفسی: جراحی بینی فانتزی فقط برای زیبایی ظاهری نیست بلکه می تواند به طور همزمان جنبه درمانی نیز داشته باشد. در برخی موارد، جراحی بینی می‌تواند بهبود مشکلات تنفسی ناشی از انحراف بینی یا سایر عوامل در داخل بینی باشد.
  • تعادل و هماهنگی ظاهری: با انجام این عمل، ممکن است بتوان تعادل و هماهنگی بین اجزای صورت را بهبود بخشید و ظاهر کلی صورت را به شکلی زیبا و هماهنگتر ترسیم کرد.

قبل از تصمیم‌گیری برای انجام جراحی بینی، مهم است که با دقت به مزایا و معایب آن توجه کنید و با پزشک متخصص مشورت کنید. مهم است که با دقت به مزایا و معایب این نوع جراحی توجه کنید و با پزشک متخصص مشورت کنید.

فیلم جراحی بینی نیمه فانتزی که توسط دکتر هادی سرمست انجام شده است را مشاهده کنید:

ویژگی‌های ظاهری جراحی بینی نیمه فانتزی

  • نوک بینی کمی به سمت بالا می‌باشد (حالتی بین بینی طبیعی و بینی فانتزی)
  • پل بینی به صورت صاف و طبیعی می‌باشد و قوس کمی خواهد داشت. (میزان قوس بینی نسبت به بینی فانتزی بسیار کمتر خواهد بود)
  • حفره‌های بینی اندازه و حالتی طبیعی دارند و عرض بینی بیش از حد کوچک نمی‌شود.
  • خط بینی صاف و دقیق از پل بینی تا نوک بینی
  • بینی فانتزی در عین حال که زیبایی مخصوص خود را دارد اما تا حدودی ویژگی‌های یک بینی طبیعی را دارد.

برای مشاوره با دکتر هادی سرمست جراح پلاستیک بینی و صورت فرم زیر را پر تکمیل نمایید.

نام
شماره تماس
فرم‌ها با موفقیت ثبت شد!
خطایی رخ داده است. لطفا همه موارد را بررسی و مجددا امتحان کنید.

کاندید مناسب جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی برای کسانی مناسب است که می خواهند فرم ظاهری بینی مابین طبیعی و فانتزی داشته باشند. اگر نمی خواهید بینی شما بعد از عمل ظاهر طبیعی داشته باشد و همچنین از قوس زیاد و کوچک شدن بینی در جراحی بینی فانتزی خوشتان نمی اید، عمل بینی نیمه فانتزی برای شما مناسب است. در این مدل می توانید ترکیبی از ویژگی های هر کدام از این مدل ها را داشته باشید.

افرادی که داوطلب جراحی بینی نیمه فانتزی می‌شوند باید شرایطی را داشته باشند تا بتوانند این جراحی را به خوبی تحمل کرده و مراحل نقاهت آن را طی نمایند. برخی از شرایط لازم جهت انجام این جراحی عبارت است از:

  • رشد کامل استخوان‌های صورت
  • سلامت جسمانی و عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، کلیوی، ریوی، دیابت و ….
  • عدم مصرف سیگار
  • عدم استفاده از مشروبات الکلی
  • سلامت کامل روحی
  • واقع گرایی جهت پذیرش نتایج جراحی

بهترین جراح بینی با معاینه و بررسی های لازم تشخیص می دهد که فرد کاندیدای مناسب جراحی بینی نیمه فانتزی است یا خیر.

اقدامات قبل از جراحی بینی نیمه فانتزی

 قبل از انجام جراحی بینی نیمه فانتزی اقداماتی که می‌توانند به شما کمک کنند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مشاوره با جراح: قبل از اقدام به عمل لازم است تا بهترین جراح بینی را پیدا کنید و وقت مشاوره بگیرید. در جلسه مشاوره، در مورد اهداف، انتظارات، و گزینه‌های درمانی با جراح خود صحبت کنید.
  • انجام آزمایش های پیش از عمل: انجام آزمایش های لازم مثل آزمایش خون و تصویربرداری برای ارزیابی وضعیت سلامتی شما امری ضروری است.
  • قطع مصرف دخانیات و الکل: خودداری از مصرف الکل و دخانیات بهترین اقدام قبل از جراحی است زیرا استفاده از آن ها می‌تواند فرایند بهبودی را کند کنند.
  • استفاده داروها و مکمل‌ها: لازم است تا داروهای تجویزی یا مکمل غذایی تجویز شده توسط جراح را منظم و سروقت مصرف کنید تا  روند بهبودی شما هر چه بهتر انجام شود.
  • توقف استفاده از برخی داروها: قطع مصرف داروهایی مانند آسپرین که ممکن است خونریزی را افزایش دهند، بر اساس توصیه پزشک ضروری است.
  • برنامه‌ریزی مراقبت‌های پس‌از عمل: برنامه‌ریزی برای مراقبت‌ها و توصیه‌های پس از عمل جهت بهبود سریعتر و بهتر پس از جراحی باید طی شدن هر چه سریع تر دوران نقاهت می شود

نحوه‌ انجام جراحی نیمه فانتزی

این جراحی تحت بیهوشی عمومی و گاهی با بی‌حسی موضعی و آرام بخش انجام می‌شود. روش جراحی به صورت باز می‌باشد، ابتدا یک برش کوچک در تیغه‌ی میانی بینی ایجاد می‌شود تا بینی بالا برده شود و ساختار داخلی آن نمایان شود، سپس تغییرات لازم در پل بینی، نوک بینی، استخوان، غضروف و بافت‌ها ایجاد می‌شود و سپس بخیه‌های داخلی و خارجی اعمال می‌شود. مدت زمان جراحی بین 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد.

چند ساعت پس از جراحی بینی بیمار می‌تواند به منزل بازگردد و دوران نقاهت خود را در منزل طی نماید. مدت زمان بهبودی پس از جراحی نیمه فانتزی حدود 1 هفته می‌باشد، اما کاهش تورم و کبودی ممکن است چند ماه زمان نیاز داشته باشد. جهت دستیابی به نتایج مطلوب لازم است تمام دستورالعمل‌های جراح را پس از عمل به طور کامل دنبال نمائيد.

دو-ماه-بعد-از-جراحی-بینی-گوشتی
نتیجه-عمل-بینی-بعد-از-دو-سال

عامل موفقیت در جراحی بینی نیمه فانتزی

با توجه به اینکه جراحی بینی نیمه فانتزی باید مطابق با آناتومی چهره و سایر ویژگی‌های قومیتی و جنسیتی بیمار در نظر گرفته شود، بنابراین در این جراحی مهمترین عامل دستیابی به بهترین نتیجه، مهارت و تجربه‌ی جراح می‌باشد. افرادی که اقدام به این جراحی می‌نمایند خواهان مدل بینی هستند که در عین زیبایی، ظاهری طبیعی داشته باشد. بنابراین جراح باید توجه نماید که هرگونه اغراق در بالا بردن نوک بینی، ایجاد قوس بینی و یا کوچک کردن بیش از حد بینی ممکن است منجر به ایجاد بینی با ظاهر غیرطبیعی شود که مورد پسند واقع نخواهد شد. بهتر است پیش از جراحی، بیمار به طور کامل هدف خود از جراحی را توضیح دهد.

جراحی بینی نیمه فانتزی نیاز به دقت و ظرافت بالایی دارد و باید توسط جراح بینی حاذق و با تجربه انجام شود تا خطرات و عوارضی مانند مشکلات تنفسی، عدم تقارن سوراخ های بینی و … رخ ندهد. رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی باعث کاهش عوارض عمل خواهد شد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی

پس از انجام جراحی بینی فانتزی مراقبت‌های خاصی لازم است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نگهداری و استراحت: بعد از جراحی بینی، در خانه بمانید و استراحت کافی داشته باشید
  • خودداری از انجام فعالیت های ورزشی:  فعالیت‌های سنگین یا ورزشی را برای مدتی که جراح تعیین کرده است محدود کنید.
  • استفاده ا زکمپرس یخ: قرار دادن کمپرس یخ روی بینی به کاهش تورم و درد کمک می‌کند.
  • مصرف داروها: مصرف دقیق داروهای تجویز شده توسط پزشک بر اساس دستورالعمل‌های مشخص باعث تسریع روند بهبودی می شود.
  • محافظت از بینی: اجتناب از لمس بینی و جلوگیری از ضربه برای محافظت از بینی بعد از عمل لازم است.
  • استفاده از غذای نرم و سرد: مصرف غذاهای مایع و نرم باعث می شود تا در هنگام جویدن فشاری به بینی شما وارد نشود. همچنین توجه داشته باشید که غذای مصرفی شما نباید داغ باشد و بهتر است از غذاهای خنک استفاده کنید.
  • حتما دستور‌های پزشک معالج را دنبال کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال یا نگرانی، با پزشک خود تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله به موضوع جراحی بینی نیمه فانتزی پرداختیم که امروزه بین خانم ها و آقایان بسیار محبوب شده است. برای مشاوره می توانید با مطب دکتر هادی سرمست جراح پلاستیک صورت و بینی با شماره تماس 09923555514 بگیرید.

منابع:

https://plasticatijuana.com/barbie-nose-surgery/

https://gregorykeller.com/who-is-a-good-candidate-for-rhinoplasty/

https://cindyhospital.com/pages/nose/nose01.php

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + شش =