تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / جراحی بینی چه عوارضی ممکن است ایجاد کند؟
۲ دقیقه

جراحی بینی چه عوارضی ممکن است ایجاد کند؟

آنچه می خوانید...

[vc_row][vc_column][vc_column_text]جراحی پلاستیک بینی به مانند هر جراحی دیگری ممکن است با عوارض همراه شود. در صورت دقت و مهارت جراح و رعایت نکات و دستورات توسط بیمار احتمال این عوارض به حداقل می رسد.

عوارض جراحی بینی را به دو دسته می توان تقسیم کرد:

عوارض تنفسی ممکن است از مشکلات مختلفی ناشی شود که عبارتند از:

چسبندگی های داخل بینی، باقی ماندن انحراف تیغه بینی، تنگی سوراخ های بینی (کاهش قطر مجرای عبور هوا به میزان نصف موجب افزایش مقاومت در مقابل عبور هوا نه به میزان دو، چهار یا هشت برابر بلکه به میزان شانزده برابر می شود. حائز اهمیت است که بیماران به هیچ وجه به جراح خود برای کوچک کردن پره ها و یا سوراخ های بینی اصرار نکنند. ).

تنگی دریچه داخلی بینی از وخیم ترین عوارض تنفسی جراحی های بینی است و معمولا در اثر برداشتن بیش از حد بافت ها و غضروف های بینی ایجاد می شود. در حین جراحی پلاستیک بینی باید دقت زیادی از جانب جراح اعمال شود تا حمایت ایجاد شده توسط این غضروف ها تضعیف نشود.

جراحی بینی

دسته دوم عوارض جراحی پلاستیک بینی یعنی عوارض زیبایی شامل: بینی زینی شکل در اثر برداشته شدن بیش از حد قوز استخوانی و یا غضروفی، انحراف قسمت استخوانی یا غضروفی بینی به علت اصلاح نشدن کامل تیغه داخلی بینی،  جداشدگی قسمت استخوانی و غضروفی، فرو رفتگی های پره های بینی به دنبال برداشته شدن غضروف های پره های بینی برای جمع کردن نوک بینی، برداشته شدن بیش از حد پوست پره های بینی، بالا رفتن بیش از حد نوک بینی، باریک شدن بیش از حد نوک بینی و افتادگی نوک بینی.

تشخیص دقیق، ارزیابی های کامل پیش از عمل، انتخاب صحیح بیمار داوطلب جراحی پلاستیک توسط جراح و انتخاب دقیق جراح توسط بیمار از عواملی هستند که با اتکا به آنها می توان احتمال بروز پیشامدهای نامطلوب جراحی پلاستیک بینی را تا حد زیادی کاست.[/vc_column_text][vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjI4NjkzODQzNzA0NSUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRlNzdExyJTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDg2OTM4NDM3MDQ1JTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پنج =