تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / نکات خواندنی درباره جراحی زیبایی بینی فانتزی و عروسکی
۵ دقیقه

نکات خواندنی درباره جراحی زیبایی بینی فانتزی و عروسکی

آنچه می خوانید...

جراحی بینی فانتزی یکی از جراحی‌هایی است که در حال حاضر در تمام دنیا و میان تمام قومیت‌ها طرفداران بسیاری دارد و هر ساله تعداد بسیاری از افراد جهت انجام این عمل به بهترین جراح بینی مراجعه می کنند. این جراحی در بین خانم ها بسیار پرطرفدارتر از آقایان است به این علت که که اکثر آقایان به دنبال جراحی بینی طبیعی هستند و هدف آن‌ها از جراحی بینی، یک بینی با شکل و فرم طبیعی می‌باشد. در میان خانم‌ها مدل جراحی بینی مباحث پیچیده‌تری را شامل می‌شود، همان قدر که اکثر خانم‌ها دوست دارند به یک بینی طبیعی و بی نقص دست یابند برخی از آن‌ها به دنبال دستیابی به مدل‌های خاصی هستند که اصطلاحاً به آن بینی فانتزی یا عروسکی می‌گویند.

در این مقاله به توضیحات جامعی درباره جراحی بینی فانتزی می پردازیم. اگر قصد انجام این جراحی را دارید یا می خواهید در این زمینه بیشتر بدانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید…

دو-ماه-بعد-از-جراحی-بینی
سه-سال-بعد-از-جراحی-بینی

مشاوره پیش از جراحی بینی فانتزی

یکی از دلایلی که در سال‌های اخیر تقاضا جهت انجام جراحی بینی مدل فانتزی افزایش یافته است، تنوع و تعدد افراد مشهوری است که اقدام به انجام این جراحی‌ها نموده‌اند. افراد عادی با دیدن تصا.یر این مدل‌ها متقاضی انجام این جراحی می‌شوند اما نکاتی که پیش از جراحی باید برای این افراد توضیح شامل این موارد می‌شود:

  • کوچک نمودن بیش از حد بینی ممکن است تناسبی با دیگر اجزاء صورت فرد نداشته باشد.
  • کوچک و نازک نمودن حفره های بینی ممکن است در تنفس و عملکرد دستگاه تنفس باعث ایجاد اختلال شود.
  • این جراحی بدون بازگشت می‌باشد و پس از اینکه بافت‌های نرم، عضروف و استخوان بینی برداشته شد جراحی ترمیمی جهت اصلاح آن بسیار مشکل خواهد بود.

بهتر است در جلسات مشاوره پیش از جراحی با استفاده از تصاویر شبیه سازی شده نتیجه‌ی جراحی فانتزی برای بیمار ترسیم شود.

لازم به ذکر است جراحی فانتزی اگر به صورت اغراق شده انجام نشود می‌تواند نتایج زیبایی داشته باشد بنابراین پیش از انجام جراحی باید در انتخاب جراح خود دقت لازم را داشته باشید و بهترین جراح بینی فانتزی تهران را انتخاب کنید. در حال حاضر اکثر پزشکان در سایت یا پیج‌های جراحی خود تصاویری از جراحی‌هایی که در گذشته انجام داده اند را ارائه نموده‌اند، با مراجعه به پیج جراحان مختلف می‌توانید بهترین جراح جهت انجام جراحی بینی فانتزی را انتخاب نمائید.

ویژگی‌هایی بینی پس از جراحی فانتزی

  • اندازه‌ی بینی از حد طبیعی کوچکتر است.
  • نوک بینی به صورت سربالا می‌باشد.
  • پل بینی زاویه‌ای خمیده دارد.
  • اندازه‌ی بینی در این جراحی ممکن است با سایر اجزاء صورت همخوانی نداشته باشد.
  • در نگاه اول کاملاً مشخص است که بینی جراحی شده و بینی طبیعی فرد نمی‌باشد.
  • زاویه بینی: زاویه بینی در یک بینی طبیعی و بینی که به صورت طبیعی جراحی شده است بین 90 تا 100 درجه می‌باشد، در جراحی بینی به روش فانتزی زاویه‌ی بینی به 105 درجه می‌رسد، جراح باید دقت داشته باشد که زاویه بیشتر از 105 درجه به بینی حالتی بسیار مصنوعی و غیرطبیعی می‌دهد، بنابراین لازم است پیش از جراحی، پزشک این موضوع را برای بیمار کاملاً توضیح دهد و اگر بیمار اصرار به زا.ویه‌ی بیش از 105 درجه داشت عواقب چهره‌ی غیرطبیعی پس از جراحی را برای او به صورت شفاف بیان نماید.

روش انجام جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی مدل فانتزی معمولاً تحت بیهوشی عمومی و در مواردی تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود. جراحی بینی به طور کلی به دو صورت باز و بسته انجام می‌شود، در جراحی بینی بسته هیچ برشی در خارج بینی انجام نمی‌شود، اما در جراحی بینی باز یک برش روی ناحیه بین دو سوراخ بینی که کلوملا نام دارد ایجاد می‌شود تا جراح بتواند به ساختارهای داخلی بینی دسترسی داشته باشد، به دلیل اینکه میزان تغییرات که در جراحی بینی فانتزی انجام می‌شود زیاد و ساختاری می‌باشد، نیاز است که بینی باز شود تا جراح بتواند به استخوان، غضروف و بافت‌های نرم دسترسی داشته باشد. پس از پایان جراحی بخیه‌ها در داخل و خارج بینی اعمال می‌شود و یک آتل جهت محافظت از بینی به مدت یک هفته قرار روی آن می‌گیرد.

زمان انجام جراحی حدود 1 الی 2 ساعت می‌باشد.

مراقبت‌های پس از جراحی بینی فانتزی

از جمله مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی عبارتند از:

  • چند ساعت پس از جراحی بیماری، بیمار می‌تواند به منزل بازگردد.
  • اگر شاغل هستید بهتر است برای یک هفته مرخصی بگیرید و در منزل استراحت نمائید.
  • کبودی و تورم پس از جراحی کاملاً طبیعی می‌باشد.
  • مقداری درد در روزهای اول ممکن است وجود داشته باشد که با مصرف مسکن‌ها می‌توانید آن را برطرف نمائيد.
  • تا یک هفته از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری نمائید.
  • تا 3 هفته از انجام تمرین‌های ورزشی سنگین خودداری نمائيد.
  • بینی فانتزی به دلیل اینکه مقداری زیادی از غضروف و استخوان آن برداشته شده است، ساختار اسکلتی محکمی ندارد بنابراین لازم است همیشه مراقب باشید تا هیچ گونه ضربه‌ی شدیدی به بینی شما وارد نشود، از انجام ورزش‌هایی مانند بسکتبال که احتمال ضربه‌های سخت و مستقیم به بینی شما وجود دارد بهتر است که خودداری نمائید.
  • به مدت 3 هفته جهت جلوگیری از فشار و آسیب به بینی باید در هنگام خوابیدن به پشت دراز بکشید و زاویه‌ی سر شما حدود 35 تا 40 درجه بالاتر باشد.

منابع:

https://www.realself.com/news/barbie-nose

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

2 پاسخ
  1. من پیش دکتر سرمست جراحی بینی فانتزی کردم واقعا فوق العاده شده فکرشم نمی کردم انقدر خوب بشه از طریق همین سایت هم باهاشون آشنا شدم خواستم تشکری کرده باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − چهار =