تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی زیبایی / رفع قوز بینی با تزریق ژل به بینی
۷ دقیقه

رفع قوز بینی با تزریق ژل به بینی

آنچه می خوانید...

افراد بسیاری وجود دارند که از شکل و حالت ظاهری بینی خود رضایت کافی را ندارند و به دنبال راهی هستند تا بینی خود را به شکل دلخواه و با ظاهری شکیل تر در آورند.

تزریق ژل به بینی یک از جمله روش هایی است که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا بدون استفاده از عمل جراحی بینی خود را به شکل دلخواهتان در آورید.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در حین جراحی زیبایی بینی انجام می‌شود، برداشتن قوز بینی از روی تیغه‌ی بینی است. ظاهر برآمده و قوزدار بینی همیشه هم به خاطر وجود بافت اضافه روی تیغه‌ی بینی نیست، در برخی از موارد فرو رفتگی بینی و فرورفتگی پیشانی و بالای بینی موجب می‌شود که ظاهر بینی طوری به نظر بیاید ک دارای قوز است.

کلیدی‌ترین نکته در درمان فرورفتگی بینی و پیشانی این است که ساختاری در این ناحیه ایجاد شود که دقیقا با خصوصیات آناتومی و معیار زیبایی بینی همخوانی داشته باشد و هم از زاویه روبه‌رو و هم زاویه کناری، ظاهری زیبا و طبیعی ایجاد کند.

در صورتی که جراح بتواند این عمل را به نحو صحیح انجام دهد، قطعاً بیمار به نتایج دلخواه خود دست خواهد یافت و ظاهر قوزدار بینی برطرف می‌شود. تغییر شکل بینی بدون نیاز به عمل جراحی، می‌تواند بینی شما را صاف‌تر، جامع‌تر و یا متقارن‌تر جلوه دهد.

کاربرد تزریق ژل به بینی

  • افرادی که کمی انحراف بینی دارند.
  • بینی های کوچک که نیاز به تجدید ساختار دارند.
  • بینی های شبیه قلاب که نیاز به اصلاح ظاهر و صاف کردن آنها وجود دارد.
  • بینی هایی که قوز بینی متوسط بر روی پل بینی وجود دارد.
  • افتادگی بینی بصورت خفیف تا متوسط سر بینی
  • وجود یک بینی که نیاز به اصلاح پس از عمل جراحی رینوپلاستی دارد.
  • بینی هایی که سر آنها بالا است یا نوک بینی نیاز به اصلاح دارد.
زیبایی بینی با تزریق ژل روشی آسان جایگزین جراحی زیبایی بینی

تزریق ژل به بینی

زیبایی بینی با تزریق ژل شامل مراحل اصلی زیر است:
قبل از درمان: از مواد بی حسی موضعی بر روی بینی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع درمان استفاده می شود.

در طول درمان: مقدار کمی از پر کننده های پوستی به محل تزریق شده و موقعیت آنها بطور دقیق در زیر پوست تنظیم می شود. به این ترتیب می توان کنترل کامل بر ظاهر و زیبایی ایجاد شده در طول درمان داشت.

پزشک در ادامه محل تزریق ژل بینی را ماساژ می دهد تا به این ترتیب بتواند ظاهر بینی شما را با توجه به نیازهای درمانی اصلاح نماید. در طول درمان، شما کاملاً بیدار و هوشیار هستید. در این زمان معمولاً یک آینه در اختیار شما قرار داده می شود تا با استفاده از آن شما بتوانید درمان انجام شده را مشاهده کرده و کنترل نمایید.

پس از درمان: پس از درمان لازم است از دست زدن یا بکار بردن مواد آرایشی بر روی ناحیه درمان شده تا ۶ ساعت خودداری کنید تا به این ترتیب بتوان از ایجاد عفونت در محل درمان جلوگیری کرد. در این مرحله لازم است توصیه های پزشک بطور کامل رعایت شود.

نتایج حاصل از این روش درمانی رفع فرورفتگی بینی با ژل بلافاصله پس از درمان مشاهده می شود و می تواند ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری داشته باشد.

به خاطر اینکه نتایج ایجاد شده موقت هستند، شما می توانید تغییرات ایجاد شده در ظاهر صورت خود را با گذشت زمان اصلاح نمایید و به این ترتیب همواره یک ظاهر عادی و طبیعی داشته باشید.

تزریق ژل به بینی می‌تواند در مدت زمان‌های مختلفی، بسته به نام و نوع ژلی که استفاده می‌شود، از یک سال تا دو سال و نیم دوام بیاورد.

مزایای تزریق ژل به بینی نسبت به جراحی زیبایی بینی

بررسی انواع ژل ها

هیالورونیک اسید

یکی از مواد طبیعی که دارای کاربرد فراوان در ساخت ژل های پر کننده پوست است، اسید هیالورونیک می باشد. این ماده در کل بدن انسان و نیز اکثر ارگانیزم های زنده دیگر موجود است. این ماده دارای کارکردهای متنوع می باشد که شامل افزایش قابلیت ارتجاع پوست و افزایش حجم آن است و می تواند یک ظاهر جوان و شاداب برای پوست ایجاد کند.

برای مثال رستیلان و ژودرم ژل های ارتریل غیر حیوانی ساخته شده از اسید هیالورونیک هستند که در آزمایشگاه ساخته می شوند. این نوع ژل ها هیچگونه ساختار حیوانی یا انسانی ندارند (DNA) و دارای بیشترین ایمنی در بین تمام پر کننده های پوستی رایج در بازار هستند.

علاوه بر این، ژل های ساخته شده از اسید هیالورونیک تنها موردی است که امکان بازگشت نتایج حاصل از درمان با آن وجود دارد. استفاده از این محصولات برای اصلاح چین و چروک پوست مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است و در سایر حوزه ها بطور تایید نشده مورد استفاده قرار می گیرند.

رادیس

دکتر شبنم شادابی افزود: رادیس یک نوع محصول مصنوعی ساخته شده از ریزدانه های هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHA) است که در محلول ریکسی متیل سلولز سدیم قرار داده می شود. این ژل یک پر کننده مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است که برای تزریق به پوست با حداقل سطح تهاجم استفاده می شود.

تزریق این محصول به پوست می تواند اصلاحات فوری برای ظاهر آن به همراه داشته باشد. علاوه بر این برای انجام این تزریق نیازی به تست حساسیت وجود ندارد. رادیس به عنوان یک چارچوب در زیر پوست عمل می کند و می تواند ساختار لازم را در محل تزریق ایجاد کند و تولید کلاژن طبیعی را تحریک نماید.

نتایج حاصل از بررسی های کلینیکی نشان می دهد نتایج این روش درمانی ممکن است برای مدت یک سال یا بیشتر در اکثر موارد درمان، دوام و ماندگاری داشته باشند.

مزایای تزریق ژل به بینی

دستیابی به نتایج نیمه ماندگار

در صورتی که یک بیمار درباره استفاده از روش جراحی بینی تردید دارد، زیبایی بینی بدون جراحی با تزریق ژل می تواند نتایج مشابه جراحی بینی سنتی را برای فرد به همراه داشته باشد، اما این نتایج برای همیشه ماندگاری و دوام ندارد. البته از جراحی بینی برای موارد دیگری همچون درمان پولیپ بینی نیز بهره گرفته میشود.

هزینه زیبایی بینی کمتر

عمل جراحی بینی یکی از گران ترین عمل های زیبایی است و اغلب افراد به دلیل عدم توانایی مالی قادر به پرداخت هزینه این عمل نیستند.

اما تزریق زل به بینی به مراتب کم هزینه تر بوده که این امر از جمله مزیت های استفاده از این روش نسبت به عمل جراحی به شمار می آید

غیر تهاجمی بودن

فکر کردن به عمل جراحی یا قرار گرفتن تحت بی هوشی عمومی به حدی برای بعضی افراد نگران کننده است که از انجام عمل جراحی زیبایی بینی خودداری می کنند.

این موضوع در حالی است که با تقبل هزینه عمل بینی بدون جراحی با تزریق ژل ۱۰۰% بدون نیاز به عمل جراحی و غیر تهاجمی انجام می شود و در این حالت فقط چند سوزن به بینی شما وارد می شود.

عدم نیاز به دوره ریکاوری

با استفاده از روش زیبایی بینی بدون عمل جراحی با تزریق ژل نیازی به استراحت پس از تزریق ژل نیست و دیگر شما با ظاهر کبود یا همراه با پانسمان برای چند روز پس از جراحی مشاهده نخواهید شد.

در این حالت فقط کمی احساس درد و مقدار کمی ورم در روز انجام تزریق وجود خواهد داشت. همچنین امکان از سر گیری تمام فعالیت های عادی در روز پس از تزریق برای بیمار وجود دارد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پنج =