تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی زیبایی / سانترال لب برای چه افرادی لازم است ؟
۳ دقیقه

سانترال لب برای چه افرادی لازم است ؟

آنچه می خوانید...

سانترال لب یا لیفت لب بالا نوعی جراحی زیبایی است که با برداشتن قسمت کوچکی از پوست بالای لب بالا در زیر بینی، قسمت بالای لب را کوتاه می‌کند و ورمیلیون (قسمت قرمز لب) را برمی‌گرداند. در نتیجه، حجم لب بالایی بیشتر می‌شود و لبخند زیباتری خواهید داشت. از آنجا که این عمل لب را بالا می‌برد، دندان‌های فرد در هنگام لبخند زدن بیشتر دیده می‌شود و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

کاندیداهای خوب برای این روش می‌توانند شکل و تعادل لب بالای خود را بدون نیاز به حجم اضافی بهبود بخشند. غالباً بیماران قبلاً فیلر یا کاشتی را روی لب بالایی خود انجام داده‌اند. اما تمایل لب بالای آن‌ها به سمت داخل است و بدون بهبود حجم به دلیل بلند بودن لب فوقانی، به سمت داخل رول می‌شود. این مشکل با لیفت لب اصلاح می‌شود و ممکن است بعد از ثابت شدن ارتفاع لب، حجم لازم به لب اضافه شود.

عمل سانترال لب به افراد زیر توصیه می‌شود

افرادی بین ۲۰ تا ۸۰ سال که از شکل لب‌های بالایی خود راضی نیستند
بیمارانی که لب فوقانی آن‌ها چین و چروک دارد که دلیل آن سیگار کشیدن یا افزایش سن است
افرادی که بینی و لب‌های آن‌ها طول طبیعی ندارد

این جراحی به افراد زیر توصیه نمی‌شود

کسانی که زیاد سیگار می‌کشند
افرادی که بینی و لب‌های آن‌ها طول طبیعی دارد.

جراحی‌های لیفت لب، از جمله لیفت سانترال لب، عمل‌های سرپایی هستند

آیا لیفت سانترال لب در جوانسازی لب موثر است؟

با لیفت لب (لیفت سانترال لب – لیفت بخش مرکزی لب)، علاوه بر اینکه دندان های پیشین بالایی دیده می شوند، فاصله بینی تا لب بالا کاهش می یابد.

این کار یکی از اصلی ترین علائم پیری لب را اصلاح می نماید. در صورتی که این تغییر را در کنار روش های افزایش دهنده حجم لب (تزریق ژل لب یا استفاده از گرافت لب) به کار ببریم، جوانسازی لب کاملتر می شود.

آیا ممکن است لیفت سانترال لب را فقط به منظور نمایان شدن دندانهای بالا انجام داد؟

با وجودی که در اغلب افرادی که لیفت سانترال لب (لیفت بخش مرکزی لب) می کنند، هدف اصلی کاهش فاصله لب و بینی است، می توان از لیفت بخش مرکزی لب، تنها به منظور نمایان شدن دندانهای پیشین بالا استفاده نمود. همچنین این کار را می توان برای برجسته کردن بخش مرکزی لب بالا مورد استفاده قرار داد.

روش انجام کار در این حالت ها اندکی متفاوت است که با اطلاع دقیق از هدف شما، محاسبات و اقدامات لازم برای رسیدن به منظور اصلی شما را انجام می دهیم.

بالا کشیدن و خوش فرم کردن لب با لیفت سانترال لب

آیا لیفت سانترال لب می تواند افتادگی گوشه های دهان را اصلاح کند؟

افتادگی گوشه های دهان در هر فرد نشان از غمگینی، افسردگی و افزایش سن دارد و اثرات غیر مثبتی در مخاطب ایجاد می نماید. از آنجا که در لیفت سانترال لب، با برشی که در زیر بینی می دهیم فقط بخش میانی لب را بالا می کشیم، هیچگونه تغییری در بخش های کناری لب و مخصوصا گوشه های دهان ایجاد نمی شود.

برای اطلاع بیشتر درمورد تغییر گوشه های دهان به لیفت گوشه دهان (کورنرلیفت) و جوانسازی لبها در همین سایت مراجعه نمایید.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − شش =