تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی زیبایی / سانترال لب چیست و چگونه انجام میشود؟
۴ دقیقه

سانترال لب چیست و چگونه انجام میشود؟

آنچه می خوانید...

لیفت سانترال لب

اگر می‌خواهید لب‌هایی برجسته‌تر با نتایج ماندگارتر داشته باشید، لیفت لب گزینه خوبی خواهد بود. این عمل زیبایی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند بهترین نتایج را در زمینه برجسته‌سازی لب کسب کرده و علائم پیری را از بین ببرند. با استفاده از لیفت لب می‌توان فرم گوشه‌های لب را تغییر داده، خطوط اخم را کاهش داده و فاصله بین لب بالا و بینی را کم کرد.

در جراحی لیفت لب قسمتی نوار مانند از پوست که در زیر بینی (برای لیفت لب بالا) یا زیر دهان (برای لیفت لب پایین) قرار دارد، برداشته شده و شکاف‌ها بسته می‌شوند تا قسمت صورتی لب بیشتر شده و لب‌ها ظاهری پُرتر پیدا کنند. با استفاده از لیفت لب می‌توان فرم گوشه‌های لب را تغییر داده، خطوط اخم را کاهش داده و فاصله بین لب بالا و بینی را کم کرد.

اکثر جراحان زیبایی معتقدند که طول ایده‌آل فاصله عمودی بین لب بالا و بینی باید بین ۱۲ الی ۱۵ میلیمتر باشد. لیفت پشت لب، لیفت کنار لب، لیفت خط خنده و لیفت سانترال لب همگی نمونه‌هایی از لیفت لب هستند.

لیفت سانترال لب

چه کسی کاندیدای خوبی برای لیفت لب است؟

سانترال لیفت لب می تواند گزینه مناسبی برای افراد مسن باشد که می خواهند فضای بین لب و بینی را کاهش دهند. با افزایش سن ، این فضا به طور معمول افزایش می یابد و باعث می شود لب ها نازک تر به نظر برسند.

افراد جوانتر که لب های آنها ظاهر خوبی ندارد، یا اگر دریابند که تزریق ژل لب به تاثیر خاصی برای آنها ندارد، ممکن است لیفت لب را ترجیح دهند، سانترال لیفت لب نیز یک راه حل دائمی است ، بنابراین می تواند برای افرادی که از نگهداری پرکننده خسته شده اند ، کمک کننده باشد

مزایای لیفت سانترال لب چیست ؟

در جراحی لیفت سانترال لب فرم لب ها و لبخند شخص اصلاح می شود و در نهایت متقاضی لبخندی زیباتر ، لبهایی برجسته تر و با فرم بهتری خواهد داشت .
جراحی لیفت لب روشی دائمی بوده که شخص را از تزریق مواد ژل‌ها و ایمپلنت‌های لب بی‌نیاز می کند .

بخش قابل توجهی از افتادگی پوست صورت در قسمت دهان و چین و چروک های زیر بینی و اطراف لب برطرف شده و شخص چهره ای جوانتر خواهد داشت .
به دلیل استفاده از بی حسی موضعی هیچ خطر جانی شخص را تهدید نمی کند.

روش‌های لیفت لب

لیفت سانترال لب

لیفت لب گال‌وینگ

بسیاری از جراحان زیبایی برای بیشتر کردن قسمت صورتی لب از این روش استفاده می‌کنند. در عمل گال‌وینگ با ایجاد یک برش کوچک پوست و بافت اطراف آن برداشته شده و تا بالای خط سفید پوست و محدوده صورتی لب کشیده می‌شود. با برداشته شدن این بافت شکل لب‌ها از دو ناحیه کمان کوپید (قوس دوبخشی لب بالا) تغییر می‌کند. می‌توان همین فرآیند را برای لب پایین نیز انجام داد.

لیفت لب شاخ گاوی

این لیفت لب یکی از متداول‌ترین عمل‌های زیبایی است. در این تکنیک کمان کوپید از طریق برداشتن بخشی از پوست و بافت زیر بینی تغییر شکل داده می‌شود. زمانی که بخش کوچکی از بافت برداشته شد، سپس لب‌ها لیفت شده و به سمت بالا کشیده می‌شوند. در این عمل بخش زیادی از سرخی لب نمایان شده و حجم ناحیه صورتی لب افزایش می‌یابد.

در این عمل برای ایمنی بیشتر بخیه‌ها بسیار محکم زده می‌شوند بنابراین ممکن است در حالت عادی بخش کوچکی از دندان‌ها معلوم باشند. در این عمل بخش زیادی از سرخی لب نمایان شده و حجم ناحیه صورتی لب افزایش می‌یابد.

دوره نقاهت لیفت لب

لیفت لب یک عمل کوچک است بنابراین دوره نقاهت طولانی مدتی ندارد. اکثر افراد می‌توانند پس از ۷ روز به سر کار خود باز گردند. انتظار می‌رود که محل ایجاد برش‌های جراحی تا یک هفته الی ۱۰ روز دچار قرمزی و ورم باشد.

ظاهر لب‌ها بلافاصله پس از عمل لیفت لب پُرتر و برجسته‌تر می‌شود. همچنین ممکن است در اطراف دهان خود کمی کبودی داشته باشید. زمانی که بخیه‌ها کشیده شد و ورم اولیه فروکش کرد، می‌توانید اِسکارها (اثرات زخم) را با آرایش کردن پنهان کنید.

ورم هفته به هفته و طی ۳ ماه بهبود خواهد یافت. بهبود بافت اِسکار بیشتر از این طول می‌کشد اما آن هم به مرور زمان نرم و نامحسوس خواهد شد. ظاهر لب‌ها بلافاصله پس از عمل لیفت لب پُرتر و برجسته‌تر می‌شود، اما تاثیر کامل آن تا زمان فروکش کردن ورم، کبودی و اِسکار مشخص نخواهد شد.

گرچه که دوره نقاهت لیفت لب از تزریق ژل بیشتر است اما نتایج آن با تزریق ژل یا هر عمل دیگری قابل مقایسه نیست. فرآیند کامل شدن دوره نقاهت معمولاً بین ۳ الی ۶ ماه طول می‌کشد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 14 =