تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی پلک / سن مناسب برای جراحی پلک
۴ دقیقه
سن مناسب برای جراحی پلک

سن مناسب برای جراحی پلک

آنچه می خوانید...

چشم و اطراف آن مهمترین عناصر صورت می‌باشند. همان‌ طور که سن بالا می رود پلک ها کشیده و پوست آن شل شده و ماهیچه‌های ظریف داخل پوستی ضعیف می‌گردند. به دنبال آن، چربی‌های زیادی زیر پلک بالا و پایین جمع شده و به آن حالت پف‌ آلود می‌دهند. همچنین با سنگینی‌ای که ایجاد می‌کنند باعث افتادگی ابرو می‌شوند. بدنبال آن علاوه بر آنکه شما مسن تر به نظر می‌رسید، ممکن است چهره‌ تان خسته وبی‌ حوصله به نظر آید. چنانچه این حالت شدید باشد، حتی امکان دارد دید شما را مختل نماید. ممکن است برای شما سوال پیش بیاد که سن مناسب جراحی پلک چند سال است؟

در ادامه به طور کامل به سوال شما پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید…

سن مناسب جراحی پلک

خانمها یا آقایانی که پلک‌های پایین یا بالای آنها حالت پف آلود دارد، یا در قسمتهایی برجسته بوده، یا افتادگی و یا پوست اضافی دارد و مایلند چهره‌شان تغییر کند تا جوان‌ تر و شاداب‌تر به نظر برسند، کاندید این عمل هستند. این عمل علاوه بر مزایای فوق می‌تواند حس اعتماد به نفس را در فرد تقویت نماید. اما سن مناسب جراحی پلک چند سال است؟

بهترین کاندیدای مناسب جراحی زیبایی پلک کسانی هستند که حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند و افتادگی پلک یا پف زیر چشم (در اثر تجمع چربی اضافه) باعث تغییرات ناخوشایند در چهره شان شده باشد. برای انجام جراحی زیبایی پلک لازم است که فرد بطور کلی سالم باشد و بیماری خاصی نداشته باشد. اما چنانچه مشکلات پلک حاد باشد، با تشخیص پزشک این جراحی در سن 18 سال به بالا نیز قابل انجام می باشد.

البته نباید تصور شود که با جراحی پلک تمام مشکلات زیبایی صورت و یا مشکلات روحی و جسمی حل می‌گردد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که فرد از نظر روحی و روانی با ثبات بوده و انتظارات معقولی از نتایج جراحی داشته باشد. بلفاروپلاستی ممکن است همراه با جراحی‌های دیگر همچون لیفت پیشانی و یا لیفت صورت انجام پذیرد.

با توجه به روند رو به رشد جراحی های زیبایی، برای آنکه بیمار به نتایج دلخواه دست یابد، بسیار مهم است که انتظارات واقع بینانه و معقولی از عمل جراحی و نتایج آن داشته باشد. برای رسیدن به یک دیدگاه صحیح، دیدن تصاویر قبل و بعد از عمل جراحی در افراد دیگر و احیاناً مشورت با افرادی که قبلاً جراحی شده اند بسیار کمک کننده است. ضمناً باید توجه داشت که جراحی اصلاحی پلک تاثیری بر موارد زیر ندارد:

  • چروک های اطراف پلک، بین ابروها و روی پیشانی (برای درمان این چروک ها تزریق بوتوکس روش مناسبی است) حلقه های سیاه اطراف چشم
  • افتادگی ابرو

به هر حال باید به یاد داشت که جراحی زیبایی پلک به هر حال یک عمل جراحی است و عوارض احتمالی آن به سادگی از بین نمی رود. بنابراین برای انجام این جراحی مشاوره دقیق تخصصی ضروری است.

نتایج عمل جراحی پلک

چنانچه جراحی پلک توسط جراح با تجربه انجام شود نتیجه مطلوبی از عمل خواهید گرفت. پیشنهاد می کنیم که نزد بهترین جراح پلک در پاسداران این جراحی را انجام دهید. ترمیم زخم یک فرایند تدریجی است. محل برش معمولاً تا ۶ ماه ته رنگ صورتی دارد و پس از این مدت کم کم به صورت یک خط ظریف سفید درمی آید و تقریباً محو می شود.

جراحی پلک نتایج مفیدی به دنبال دارد که عبارتند از :

  • بهبود میدان دید جانبی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • باقی ماندن نتیجه عمل برای سالهای متمادی و گاهی تا پایان عمر

عوارض بلفاروپلاستی

عوارض جراحی زیبایی پلک چندان شایع نیستند، چنانچه این عمل توسط بهترین جراح پلک در تهران انجام شود. البته مثل هر جراحی دیگر احتمال عوارضی مثل عفونت محل زخم یا حساسیت به ماده بیهوشی همیشه وجود دارد. با رعایت دستورات پزشک قبل و بعد از عمل جراحی، احتمال بروز عوارض کاهش می یابد.

عوارض خفیف پس از عمل عبارتند از :

  • دوبینی یا تاری دید گذرا
  • تورم پلک
  • عدم تقارن محل برش در دو طرف
  • جوش های سفید کوچک در محل بخیه ها

این عوارض گذرا هستند و پس از چند هفته کم کم برطرف می شوند.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی