فهرست مطالب

لیفت بینی چیست؟

محبوبیت عمل لیفت بینی دائما در حال افزایش است و تقریباً هر روز به تعداد افرادی که خواستار عمل جراحی بینی بدون جراحی هستند اضافه می شود.

مراجعه کنندگان به کلینیک های زیبایی برای عمل زیبایی بینی سه دسته هستند:

  • کسانی که می خواهند اندازه بینی خود را افزایش دهند.
  • کسانی که می خواهند اندازه بینی خود را کاهش دهند.
  • کسانی که تنها نیاز به تغییر موضعی دارند.

لازم است که در اوایل کار این موضوع را روشن کنید. زیرا افراد اغلب نمی دانند که از روش فیلر بینی یا از روش لیفت بینی با نخ کاگ (پلی دی اکسانون-PDO) استفاده کنند تا فرم بینی خود را بزرگتر یا کوچکتر کنند. به طور کلی، کسانی که نیاز به کوچک کردن بینی دارند، باید به یک جراح متخصص رینوپلاستی یا جراحی بینی مراجعه کنند.

لیفت بینی با نخ چیست؟

لیفت بینی با نخ یکی از بهترین روش های لیفت بینی بدون جراحی است. این روش یک نتیجه طبیعی را به ارمغان می آورد.

نتایج عمل لیفت بینی با نخ، دارای حداقل دوره نقاهت و هزینه پایین نسبت به سایر روش های لیفت بینی می باشد. در لیفت بینی از نخ های PDO قابل جذب استفاده می شود تا بینی صاف تر با نوک تیزتر ایجاد شود.

نتایج لیفت بینی با نخ حدود ۱۲-۱۸ ماه ماندگار می ماند و می توان هر سال یا دوسال یکبار مجددا این عمل را انجام داد.

مطالب زیر دلایلی می باشند که چرا لیفت بینی با نخ به یکی از محبوب ترین روش ها در آسیا تبدیل شده است:

  1. روشی امن است
    لیفت بینی با نخ بدون نیاز به عمل جراحی انجام می شود و عوارض کم تری نسبت به ژل های تزریقی دارد. برای مثال مواردی وجود داشته که ژل های تزریق شده از محل خود حرکت کرده یا باعث ایجاد توده های عجیب و غریبی در بینی شده اند.
    لیفت بینی با نخ هیچ گونه از این عوارض را ندارد زیرا بینی شما با استفاده از نخ لیفت بینی مخصوص PDO شکل داده می شود. پزشک شما نخ را برای بالا بردن بینی، قرار داده و سپس بدن تان اطراف این نخ، کلاژن و بافت مورد نیاز را تشکیل می دهد.
  2. بینی طبیعی به نظر می رسد
    هیچ کس حتی نمی تواند حدس بزند که شما عمل زیبایی بینی انجام داده اید. بینی شما کاملا طبیعی به نظر می رسد پزشک شما فقط کمی آن را بالا می برد تا باعث شود کشیده و قلمی تر دیده شود و این یک تغییر اساسی در شکل آن محسوب نمی شود. این بهترین روش درمانی برای کسانی است که می خواهند ظاهر بینی خود را بهبود بخشند و عمل جراحی بینی انجام ندهند.
  3. روشی آسان است
    جلسه ی لیفت بینی با نخ حدود پانزده دقیقه طول می کشد که کوتاه تر از زمانی است که بیشتر ما صرف آرایش می کنیم. هیچ دوره نقاهتی ندارد و به غیر از کمی قرمزی در نوک بینی که محو خواهد شد شبیه به همیشه دیده خواهید شد و باعث می شود این روش یک روش آسان باشد که هر زمانی قابل انجام است.
  4. موثر است
    یک جلسه میتواند شما را به نتایج دلخواه تان برساند. پزشک شما به آسانی نوع و جلسات درمانی برای بهبود شکل بینی و طول آن را تنظیم خواهد کرد.
  5. راحت است
    لیفت بینی با نخ اصلا دردناک نیست. اگر از سوزن می ترسید ممکن است کمی استرس بگیرید اما درد واقعی بسیار کم می باشد. در حقیقت بیشتر افراد فقط درد تزریق بی حسی را حس می کنند و بقیه ی پروسه کاملا بدون درد می باشد.

مراحل عمل لیفت بینی با نخ چگونه است؟

مراحل عمل لیفت بینی با نخ
مقایسه لیفت بینی با نخ و فیلر بینی

پزشک با استفاد از بی حسی موضعی، بینی را بی حس می نماید. سپس، نخ بینی را برای بالا بردن و تغییر شکل آن، به بینی وارد می کند. اینکار باعث ایجاد لیفت فوری در بینی می شود. در طی این درمان هیچ برشی نیاز نیست. لیفت بینی با نخ بدلیل استفاده از بی حسی موضعی دردناک نبوده و کاملا قابل تحمل است.

لیفت بینی با نخ حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. یکی از سریعترین راه های عمل زیبایی، لیفت بینی با نخ می باشد.

عوارض لیفت بینی با نخ چیست؟

ممکن است در محل درمان کمی تورم وجود داشته باشد که در عرض چند ساعت فروکش می کند و کبودی آن نیز در عرض چند روز بهبود می یابد. این عوارض با استفاده از کمپرس آب سرد کاهش می یابد.
لیفت بینی با نخ یکی از ایمن ترین روش های لیفت بینی در دنیا است. مواد PDO بیش از ۳۰ سال است که به عنوان نخ بخیه در جراحی ها مورد استفاده قرار می گیرند و کاملاً با بدن انسان سازگار هستند.
خطر ابتلا به عفونت در هر نوع روش درمانی وجود دارد. مراقبت با استریله کردن در طول درمان ، هم چنین بعد از آن از مهم ترین کارها برای جلوگیری از عفونت می باشد. لطفا حداقل یک تا دو روز بعد از عمل لوازم آرایشی استفاده نکنید.

نخ PDO چیست؟

نخ PDO
نمونه نخ PDO

لیفت بینی با کمک نخ PDO انجام می شود. نخ PDO به روش علمی ثابت شده که بعد از مدتی کاملا جذب بدن می شود. این نخ ها باعث تحریک تولید کلاژن می شوند که کمک می کند شکل بینی و ساختار آن در طول زمان حفظ شود.

چه تعداد نخ برای لیفت بینی با نخ استفاده می شود؟

بسته به هر فرد ۶ تا ۱۰ نخ ممکن است برای صاف کردن قوس بینی و ۳ تا ۸ نخ برای لیفت نوک بینی مورد استفاده قرار می گیرد.

معایب لیفت بینی با نخ چیست؟

دائمی نیست. از این رو تکرار مجدد درمان برای حفظ نتایج، مورد نیاز می باشد. اگر نخ ها به درستی در جای خود قرار نگیرند، برآمدگی روی بینی می تواند دچار انحراف گردد.

انواع نخ لیفت بینی

مقایسه لیفت بینی با نخ و فیلر بینی

جایگزین های غیر جراحی برای عمل جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی شامل استفاده از تزریق فیلر بینی مانند تزریق ژل و همچنین لیفت بینی با نخ می باشد.

لیفت بینی با نخ فیلر بینی

  • فرایند درمان چندین نخ از نوک بینی وارد می شود یک سری سوراخ در امتداد بینی ایجاد می شود.
  • مدت زمان انجام این روش ۲۰-۳۰ دقیقه ۱۵-۳۰ دقیقه
  • قیمت ۷۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار به ازای هر سرنگ ۷۰۰-۱۲۰۰ دلار
  • عوارض عروقی بعید است امکان پذیر است
  • برگشت پذیری غیر قابل برگشت تاثیر برخی ژل های هیالورونیک اسید قابل بازگشت است. ولی تاثیر برخی از انواع فیلرها غیر قابل برگشت هستند.
  • برآمدگی بر روی بینی نمی تواند به خوبی بهبود یابد. می تواند بهبود یابد.
  • طول عمر ۱-۲ سال ۶-۱۸ ماه
  • مزایای عمومی فیلر بینی و نخ های بینی یکسان بوده و عبارتند از:
  • دارای حداقل دوره نقاهت
  • هزینه پایین در مقایسه با روش جراحی بینی
  • همچنین فیلر بینی دارای یک مزیت اضافی است که تاثیر آن برگشت پذیر می باشد. اگر فرد از نتیجه درمان راضی نبود، آنزیم هیالورونیداز می تواند بلافاصله در طی چند ساعت ماده فیلر را دفع کند.

لیفت بینی بدون جراحی

اگر از فیلر بینی استفاده کرده باشید، نمی توانید با استفاده از نخ لیفت تحت عمل لیفت بینی با نخ قرار بگیرید. در صورتیکه دارای شرایط زیر باشید، برای لیفت بینی با نخ مناسب نیستید:

  • از داروهای کاهنده فشار خون استفاده می کنید.
  • اختلالات خونریزی دارید.
  • باردار هستید.
  • بیماری های خود ایمنی دارید.
  • از فیلر بینی استفاده کرده باشید.
  • مقایسه روش لیفت بینی با نخ و جراحی بینی

در گذشته، زمانی که مردم در مورد لیفت بینی یا جراحی پلاستیک بینی صحبت می کردند، معمولاً به جراحی رینوپلاستی اشاره می کردند. اغلب جراحی رینوپلاستی دارای دوره نقاهت زیادی بوده و عوارض و خطرات جراحی را نیز دارا می باشد. به لطف پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر، جراحی پلاستیک بینی دیگر نیازی به روش های جراحی مرسوم ندارد.

رینوپلاستی یک روش جراحی تهاجمی است و احتمال عوارض ناخوشایند در آن وجود دارد. در حالیکه لیفت بینی با نخ دارای کمترین خطرات و عوارض جانبی می باشد. به همین دلیل است که لیفت بینی با نخ یکی از محبوب ترین روش های درمان لیفت بینی در دنیا محسوب می شود. یک پزشک با تجربه که موارد زیادی لیفت بینی با نخ انجام داده، می تواند نتایج عالی را تضمین کند.

مراقبت های قبل از عمل لیفت بینی چیست؟

  • بهتر است همیشه با جراح خود مشورت کنید تا بهترین توصیه ها را بر اساس نوع پوست تان به شما بدهد.
  • افراد متخصص براین باورند، افرادی که هرگونه عمل لیفتی انجام می دهند باید از نوشیدن هر گونه نوشیدنی های الکلی و کشیدن سیگار حداقل
  • یک هفته قبل از درمان اجتناب کنند. چراکه این مواد باعث خشک شدن پوست شده و ضد زیبایی اند.
  • تمام داروهایی که آسپیرین دارند نباید مصرف شوند زیرا باعث خون ریزی و منجر به عوارض جانبی دیگر می شوند.
  • ز مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن، نوروفن و ناپروزان / ناپروژنتیک نیز تا حد امکان خودداری کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دکتر هادی سرمستمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر هادی سرمست

– متخصص گوش گلو و بینی، جراح سر و گردن، جراح پلاستیک بینی و صورت – فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان – دارای بورد تخصصی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *