تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی زیبایی / لیفت شقیقه چیست؟
۸ دقیقه
هزینه-جراحی-لیفت-شقیقه

لیفت شقیقه چیست؟

آنچه می خوانید...

لیفت شقیقه، عملی است که با انجام آن، می توانید با بالا بردن دم ابروها و زیباتر کردن حالت آن‌ها، به چشم‌ها و ابروهای خود فرم ببخشید و جذابیت آن‌ها را دوچندان کنید؛ لیفت شقیقه باعث می شود، چشم‌های شما درشت‌تر به نظر برسد و همچنین باعث متناسب شدن فاصله چشم‌ها با ابروها نیز می شود. در هنگام انجام فرآیند لیفت شقیقه، می‌توان با استفاده از این روش، برای زیباتر کردن فرم چشم ها، چروک‌های معروف به پنجه کلاغی را نیز از بین برد.

اگر می خواهید اطلاعات جامعی درباره لیفت شقیقه کسب کنید، در ادامه با ما همراه باشید…

لیفت شقیقه چیست؟

جوان سازی صورت به وسیله لیفت شقیقه، موردی مناسب و کم دردسر برای کسانی که، به خاطر بالا رفتن سن، ژنتیک، مصرف دخانیات و… در صورتشان افتادگی ابرو ایجاد شده و همچنین افرادی که از چین و چروک‌های ایجاد شده در گوشه‌های چشمشان ناراضی هستند، می باشد؛ پس نتیجه می گیریم، لیفت شقیقه، عملی نیست که فقط مختص زیباتر کردن جوان‌ها باشد. بلکه می تواند در تمامی سنین مورد استفاده قرار بگیرد. شقیقه یا گیجگاه بخشی از پیشانی می باشد و بالای چشم ها قرار گرفته است. تفاوت این جراحی با لیفت ابرو در این است که عمل لیفت ابرو، با هدف بالا کشیدن کل ابروها انجام می شود، اما لیفت شقیقه نوعی لیفت پیشانی جزئی می باشد اما می تواند بخش انتهایی ابروها را هم بالا بکشد.

لیفت شقیقه برای چه افرادی مناسب است؟

همان طور که در بالا گفته شد، به وسیله لیفت شقیقه، می توان چروک های پنجه کلاغی را از بین برد؛ اگر دقت کرده باشید، چین و چروک های ریزی در اطراف چشم بعضی افراد هست که باعث شده چشمان آنها کوچک تر به نظر برسد، به این چین و چروک ها پنجه کلاغی می گویند و این افراد می توانند با عمل لیفت شقیقه، به چشم های خود فرم طبیعی ببخشند. افراد دیگری هستند که، یا به خاطر افزایش سن و یا به خاطر بیماری و هر دلیل دیگری، چشم و ابروهایشان، به خاطر از دست دادن چربی‌های زیر پوست خود، حالتی افتاده پیدا کرده اند که می‌توانند از این طریق، این افتادگی را از بین برده و چهره خود را جوان‌سازی کنند. ضمنا لازم به ذکر است، جوانان بالاتر از ۲۲ سال نیز می‌توانند، برای جذاب‌تر شدن حالت چهره خود، از لیفت شقیقه استفاده کنند.

لیفت-شقیقه

با توجه به همه این مواردی که گفته شد، مهم ترین مسئله قبل از انجام لیفت شقیقه، اطمینان پیدا کردن از سلامت عمومی فردی است که داوطلب انجام این عمل است؛ کسانی که می خواهند دست به انجام این عمل بزنند، اگر مبتلا به بیماری خاصی هستند، باید قبل از هر کاری، با پزشک متخصص مشورت کنند تا بعدا، دچار عوارض پس از عمل نشوند.

بهتر است بدانید، لیفت شقیقه تنها می تواند روی نواحی بیرونی پیشانی تاثیرات جزئی بگذارد، ولی نمی‌تواند چین و چروک‌های داخلی پیشانی را از بین ببرد. ضمنا افرادی که، افتادگی‌های ارثی کناره خارجی چشم و گوشه‌های ابرو دارند، می توانند با لیفت شقیقه آنها را نیز برطرف کنند.

روش‌های انجام لیفت شقیقه

انجام لیفت شقیقه فرآیندی است که می توان آن را، هم با روش جراحی و هم بدون جراحی انجام داد؛ تفاوت روش بدون جراحی با روش جراحی در این است که، شما بعد از روش بدون جراحی، می توانید به کارهای روزانه خود بپردازید، زیرا نیاز به گذراندن دوره ی نقاهت ندارد و بلافاصله نتیجه آن بعد از عمل مشخص می شود؛ نتایج این روش ها رضایت بخش است و با توجه به اینکه، بعد از هر کدام از این روش ها، برای برطرف شدن کامل عوارض، باید مدتی را صبر کنید، می توانید در نهایت از نتایج جذاب و شگفت‌انگیز لیفت شقیقه در چهره خود لذت ببرید که معمولا ماندگاری مناسبی هم دارند.

لیفت شقیقه با جراحی

برای انجام لیفت شقیقه با جراحی، پزشک جلسات مشاوره ای با شما ترتیب می دهد، تا از وضعیت سلامتی شما پس از معاینه، اطمینان حاصل کند، سپس با بررسی چهره شما، می تواند مقدار لیفت مورد نیاز و شیوه لیفت متناسب با حالت چهره را تشخیص دهد؛ بعد از تشخیص مقدار لیفت، تاریخ و زمانی را برای جراحی تعیین می کند که شما باید با رعایت مواردی که در جلسات مشاوره مطرح شده و همچنین به همراه وسایل مورد نیاز در بیمارستان حاضر شوید.

جراحی لیفت شقیقه چگونه انجام می شود؟

مدت زمان عمل لیفت شقیقه، بین یک تا دو ساعت است که معمولا با بی‌حسی موضعی یا در مواردی بیهوشی عمومی انجام می‌شود و همان طور که قبلا گفته شد، دوره نقاهت آن نیز کم است و پس از انجام عمل، شما در بیمارستان بستری نمی شوید و بلافاصله می‌توانید به خانه برگردید.

مزایای جراحی لیفت شقیقه

با توجه به توضیحاتی که تاکنون داده شد، به این درک رسیدیم که، از جمله مهم‌ترین مزیت‌های لیفت شقیقه این است که، جوان سازی و زیباتر کردن چهره شما را به همراه دارد، زیرا در این عمل، ابروها و چشم‌ها بالا کشیده می شوند و همچنین چین و چروک‌های اطراف آن برطرف شده و این امر باعث ایجاد تقارن در حالت ابروها شده و چهره شما را شاداب‌تر می‌کند. این جراحی برای افرادی که به دلیل فاصله کم چشم و ابرو چهره آن ها حالت اخمو و خسته به خود گرفته است، مناسب می باشد و باعث افزایش جذابیت چهره آن ها می شود.

مزایای-جراحی-لیفت-شقیقه

توصیه های قبل از لیفت شقیقه

حتما سعی کنید، در جلسات مشاوره با پزشک خود، اگر احیانا بیماری دارید و یا از داروهای خاصی استفاده می کنید، او را در جریان بگذارید و بدون رودربایستی همه انتظارات خود را به او بگوئید. از مصرف داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده ی خون مثل، آسپیرین، وارفارین، ویتامین E، زعفران و… حتما پرهیز کنید. افرادی که دخانیات مصرف می کنند، باید حداقل از دو هفته قبل از لیفت شقیقه از مصرف سیگار و قلیان دوری کنند.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت شقیقه

اگر می‌خواهید نتیجه لیفت شقیقه با جراحی، تا مدت‌ها و یا به صورت دائم بر روی صورتتان باقی بماند، باید از پوست خود به خوبی مراقبت کنید تا نتیجه آن در کوتاه مدت از بین نرود و شما را مجبور به ترمیم دوباره نکند؛ مواردی مثل، رژیم غذایی نامناسب و مصرف دخانیات می تواند تاثیر بدی روی پوست شما، خصوصا محل جراحی شده بگذارد؛ در صورتی که این نکات مهم را رعایت کنید، نتیجه این جراحی برای همیشه روی صورتتان باقی می ماند و همواره چهره شما را جذاب و زیبا نگه می‌دارند.

مراقبت-های-بعد-از-جراحی-لیفت-شقیقه

از جمله مراقبت های بعد از جراحی لیفت شقیقه عبارتند از:

  •  داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده را سر وقت خود مصرف کنید.
  • درصورت استفاده از روش جراحی برای لیفت شقیقه‌ها، برای کشیدن بخیه‌ها باید ۱۰ روز بعد از عمل به پزشک خود مراجعه کنید.
  • سعی کنید تا جایی که امکان دارد، هنگام خواب سرتان را بالاتر از حد معمول قرار دهید و تا چند روز بر روی صورت خود نخوابید.
  • باید تا چند روز، از بلند کردن اجسام سنگین و یا انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی پرهیز کنید.
  • نباید تا یکی دو روز بعد از لیفت به حمام بروید، همچنین به یاد داشته باشید، بعد از گذشت چند روز، اگر برای استحمام رفتید، مراقب باشید، آب داغ نباشد و با فشار زیاد بر روی شقیقه‌هایتان نپاشد و از ماساژ یا فشار دادن شقیقه‌های خود نیز پرهیز کنید.
  • نباید زودتر از مدت زمانی که پزشک برایتان تعیین کرده به سونا و استخر بروید.
  • از کمپرس سرد، برای کاهش عوارض استفاده کنید، اما از قرار دادن آن به صورت مستقیم بر روی محل لیفت خودداری کنید.
  • در صورت برطرف نشدن کبودی، قرمزی و تورم، بیشتر از دو هفته حتما پزشک خود را مطلع کنید.
  • تا می توانید در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

عوارض جراحی لیفت شقیقه

جراحی لیفت شقیقه، عملی بی خطر است در صورتی که توسط جراح با تجربه و حاذق انجام شود. عوارض موقتی که پس از این جراحی، هم با روش جراحی و هم بدون جراحی بروز می کند، قرمزی، تورم، التهاب و کبودی است که در کوتاه مدت برطرف می‌شود و جای هیچ نگرانی نیست و بیشترین مدت وجود این علائم، تا دو هفته پس از جراحی است، البته این را در نظر داشته باشید که اگر برطرف شدن این علائم از دو هفته بیشتر شد و در مدت طولانی تری قابل مشاهده بودند، حتما موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

در مواردی ممکن است، کبودی‌های جزئی حتی تا دو ماه پس از عمل جراحی نیز دیده شوند و یا در شقیقه‌های خود، تا چند ساعت یا یکی دو روز پس از لیفت، احساس بی‌حسی داشته باشید، نگران نشوید، چون این بی حسی موقتی است و با از بین رفتن اثر داروی بی‌حسی برطرف خواهد شد. اگر در محل‌های برش جراحی یا ورود و خروج نخ‌ها، احساس خارش داشتید، معمولا قابل‌تحمل است، اما اگر از حد تحمل شما خارج شد، حتما با پزشک خود، جهت دریافت پماد ضد خارش مشورت کنید؛ همچنین در صورت مشاهده علائمی همچون، خونریزی یا ریزش مو، سردرد یا سرگیجه، بهتر است در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید.

هزینه‌ لیفت شقیقه

هزینه‌ لیفت شقیقه، بر اساس انتخاب روشی که شما برای این عمل تقاضا کردید محاسبه می شود، همچنین برای محاسبه هزینه، نوع پوست بیمار، سن و میزان افتادگی نیز می‌تواند موثر باشد. دقت داشته باشید که این عمل، عملی بسیار تخصصی و حرفه‌ای است و در میان روش‌های جراحی، معمولا قیمت لیفت شقیقه با نخ و با جراحی دارای بالاترین قیمت هاست، پس نباید گول ارزان بودن قیمت کلینیک‌ها را بخورید و بدون تحقیق، این عمل را در آن کلینیک ها انجام دهید.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =