تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی زیبایی / هر آنچه باید درباره ساکشن غبغب بدانید
۵ دقیقه

هر آنچه باید درباره ساکشن غبغب بدانید

آنچه می خوانید...

از گذشته تاکنون افراد همواره برای داشتن ظاهری زیبا روش های متفاوتی را امتحان کرده اند تا اینکه به واسطه پیشرفت های بسیار زیادی که در علم و تکنولوژی رخ داده، ساکشن غبغب به دنیا معرفی شد.

ساکشن غبغب یک راه حل ایده آل برای افزایش زیبایی افراد به حساب می آید بسیاری از مردم با مشکل غبغب حجیم و پر از چربی روبرو هستند این مسئله یکی از آسیب های زیبایی شناسی بوده که برای رفع آن انواع راه های ورزشی و تغذیه ای پیشنهاد شده اند که اکثر این روش ها نیازمند زمان طولانی بوده و اثربخشی کمی دارند و به دلیل دشواری حرکات ورزشی این ناحیه اکثرا بعد از مدتی کنار گذاشته می شوند. مهم ترین دلیل بزرگ شدن غبغب افزایش میزان بافت چربی اضافه در نواحی گردن است.

ساکشن غبغب کمک زیادی به زیبا سازی صورت می نماید بطوریکه صورت باریکتر به نظر می رسد، گویی که شخص وزن زیادی کم کرده است.

اما سوال اینجاست که آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که غبغب به چه دلایلی بر روی گردن ظاهر می شود؟ چه روش هایی برای از بین بردن این مشکل به دنیا معرفی شده است؟

لیپوساکشن

طی عمل لیپوساکشن علاوه بر تخلیه بافت های چربی اضافی زیر گردن ، پوست های آویزان و اضافی نیز رفع شده و این راهکار یکی از نوین ترین روش های زیبایی صورت به حساب می آید.

ساکشن غبغب در کمترین زمان ممکن به طور کاملا موثر چربی ها را از بین می برد.

این خدمات برای کسانی که دچار افتادگی پوست، تجمع چربی یا هردو باشند مناسب است و اشخاص زیر ۴۰ سال که با شل شدگی پوست گردن و افتادگی غبغب مواجهند گزینه های مناسبی برای انجام این خدمات می باشند.

انجام عمل لیپوساکشن غبغب باید توسط جراح پلاستیک مجرب و حرفه ای انجام شود طی این عمل، پس از اعمال برش های ریز در جایگاه مناسب ، تمامی چربی های اضافه بخش زیرین چانه تخلیه شده و اقدامات کشش پوست انجام می شود.

اولین نکته ای که همواره به آن تاکید دارند، چاقی بیش از حد و تجمع چربی در ناحیه زیر گردن می باشد. هر چند که دلایل دیگری همچون افزایش سن و از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست از مهمترین عوامل افتادگی پوست در ناحیه زیر گردن محسوب می شود و میتواند این ظاهری ناراحت کننده را برای افراد پدید آورد.

کاندیدای عمل ساکشن غبغب

غبغب لزوماً ناشی از چاقی نیست بلکه غبغب یا همان چربی زیر چانه می تواند به دلیل وراثت یا پیری باشد که ربطی به عادت غذایی و رژیم و فعالیت ورزشی ندارد. معمولا شخص از غبغب احساس نارضایتی می کند، مخصوصا در زمانی که بدن شخص متناسب و وزن وی ایده آل بوده اما غبغب ظاهری نامناسب به فرد می دهد. در این صورت این شخص کاندیدای عمل ساکشن می باشد. هر قدر رنگ پوست و انعطاف پذیری آن بهتر باشد نتیجه ی عمل مطلوب تر خواهد بود.

ساکشن غبغب چگونه انجام می شود؟

وقتی تصمیم میگیرید که از روش ساکشن غبغب برای رسیدن به ظاهری زیباتر استفاده کنید، مطمئنا اولین سوالی که در ذهنتان ایجاد می شود این است که این روش چگونه انجام می شود؟

در واقع برای انجام این عمل متخصص پوست با توجه به لوازم نوین و پیشرفته ای که در اختیار دارد شکاف بسیار باریکی در زیر چانه بیمار به وجود می آورد و با استفاده از دستگاه مکش، چربی های اضافه و جمع شده در آن ناحیه را تخلیه می کند.

این عمل هیچگونه دردی را با خود به همراه نداشته و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. حتی گفته می شود که پس از گذشت یک هفته افراد به راحتی میتوانند فعالیت های روزمره خود را از سر گیرند.

عمل ساکشن غبغب بدون درد می باشد همچنین در طول مدت عمل ماده بیهوش کننده لیدوکائین تزریق می شود. دقت شود عمل ساکشن غبغب به منظور کاهش وزن انجام نمی گیرد بلکه برای اشخاصی که وزن طبیعی دارند و مایل به از بین بردن غبغب چانه هستند، استفاده می شود. غبغب این اشخاص با تمرینات ورزشی و رژیم غذایی از بین نمی رود.

عمل ساکشن غبغب چقدر طول می کشد؟

معمولا عمل ساکشن غبغب کمتر از یک ساعت طول می کشد، اما در برخی مواقع که شخص مایل باشد همراه آن عمل های دیگری مثل لیفتینگ صورت انجام دهد مدت زمان بیشتری طول می کشد. پزشک می تواند قبل از انجام عمل و در حین مشورت با بیمار مدت زمان تقریبی عمل را تخمین کند.

انگیزه افراد پس از ساکشن غبغب و رسیدن به زیبایی دو چندان می شود.

بعد از ساکشن غبغب چه باید کرد؟

بعد از ساکشن غبغب وجود خون مردگی یا تورم یا خواب رفتگی یا مور مور شدن زیر چانه امری طبیعی است و به مرور زمان از بین خواهد رفت. اما در صورت خونریزی، عفونت و تب به پزشک خود مراجعه نمایید.

اقدامات بعد از لیپوساکشن غبغب

برای انجام این خدمات پزشکان از روش های بی حسی موضعی بهره می گیرند و بیمار بعد از اتمام عمل می تواند به فعالیت های عادی خود بپردازد ولی بهتر است تا دو سه روز بعد از عمل لیپوساکشن بیمار استراحت کافی داشته باشد. بروز التهاب یا تورم در روزهای ابتدایی عادی و طبیعی است که این امر به سرعت رفع خواهد شد . گاه طبق تجویز پزشکتان لازم است از یک نوار کششی خاص در بخش گردن و چانه استفاده کنید این کار برای ایجاد فشار کم و فرم دهی ایده آل به گردن و چانه انجام می شود.

مزایای ساکشن غبغب

در کمترین زمان ممکن به طور کاملا موثر چربی ها را از بین می برد.
دوره استراحت و نقاهت بسیار کوتاهی دارد.
بدون اینکه نیاز به عمل سنگین جراحی باشد این مشکل برطرف خواهد شد.
انگیزه افراد پس از ساکشن غبغب و رسیدن به زیبایی دو چندان می شود.
بدون بیهوشی بوده و هیچ گونه دردی را برای افراد به دنبال ندارد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − چهار =