تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی زیبایی / چند مورد از کاربردهای سانترال لب
۶ دقیقه

چند مورد از کاربردهای سانترال لب

آنچه می خوانید...

لیفت سانترال لب امکان دارد در خیلی از موارد استفاده شود ولی هدف از این جراحی جوانسازی لب های بالایی افراد است.لب بالا با افزایش سن تغیراتی می کند و این تغییرات به صورت باریک شدن لب بروز می کند. به عبارتی شوی مخاطی کم می شود و همین امر موجب افزایش فاصله بینی با خط بالای لب شده و باعث افزایش سن ظاهری فرد می شود. محل برش و بخیه عمل سانترال لب زیر بینی است که اصطلاحا به این نوع بخیه، بخیه شاخ گاوی گفته می شود.

جوانسازی لب

با افزایش سنتان احساس می کنید که از طراوت و زیبایی صورتتان کاسته شده؟ می خواهید دوباره طراوت و زیبایی به چهرهتان بازگردد؟ یکی از توصیه های ما عمل لیفت سانترال لب است.
هنگامی که عمل لیفت سانترال لب انجام می شود، فاصله بینی تا لب کم می شود، قسمت مرکز لب ضخیم تر می شود، زیبایی صورت چند برابر شده و صورت را جوانتر نشان می دهد. این جراحی برای اشخاصی که فاصله بین لب و بینیشان زیاد شده و سنشان را بیشتر نشان می دهد، بسیار مناسب است. در صورتی که این تغییر را در کنار روش های افزایش دهنده حجم لب (تزریق ژل لب یا استفاده از گرافت لب) به کار ببریم، جوانسازی لب کاملتر می شود.

ضخیم سازی لب

لب های باریکی دارید و از باریک بودن لبهایتان راضی نیستید؟ لیفت سانترال لب برای شما توصیه میشود.
برای برجسته سازی لبها می توان از لیفت سانترال لب استفاده کرد. از کاربرد های مهم عمل سانترال لب که می توان به آن اشاره کرد، ضخیم کردن مخاط لب و خود لبهاست، به طوری که گویا لبها برجسته شده است. این برجسته سازی فقط در قسمت مرکزی لب انجام میشود و قسمتهای کناری لبهای بالا هیچ تغییری نخواهد کرد.

بعد از یک هفته از عمل جراحی می توانید از مواد آرایشی استفاده کنید .

هالیوودی کردن لبخند (نشان دادن دندانهای پیشین)

از دلایل زیبایی صورت بازیگران، لبخند هالیوودی:خیلی از افراد در طول هفته به مرکز جراحی زیبایی لیمون مراجعه می کنند و خواستار هالیوودی کردن لبخندشان هستند، چراکه معتقدند نمایش دندانهای پیشین آن ها زیباییشان را افزایش می دهد. هالیوودی کردن لبخند به این معناست که لبها به گونه ای باشند که مقداری از دندان ها دیده شود.
در واقع کاری که سانترال لب برای آنها انجام می دهد، این است که لب را به سمت بالا می کشد و باعث نمایش دندانها میشود. هدف نشان دادن دندان های پیشین است و دندان های کناری زیاد دیده نمی شود.
بسیاری از اساتید، هنرمندان و بازیگران طرفدار این جراحی هستند. میدانیم که نمایش دندان های پیشین بالا در زیبایی و جذابیت خانم ها بسیار تاثیر گذار است. بخشی از جذابیت صورت بازیگران سینما مانند خانم لیلا حاتمی به دلیل رعایت همین قائده در نمایش دندان های پیشین بالا است.

افزایش پروجکشن لب

میزان نمایش لب در زیبایی آن بشدت تاثیرگذار است، اما چگونه؟
در برخی از افراد، فک بالا عقب تر از فک پایین است. عمل سانترال لب می تواند به این افراد کمک کند تا پروجکشن لب زیاد شود.
زیاد شدن پروجکشن لب به میزان نمایش لب گفته می شود و افزایش پروجکشن لب یعنی اینکه میزان نمایش لب را افزایش دهیم.
پروجکشن لب به طور حتم در زیبایی صورت افراد تاثیر گذار است. کسانی که دارای پروجکشن لب هستند لیفت سانترال لب برایشان اصلا مناسب نیست و تحت هیچ شرایطی به این افراد توصیه نمی شود .

منظور از زیاد شدن پروجکشن لب این است نمایش لب ها زیاد می شود و این امر به طور حتم در زیبایی افراد بسیار تاثیر گذار است . بهتر است بدانید افرادی که پروجکشن لب هایشان زیاد است بهتر است سانترال لب را انجام ندهند .

البته بهتر است قبل از هر کاری با پزشکان متخصص در این زمینه مشورت کنید و بهترین روش را انتخاب نمایید و روشی را انتخاب کنید که در تمامی قسمت های صورت تعادل ایجاد کند .

اگر دچار آفت ، تبخال ، و یا هر گونه تورمی هستید بهتر است ابتدا صبر کنید به صورت کامل از بین برود سپس اقدام به عمل کنید.

افزایش زاویه بین لب و بینی

معمولا یکی از قسمت های تاثیر گذار در زیبایی صورت این است که تمامی آناتومی اطراف بینی و لب تعادل خوبی داشته باشد .حالا اگر فردی زاویه بین بینی و لب هایش زیاد باشد می تواند از طریق برجسته سازی این زاویه را اصلاح کند .

بهتر است بدانید لیفت سانترال لب بر روی بینی نیز تا حدودی تاثیر می گذارد و باعث می شود که نوک بینی در حد بسیار کمی بالا برود البته باید بدانید سانترال لب به صورت مستقیم این کار را انجام نمی دهد و بلکه به صورت غیر مستقیم بر روی آن تاثیر می گذارد .

اگر شما فردی هستید که می خواهید عمل بینی و سانترال لب را انجام بدهید بهتر است ابتدا عمل بینی را انجام دهید و بعد از مدت یکسال که از عمل بینی گذشت عمل سانترال لب را انجام دهید .

اصلاح چین افقی بین لب و بینی

بعضی از افراد در زمان خندیدن بین لب و بینی شان دچار چین افقی می شوند این افراد می توانند با استفاده از سانترال لب این مشکل را برطرف نمایند.

یکی از این نکاتی که باید در این مورد به آن توجه کنید این است که پزشکی خبره را برای این عمل انتخاب کنید تا بتواند این مشکل را از تمامی جوانب بسنجد و بهترین عمل را انجام دهند.

معمولا تورم تا چندین هفته بعد از عمل طول می کشد اما به مرور بعد از یک سال کاملا محو می شود.

لیفت گوشه لب

این عمل معمولا به صورت سرپایی است که می توانید در مطب پزشک بدون نیاز به بیهوشی و با استفاده از بی حسی موضعی لیفت گوشه لب را انجام دهید .

گاهی افراد با دلیل شل شدگی و افتادگی چهره شان دارای یک اخم دائمی است حال می توانند با استفاده از بالا کشیدن گوشه لب ها این مشکل را بر طرف نمایند.

نتیجه گیری

کلمه لیفت در لغت به معنا بالا بردن و بلند کردن است و لیفت لب دقیقا همین کار را انجام میدهد . با توجه به پیشرفت علم روش های زیبایی متعددی وجود دارد که یکی از این روش ها عمل سانترال لب است .

این عمل برای زیبا تر کردن لب استفاده می شود به این صورت که فاصله لب و بینی را به حالت استانداردی می رساند و همچنین افرادی که می خواهند گوشه های لب خود را بالا بکشند تا همیشه چهره بشاش داشته باشند می توانند از این روش استفاده کنند . بهتر است بدانید این روش زیبایی یک روش دائمی است.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =