تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / دسته‌بندی نشده / همه چیز درباره لیفت پیشانی بایکورونال
۶ دقیقه
لیفت-پیشانی-بایکورونال

همه چیز درباره لیفت پیشانی بایکورونال

آنچه می خوانید...

یکی از انواع عمل جراحی زیبایی صورت، بایکورونال یا همان لیفت بایکورونال پیشانی و ابرو است که برای بر طرف کردن چین و چروک های پیشانی و رفع افتادگی ابرو ها انجام می شود.برای اینکه از عمل زیبایی بایکورونال آگاهی پیدا کنیم، باید به مواردی همچون نوع جراحی و محل برش آن بپردازیم، و پس از عمل زیبایی بایکورونال، باید به مدت زمان بهبودی و عوارض احتمالی بایکورونال پرداخته شود. اگر قصد انجام این جراحی را دارید یا می خواهید در این زمینه اطلاعات جامعی کسب کنید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید…

علت افتادگی ابروها چیست؟

فرآیندی که باعث افتادگی ابرو در فرد می شود، ضعیف شدن یکی از عضله‌های پیشانی است که می تواند به اندازه یک تا دو میلیمتر افتادگی ایجاد کند، این در حالی است که چهار عضله وجود دارند که بُردار نیروی حرکت به طرف پایین را ایجاد می کنند، اما فقط یک عضله پیشانی بُردار نیروی رو به بالا را اعمال می کند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده، عصب بُرداری این یک عضله می تواند باعث بالا رفتن مشخص ابروی میانی شود.

لیفت بایکورونال پیشانی چیست؟

لیف بایکورونال پیشانی، یک جراحی برای لیفت یا بالابردن ابرو و درمان چین و چروک های عرضی پیشانی می باشد. در این روش، ناحیه برش ها در بالای پیشانی می باشد و از لاله گوش سمت راست تا لاله گوش سمت چپ می باشد. در صورتی که بیمار پیشانی برجسته ای داشته باشد، جراحی پیشانی ناندرتال برای او انجام صورت می شود.

محل برش در لیفت بایکورونال پیشانی و ابرو کجاست؟

برای انجام عمل لیفت بایکورونال، در بالای پیشانی، یک برش سرتاسری به سمت فرق سر زده می شود که باعث بلند شدن پوست این ناحیه به سمت جلو می گردد، سپس برای تکمیل لیفت بایکورونال، پوست جلو آمده را، به سمت بالا می کشند و در همان حال که پوست تحت کشش قرار دارد، دوخته شده و در نهایت زخم بسته می شود؛ انجام این لیفت، منجر به رفع چین و چروک پیشانی، بالا کشیدن ابرو ها، بر طرف شدن افتادگی ناحیه پلک و ابرو، همچنین برطرف شدن اخم میان دو ابرو و چروک دور چشم ها می شود.

با توجه به اینکه، در عمل لیفت بایکورونال، برش سرتاسری دو تا سه سانت داخل مو زده می شود و بعد از پایان عمل و بخیه آن ناحیه هم کاملا بسته می شود، اما در این روش جای زخم یا اسکار باقی می ماند، البته برای افرادی که موهای پرپشت و با تراکم زیاد دارند، جای آن دیده نمی شود، از این رو به افرادی که، دارای موهای کم پشت و با تراکم موی کم هستند و یا تاسی دارند، توصیه می شود، از انجام دادن این نوع عمل لیفت ابرو و پیشانی پرهیز کنند.

مزایای لیفت بایکورونال پیشانی

لیفت بایکورونال پیشانی مزایای فراوانی دارد که عبارتند از:

  • لیفت ابروها
  • رفع افتادگی پلک
  • رفع خطوط اخم
  • درمان چین و چروک پیشانی
  • رفع برجستگی پیشانی ( پیشانی ناندرتال)
  • بالا کشیدن پوست پیشانی به سمت بالا
  • اصلاح شکل استخوان پیشانی
  • افزایش فاصله بین چشم و ابروها
لیفت-بایکورونال-پیشانی

عوارض احتمالی عمل بایکورونال

این عمل هم مثل عمل های جراحی دیگر، غیر از مزیت هایی که دارد، دارای عوارضی نیز هست که از جمله آنها، عفونت جای زخم است که بعد از برش و دوخت پوست احتمال بروز آن هست، اما تجربه نشان داده که این مورد به ندرت اتفاق می افتد. از عوارض دیگر، احتمال عدم قرینگی در ابروها بعد از عمل بایکرونال است و همچنین ماندگاری جای برش در این عمل، البته جای زخم به مرور زمان کم رنگ می شود، اما کلا از بین نمی رود، از این رو، خانم های جوانی می توانند این عمل را انجام دهند که، موهای پر پشتی دارند و خط رویش مو در آنها پایین است.

حالا با توجه به مطلب بالا، این سوال پیش می آید که، برای آقایانی که تاسی دارند و یا خط رویش موی آنها بالاست و همچنین خانم هایی با تراکم کم مو و خط رویش موی بالا، از چه نوع عمل لیفت پیشانی می توانند استفاده کنند؟ قطعا برای این افراد، عمل لیفت آندوسکوپیک پیشانی توصیه می شود.

مراقبت های بعد از عمل لیفت بایکورونال

به نکات و مراقبت های پس از جراحی لیفت بایکورونال پیشانی که پزشک به شما ارائه می دهد دقت زیادی داشته باشید، زیرا انجام دقیق آن ها می تواند سرعت بیشتری به روند بهبودی شما دهد و نتایج مطلوب جراحی را برای شما به ارمغان بیاورد. این مراقبت ها را تا رفع کامل تورم و مشاهده نتیجه جراحی ادامه دهید. پس از جراحی، پزشک برای شما داروهایی تجویز می کند که باید به در وقت تعیین شده مصرف شود. ناحیه برش خورده بانداژ می شود که این بانداژ به مدت یک هفته روی سر شما باقی می ماند.

نکاتی که باید بعد از عمل لیفت بایکورونال پیشانی رعایت کنید، به شرح زیر است:

  • شما می توانید یک هفته بعد از عمل، پس از باز کردن بانداژی که دور سرتان بسته شده بود، به حمام بروید و بدون اینکه به ناحیه زخم دست بکشید، فقط به آرامی سر خود را بشویید. از دستکاری زخم خودداری کنید.
  • حتما داروی خوراکی تجویز شده برای بعد از عمل را باید درست و سر وقت مصرف کنید؛ همچنین از کمپرس سرد بر روی چشم ها، پیشانی و گونه ها نیز استفاده کنید.
  • بعد از عمل، به غیر از کارهای عادی و سبک که بعد از روز سوم می توانید انجام دهید، باید یک هفته استراحت کافی داشته باشید و در خانه بمانید. انجام فعالیت های سنگین و ورزش را پس از جراحی قطع نمایید.
  • نتیجه عمل بایکورونال، به مرور زمان با برطرف شدن ورم ها در مدت زمان بین دو تا سه ماه بعد از عمل جراحی لیفت پیشانی و ابرو مشخص می شود و در این مدت باید فقط به مراقبت های مورد نیاز بپردازید تا به نتایج مطلوب بعد از این عمل دست پیدا کنید.

آیا رفع افتادگی ابرو با روش غیر جراحی امکان پذیر است؟

افتادگی ابرو غیر ارادی است و بر اثر القای حالت های روزمره مثل، حالت احساسی، خستگی، نا امیدی و خشم به وجود می آید. یکی از روش های غیر جراحی لیفت ابرو، تزریق بوتاکس می باشد که نتایج موثری را با خود به همراه دارد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =