تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / تأثیر بینی در زیبایی صورت
۵ دقیقه

تأثیر بینی در زیبایی صورت

آنچه می خوانید...

تاثیر بینی در زیبایی صورت، این است که بینی مرکز صورت است و زیبایی و نقص های آن جلب توجه بسیار زیادی می کند.بینی با سایر اعضای صورت ارتباط و هماهنگی زیادی دارد. آنچه تمایل افراد به جراحی های زیبایی بینی را زیاد می کند، آن است که بینی نازیبا تا حدود زیادی مانع به چشم آمدن سایر زیبایی های صورت می شود و بر عکس بینی زیبا، در به چشم آمدن بیشتر زیبایی های دیگر صورت بسیار تاثیر گذار است. در کل، نمی توان از نقش زیاد بینی در زیبا تر کردن صورت غافل شد. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره تاثیر بینی در زیبایی صورت بیشتر بدانید…

تأثیر بینی در زیبایی صورت چقدر است؟

انگیزه عمل جراحی پلاستیک بینی، به معنی فرم دادن به آن است که در صورت نیاز، از استخوان یا غضروف خود بیمار برای شکل دادن به بینی و ترمیم آن استفاده می شود. اما لازم به ذکر است که همه ی بینی ها ظرفیت یکسانی برای زیبا سازی ندارند.بعضی از بینی ها را می توان خیلی خیلی زیبا و موزون کنیم و بعضی از آن ها را کمتر می توان دست زد.

بنابراین کسانی از عمل بینی نفع بیشتری می برند که قبل از عمل بینی با مشکلات ساختاری زیاد داشته باشند و سایر اجزای صورت آن ها بی نقص تر باشد. یعنی قبل از عمل هر چقدر بقیه چهره زیباتر و ایرادات بینی بیشتر باشد، تاثیر عمل جراحی بینی بهتر خواهد بود. البته به شرطی که عیوب بینی را بتوان برطرف کرد و بر عکس هر چقدر مشکلات بقیه چهره بیشتر و بینی کم اشکال تر باشد، تأثیر عمل جراحی بینی کمتر نمود خواهد داشت که در این مواقع بهتر است قبل از عمل جراحی بینی به سایر اشکالات صورت پرداخته شود و در صورت امکان اعمال جراحی دیگری برای بقیه اجزای صورت به فرد پیشنهاد گردد.

نقش-بینی-در-زیبایی-صورت

البته در موارد خاصی اصلاح بینی می تواند باعث بهتر شدن برخی عیوب صورت گردد مثلا در موارد مشخصی می تواند گونه های کوچک فرد را بزرگتر جلوه دهد و حتی در اصلاح فرم لب ها و نمای لثه ها تاثیر گذار باشد.

عدم تقارن و کجی بینی چه تاثیری در زیبایی صورت دارد؟

کجی بینی معمولا از انحراف تیغه میانی بینی است. این گونه بیماران غالبا مشکل تنفسی از راه بینی دارند. همچنین وظیفه جراح این است که مشکل تنفسی و انحراف بینی بیمار را حل کند. اما عدم تقارن دو نیمه بینی همراه با عدم تقارن دو نیمه صورت کم و بیش در همه افراد وجود دارد. در اصل در هیچ فردی دو نیمه صورت کاملا قرینه نیست. قرینه سازی کامل صورت نه مطلوب است و نه مقدور است.

تقارن کامل در صورت هیچکس وجود ندارد عدم تقارن مختصر در صورت و بخصوص در حرکات صورت مانند: صحبت کردن و لبخند جذابیت را در بردارد. تقارن کامل بیانگر تعادلی با وقار خشک و بی نشاط است و اختصاص به بناهای تاریخی دارد. حالت های عدم تقارن بینی جزیی از ویژگی های فردی شما محسوب می شود و همان طور که گفته شد نشانه هایی از بانمکی و جذابیت فرد در حرکات غیرقرینه نهفته است.

بیشتر بخوانید: جراحی بینی استخوانی

تأثیر-بینی-در-زیبایی-صورت
تاثیر بینی در زیبایی صورت

سن مناسب عمل جراحی بینی نظرات مختلفی مبنی بر سن مناسب برای جراحی بینی وجود دارد ، اما معدل آن ، حدود ۱۷ سال برای پسران و ۱۶ سال برای دختران است. حداکثر سن برای جراحی هم تا ۶۰ سالگی است نتیجه عمل بینی به چه وابسته است؟

نتیجه یک جراحی زیبایی بینی ، به دو عامل مهم بستگی دارد :

الف) پوست

ب ) اجزای صورت جراح در ارزیابی میزان فرم پذیری پوست بسیار مهم است 

چرا که پوست در حین جراحی از روی غضروف و استخوان بلند می شود و بعد از ایجاد تغییرات لازم روی استخوان و غضروف. پوست بر روی اسکلت جدید میخوابد. بنابر این چنانچه پوست ضخیم بوده و الاستیسیته پایینی داشته باشد ، با کوچک شدن بینی به خوبی هماهنگ نمی شود.

زیبایی اجزای صورت هم در رضایت بخش بودن نتیجه ی جراهی بینی بسیار موثر است چنانچه یک صورت زیبا باشد میتوان با رفع اشکالات بینی توجه را به زیبایی صورت جلب کرد اما اگر بینی یک فرد زیبا باشد ، اما اجزای صورت نا متقارن باشد ( مثلا بزرگ یا کوچک بودن چانه ، نداشتن گونه ، پشت لب بلند یا لبهای بایریک و … ) زیبایی بینی فرد به چشم نمی آید باور نادرست مردم بر خلاف بسیاری افراد که نگاه مثبتی به جراحی بینی گوشتی ندارند معتقدم تغییرات مثبیت که در بینی های گوشتی (با پوست ضخیم و چرب ) به واسطه انجام عمل ماهرانه به دست میاید ممکن از بیشتر از دیگر بینی ها باشد، البته بیمار باید واقع بین باشد و انتظار و خواسته ایش تغییر مثبت باشد نه مقایسه آن با بینی هایی با پوست و اسکلت مختلف.

البته نمیتوان بینی ها را صرفا به بینی استخوانی یا گوشتی تقسیم کرد بلکه بسیاری بینابین هستند . قوز داشتن بینی به معنی استخوانی بودن آن نیست و گوشتی بودن مربوط به وضعیت نیمه نرم بینی است که شکل دادن آن مشکل بوده و به تخصص جراح بستگی دارد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =