تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی زیبایی / نکات مهم و شنیده نشده درباره جراحی لیفت ابرو
۵ دقیقه
لیفت-ابرو

نکات مهم و شنیده نشده درباره جراحی لیفت ابرو

آنچه می خوانید...

عمل جراحی لیفت ابرو (brow lift) یا لیفت پیشانی (forehead lift)، به منظور کاهش چروک های پیشانی یا بالای پُل بینی و کاهش چین های عمودی بین دو ابرو که به اصطلاح اخم نامیده می شود و بالا بردن پیشانی و ابروهای پایین افتاده صورت می گیرد. ما در این مقاله به طور کامل به این موضوع می پردازیم. اگر قصد انجام جراحی لیفت ابرو را دارید یا می خواهید درباره آن بیشتر بدانید، با ما در ادامه همراه باشید…

لیفت-ابرو-و-پیشانی

جراحی لیفت ابرو چیست؟

عوامل مختلفی از جمله بالا رفتن سن، ژنتیک، عدم انجام مراقبت های لازم و … ممکن است فرد دچار افتادگی ابرو یا چین و چروک هایی در ناحیه ابرو و پیشانی شود. افتادگی ابرو باعث می شود سن فرد بیشتر نشان داده شود و جوانی و شادابی را از چهره می گیرد. به همین علت کسانی که با این مشکل مواجه شده اند به دنبال راه حلی مناسب برای رفع این مشکل می گردند. یکی از روش های مناسب برای رفع افتادگی ابرو، جراحی لیفت ابرو می باشد. طی این عمل، بالا کشیدن ابرو و جوانسازی پوست ابرو و پیشانی انجام می شود و باعث افزایش جذابیت چهره و بهبود اعتماد به نفس می شود.

جراحی لیفت ابرو چگونه انجام می شود؟

برای عمل جراحی لیفت و بالا کشیدن ابرو و پیشانی پس از دادن بیهوشی عمومی یا آرام سازی با استفاده از تزریق وریدی داروی آرام بخش، برش های کوچکی در داخل خط رستنگاه مو ایجاد می شود. با استفاده از عمل جراحی لیفت ابرو، بافت و عضله ی زیر پوست در محل خود، حفظ یا تغییر داده می شوند و یا برداشته می شوند و درنتیجه، چروک های قابل مشاهده و خطوط اخم ناحیه ی پیشانی اصلاح خواهند شد. این ممکن است با یا بدون استفاده از آندوسکوپ، از محل برش های ایجاد شده در ناحیه ی گیجگاه و در داخل پوست سر انجام شود.

عمل-جراحی-لیفت-ابرو

مزایای جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو منحصراً برای بالا بردن محل ابرو ها و اصلاح قوس و افتادگی ابرو جهت ایجاد چهره ای زیباتر و جوان تر بکار می رود. افتادگی ابروی افراد سبب ایجاد ظاهری افسرده، پیر، اخمو و همچنین سنگینی روی پلک و اختلال دید می گردد. با کمک این جراحی و بالا بردن محل ابرو ها بیمار چهره ای شاداب و مهربان پیدا می کند. جراحی لیفت ابرو را می توان همراه با جراحی زیبایی پلک فوقانی و بسته به شرایط بیمار انجام می شود. این عمل می تواند چین و چروک های ناحیه پیشانی و ابرو را کاهش دهد و وضعیت پلک فوقانی را بهبود بخشد.

روش های جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو با روش یا تکنیک های مختلفی قابل انجام است. از جمله این روش ها عبارتند از:

  • لیفت ابرو به روش کرونال
  • لیفت آندوسکوپیک ابرو به روش آندوسکوپیک
  • لیفت ابرو با برش گیجگاهی یا تمپورال لیفت (temporal lift)

لیفت ابرو به روش کرونال

روش دیگر عمل جراحی لیفت ابرو عبارت است از روش تاجی (coronal) که در آن، برش پوست سر، از یک گوش تا گوش دیگر، در داخل موها (در محلی که معمولاً تاج یا تِل سر قرار می گیرد) ایجاد می شود و پوست پیشانی در این ناحیه بالا کشیده می شود. سپس پوست اضافی برداشته و محل برش ها با نخ لیفت قابل برداشت یا قابل جذب، چسب های مخصوص یا گیره جراحی بسته می شود. نتایج عمل جراحی بالا بردن ابرو و پیشانی  به تدریج حاصل می شوند و تورم و کبودی پس از مدتی بر طرف خواهند شد.

دوران نقاهت جراحی لیفت ابرو

التیام اولیه برش های جراحی لیفت ابرو معمولاً پس از ۵ تا ۱۰ روز صورت می گیرد و در این هنگام باید بخیه ها یا گیره برداشته شوند و از همین زمان فرد می تواند به کار و فعالیت طبیعی خود باز گردد. التیام محل برش ها و تورم ایجاد شده تا چند هفته پس از جراحی طول می کشد. برش و بازگشت به بهبود کامل پس از جراحی لیفت ابرو به چند ماه زمان نیاز دارد.

عوارض احتمالی جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو تخصصی است و باید توسط جراح پلاستیک که آشنایی کامل به آناتومی این ناحیه دارد، انجام پذیرد، در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب به عصب پیشانی و در نتیجه ناتوانی در بالا بردن ابروها شود. البته این عارضه معمولا موقتی است و با مرور زمان بهبود می‌یابد. از عوارض دیگر کبودی و تورم اطراف چشم‌هاست که در چند روز اول دیده می‌شود و تا هفته اول خود به‌ خود برطرف می‌شود. همچنین ممکن است ابروها پس از عمل بالاتر از حد نرمال به‌نظر برسند که این مسئله نیز موقتی است و تا ماه اول به محل طبیعی خود برمی‌گردند.

در صورت مراجعه به جراح حاذق و با تجربه عوارض جراحی لیفت ابرو به حداقل می رسد و در صورت بروز، موقتی و گذرا خواهند بود.

هزینه جراحی لیفت ابرو

برای برآورد هزینه جراحی لیفت ابرو فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می شود. به همین دلیل ممکن است در افراد مختلف هزینه ها متفاوت باشد. ابتدا باید به جراح خود مراجعه نمایید تا مورد معاینه قرار بگیرید و با توجه به وضعیت شما هزینه اعلام شود. برای مشاوره و اطلاع از هزینه ها با شماره ۰۹۹۲۳۵۵۵۵۱۴ تماس بگیرید.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =