تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / جراحی بینی طبیعی با نمونه کارهای جذاب و دیدنی
۶ دقیقه
جراحی-بینی-طبیعی

جراحی بینی طبیعی با نمونه کارهای جذاب و دیدنی

آنچه می خوانید...

در سال‌های اخیر جراحی زیبایی بینی یکی از پر طرفدارترین جراحی‌ها در تمام کشورها بوده است. بینی در مرکز صورت واقع شده است و یکی از اجزاء مهم صورت می‌باشد و هرگونه عدم تقارن و عدم تناسب بینی با چهره در اعتماد به نفس افراد (به خصوص نوجوانان و جوانان) تاثیر منفی خواهد داشت. بسیاری از افراد خواهان انجام جراحی بینی طبیعی می باشند، زیرا پس از جراحی، بینی فرمی متناسب با چهره پیدا خواهد کرد که اندازه و قوسی طبیعی خواهد داشت. این عمل مناسب کسانی است که نمی خواهد پس از عمل بینی آن ها حالت غیر طبیعی پیدا کند و سوراخ های بینی بیش از حد کوچک شود یا قوس بینی خیلی زیاد باشد.

در این مقاله قصد داریم درباره جراحی بینی طبیعی اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم. با ما در ادامه همراه باشید…

جراحی بینی در آقایان
بهترین-جراح-بینی-در-تهران
انواع-جراحی-بینی

جراحی بینی طبیعی

یکی از نکات مهمی که در جراحی بینی باید به آن توجه داشت، طبیعی بودن ظاهر بینی پس از عمل می‌باشد، بینی طبیعی، بینی است که از لحاظ اندازه، تقارن، تناسب و حالت متناسب با چهره فرد باشد، همچنین در یک جراحی بینی طبیعی فرد نباید مشکلی در تنفس یا صدای فرد ایجاد شود. اگر به دنبال نتیجه خوب از این عمل هستید باید نزد بهترین جراح بینی آن را انجام دهید.

مواردی که باعث می‌شود بینی حالتی غیرطبیعی داشته باشد:

  • هرگونه کوچک شدن یا بزرگ شدن که متناسب با چهره، جنسیت و نژاد فرد نباشد
  • ایجاد زاویه‌های غیرطبیعی در نوک بینی
  • عدم حفظ غضروف، استخوان و بافت نرم بینی در موقعیت طبیعی

ویژگی های جراحی بینی طبیعی

  • حفظ موقعیت آناتومیک غضروف به حالت طبیعی
  • حفظ غضروف کافی جهت تقارن و تناسب حفره‌های بینی
  • جلوگیری از تشکیل بافت اسکار و تشکیل “پولی بیک” یا بینی منقاری
  • حفظ غضروف جهت جلوگیری از کشیده شدن حفره‌های بینی به سمت بالا
  • حفظ ساختار سپتوم (تیغه میانی بینی) تا جایی که امکان داشته باشد، سپتوم در مواردی که دچار انحراف باشد باید اصلاح شود و فقط در مواردی که دچار مشکلات غیر قابل ترمیم است باید برداشته شود.

حدود 5 تا 10 درصد افرادی پس از جراحی اول به دنبال جراحی بینی ترمیمی هستند، یکی از علل انجام این کار وجود مشکلاتی در ظاهر بینی می‌باشد که باعث می‌شود چهره‌ای غیرطبیعی داشته باشند، از جمله عوامل عمده جهت جراحی ترمیمی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برداشتن بیش از حد غضروف و استخوان
  • استفاده از غضروف‌هایی در نوک بینی که حالتی غیرطبیعی به بینی می‌دهد.
  • پیوند غضروف در نوک بینی و ایجاد زاویه بیش از حد

نکاتی که پیش از جراحی بینی طبیعی باید رعایت شود

  • یکی از نکات مهمی که پیش از تمام جراحی‌های زیبایی باید انجام شود صحبت شفاف و واضح و بیان تمام خواسته‌ها پیش از جراحی می‌باشد، بیمار باید تمام مواردی را که از این جراحی انتظار دارد به پزشک بیان کند، در مواردی که بیمار تقاضاهای غیرمعمول دارد (مانند بینی عروسکی، کوچک کردن بیش از حد حفره‌های بینی، کوتاه کردن پل بینی و …) پزشک باید وی را راهنمایی نماید، اگر خواسته‌های بیمار باعث ایجاد حالت‌های غیرطبیعی در چهره می‌شود بهتر است پیش از جراحی این نکات بیان شود تا پس از انجام جراحی موجب ناراحتی بیمار نشود.
  • با توجه به نرم افزارهای فتوشاپ می‌توان مدل بینی فرد پس از جراحی را به او نشان داد تا در صورت هرگونه عدم رضایت پیش از جراحی آن را بیان نماید.
  • ممکن است بینی که بیمار مد نظر دارد با حالت چهره و تناسب صورت او همخوانی نداشته باشد، در این موارد جراح باید این نمات را به بیمار گوشزد نماید.

نکاتی که پس از جراحی بینی طبیعی باید رعایت نمود

رعایت دقیق مراقبت های بعد از جراحی بینی بسیار مهم است و بیمار باید دستورات پزشک را به طور صحیح انجام دهد تا هر چه زودتر بهبود پیدا کند. از جمله این مراقبت های عبارت است از:

  • یکی از مواردی که پس از جراحی موجب ظاهری غیرطبیعی می‌شود تورم و کبودی‌ها می‌باشد، البته تورم پس از جراحی تا حدود یک سال ممکن است وجود داشته باشد و به مرور برطرف خواهد شد اما با رعایت نکاتی مانند اصلاح رژیم غذایی، استراحت منظم می‌توان میزان تورم را سریعتر برطرف کرد تا بیمار به ظاهر طبیعی بینی خود دست پیدا نماید.
  • تشکیل بافت اسکار یکی دیگر از مواردی است که ممکن است پس از جراحی منجر به ظاهری غیرطبیعی برای بینی شود، تشکیل بافت اسکار تا حدود زیادی به نوع پوست بیمار بستگی دارد اما روش جراحی، مهارت جراح و در مواردی استفاده از داروهایی پس از جراحی (مانند تزریق کورتون) می‌تواند از تشکیل بافت اسکار پس از جراحی بینی جلوگیری نماید.

دلایلی که افراد می‌خواهند جراحی بینی طبیعی داشته باشند

  • در مواردی که مشکل کوچکی در ظاهر بینی وجود دارد (به عنوان مثال یک برآمدگی روی پل بینی یا انحراف در تیغه‌ی بینی) و افراد فقط به دنبال اصلاح آن هستند اما نمی‌خواهند تغییرات زیادی روی بینی خود داشته باشند.
  • اصلاح آسیبی که به دنبال یک حادثه یا جراحت ایجاد شده است (مانند آسیب بینی هنگام تصادف یا شکستگی بر اثر ضربه)
  • بهبود تنفس و عملکرد تنفسی
  • اصلاح مشکلاتی که در جراحی قبلی به وجود آمده است و بازگرداندن بینی به فرم طبیعی

روش های جراحی بینی طبیعی

این جراحی طی بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام خواهد شد.

با توجه به میزان تغییراتی که قرار است روی بینی انجام شود دو نوع رویکرد برای جراحی بینی به روش طبیعی وجود دارد:

جراحی بینی باز

در اکثر موارد جراحان از این روش استفاده می‌نمایند زیرا دسترسی به ساختارهای داخلی بینی راحت تر می‌باشد، از جمله معایب این روش باقی ماندن محل برش‌ها پس از جراحی می‌باشد (محل برش و بخیه‌ها به مرور برطرف خواهند شد)

جراحی بینی بسته

برش‌ها در داخل بینی انجام می‌شود و هیچ گونه زخمی در خارج بینی مشاهده نمی‌شود، عمل بسته برای جراح و بیمارانی که خواهان نتایج طبیعی هستند بیشتر کاربرد دارد، زیرا هیچ گونه برشی در خارج از بینی انجام نمی‌شود و میزان تغییراتی که در بینی اعمال می‌شود بسیار کم خواهد بود ونتیجه‌ عمل، یک بینی کاملاً طبیعی را ارائه خواهد کرد.

هزینه جراحی بینی طبیعی

برای افرادی که قصد دارند جراحی بینی طبیعی انجام دهند بسیار مهم است تا از هزینه آن مطلع شوند. باید بدانید علت تفاوت در هزینه ای که جراحان مختلف اعلام می کنند این است که بسته به تجربه و دستمزد آن جراح و منطقه جغرافیایی کلینیک یا بیمارستان هزینه ها متغیر می باشد. همچنین میزان مشکلات ساختار بینی شما و اصلاحاتی که لازم است روی آن انجام شود روی هزینه نهایی تاثیر گذار است.

منابع:


https://www.richardzoumalan.com/procedures/nose/natural-structure-rhinoplasty/

https://www.drphilipmiller.com/2018/05/21/factors-that-lead-to-nose-surgery-satisfaction/

https://www.scarlessnose.com/blog/enhance-your-beauty-with-natural-looking-rhinoplasty/

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 5 =