تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / مزایا و خطرات جراحی بینی
۴ دقیقه

مزایا و خطرات جراحی بینی

آنچه می خوانید...

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مزایای جراحی بینی

جراحی بینی تنها منجر به بهبود در زیبایی و عملکرد بینی نمی ­شود، این جراحی همچنین منجر به افزایش اعتماد به نفس و از بین بردن اضطراب و نگرانی چند ساله می­ شود که در اثر ظاهر بینی شما ایجاد شده است. جراحی بینی می­ تواند:

– افزایش یا کاهش اندازه بینی

– تغییر شکل منافذ بینی

– کاهش شیب بینی

– کاهش برآمدگی بینی

– بهبود تعادل و هارمونی با سایر ویژگی­ های بینی

– تاثیر مثبت بر روی ویژگی­ های زیبای­ی شناسی چهره

– اصلاح مشکلات مرتبط با انحراف دیواره بینی

– بهبود تنفس
nose surgery

سه مزیت مهم جراحی بینی

رینوپلاستی، که تحت عنوان جراحی بینی یا عمل بینی نیز شناخته می­ شود، یک روش جراحی برای تغییر شکل و اندازه بینی، هم تراز کردن آن با لب بالا و در حالت کلی یک روش پزشکی برای تغییر جنبه­ های مختلف بینی شما می ­باشد.

بسیاری از ما این باور غلط را داریم که تنها افراد مشهور اقدام به جراحی زیبایی می­ کنند و به همین دلیل تنها آنها زیبا دیده می­ شوند. ولی برعکس این باور، جراحی بینی بیشتر از ارائه یک بینی زیبا می­ باشد، این روش به شما مزیت­ های سلامت را فراهم می­ کند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می­ کنیم.

جراحی بینی

۱- پاکسازی مسیر بینی

اگر از سینوزیت رنج می ­برید حتماً از میزان درد و تحریک آن نیز اطلاع دارید.

این وضعیت در افراد با مسیر بینی مسدود شدیدتر نیز می­ باشد. مسیرهای بینی با شکل غیرطبیعی در خطر تشکیل مواد عفونی و عفونت قرار دارند. جراحی بینی می­ تواند منجر به تغییر شکل منافذ بینی و در نتیجه پاکسازی آن شود و از بروز عفونت جلوگیری کند.

۲- چرخه خواب بهتر

بسیاری از افراد از مشکلات تنفس رنج می ­برند که منجر به اختلالات خواب نیز می­ شوند.

این وضعیت منجر به قطع تنفس برای چند ثانیه و یا منجر به تنفس کم عمق در زمان خواب می­ شود. این وضعیت معمولاً در اثر دیواره عرضی منحرف شده ایجاد می­ شود و به عنوان یک مشکل جدی به حساب می ­آید چرا که منجر به اختلال خواب و بیدار شدن ­های متعدد در شب می­شود.

جراحی بینی اصلاحی می­ تواند منجر به تثبیت دیواره عرضی منحرف شده و در نهایت منجر به بهبود الگوی تنفس و خواب شود.

۳- قطع خروپف

خروپف به عنوان یک مشکل خجالت آور به حساب می ­آید بخصوص اگر در اتاق مشترک باشید. در برخی موارد خورپف با صدای بلند منجر به بیدار شدن ناگهانی از خواب و در نتیجه اختلال خواب می­ شود. جراحی بینی می ­تواند منجر به کاهش خروپف از طریق بهبود جریان هوا در منافذ بینی و نیز تثبیت دیواره خم شده شود.

در صورتی که از آپنه خواب، سینوزیت یا خورپف رنج می­ برید، برای رهایی از این مشکلات می­ توانید به یک کلینیک جراحی بینی مراجعه کنید. کلینیک­ های جراحی زیبایی و پلاستیک یک مرکز زیبایی شناخته شده  می­ باشد که می­ توانید از یک جراحی بینی ایمن و موفقیت آمیز اطمینان داشته باشید.

خطرات جراحی بینی

تمامی روش ­های جراحی، جدا از جراحی عمده یا جزئی، درجاتی از خطر را به همراه دارد. با این حال، دکتر میلر، جراح زیبایی با تجربه، به صورت جدی بر روی کاهش جراحی های بینی فعالیت می ­کند. با این حال بسیار مهم است که بیماران تمامی دستورالعمل­ های ذکر شده پس از جراحی را انجام دهند، چرا که هر نوع اختلال منجر به تاخیر در فرایند بهبود و نتیجه کلی می­ شود.

خطرات جراحی بینی عبارت است از:

– عوارض مرتبط با بیهوشی

– خونریزی

– عفونت

– بی­حسی/درد

– سختی در تنفس

– بی رنگی پوست

– تورم

– نارضایتی از نتیجه عمل

– سوراخ شدن دیواره عرضی

– بهبودی نامناسب یا زخم های قابل توجه

– عوارضی که نیازمند جراحی بینی ثانویه دارد

رینوپلاستی یا جراحی بینی یک روش جراحی بینی برای تغییر شکل بینی، تغییر اندازه بینی به منظور ایجاد تعادل بین اجزای صورت می­ باشد. یکی از محبوب­ ترین جراحی­ های زیبایی، تغییر شکل بینی می­ باشند که می تواند به صورت کامل منجر به تغییر طول، عرض و شکل بینی و توده­ هایی می­باشد که با آن احساس ناخوشایندی می­ کردید. جراحی پلاستیک بینی همچنین می­ تواند با اهداف اصلاحی برای افراد با مشکلات تنفسی، ناهنجاری ­های تولد و یا افراد با آسیب­های بینی نیز اجرا شود. اگرچه این روش پیچیده می­ باشد، ولی نتیجه بدست امده از جراحی بینی معمولاً خوشایند می باشد.

[/vc_column_text][vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjI5NDQ1NDA3NDc4OCUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRkhSRW1YJTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDk0NDU0MDc0Nzg4JTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + یازده =