تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / دسته‌بندی نشده / نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی به صحیح ترین شکل
۵ دقیقه
نکات مهم خوابیدن بعد از تزریق چربی

نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی به صحیح ترین شکل

آنچه می خوانید...

نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی یکی از مواردی است که پس از انجام این عمل باید مورد توجه قرار گیرد. همان‌طور که می‌دانید، با افزایش سن میزان کلاژن سازی در بدن افراد بسیار کمتر می‌شود و همین امر باعث ایجاد چین و چروک و همچنین افتادگی پوست صورت می‌شود. تزریق چربی یکی از روش‌هایی است که برای کاهش چین و چروک انجام می‌شود. یکی از نکاتی که بعد از تزریق چربی به محل مورد نظر باید  آن را رعایت کرد نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی است که در ادامه توضیحات بیشتری داده شده است.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی

نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی چگونه باید باشد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است بین افراد پرتکرار باشد، مربوط به نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی است. باید بدانید که، بعد از انجام هر عملی حتی عمل‌های سرپایی، لازم است مدتی را استراحت کنید تا زخم‌ها ترمیم پیدا کنند.  خواب مناسب و استراحت کافی باعث می‌شود برش‌هایی که در هنگام برداشت چربی ایجاد شده زودتر التیام یابند، و همین‌طور محلی که چربی در آن تزریق شده است سریع‌تر بهبود پیدا کند. استراحت بیشتر باعث دوره نقاهت کمتر بعد از عمل می‌شود، پس بهتر است تا حدود دو هفته در منزل بمانید و استراحت کنید.

سعی کنید تا حد امکان روی ناحیه تزریق نخوابید، زیرا باعث وارد شدن فشار بر این نواحی می‌شود. پس بهتر است در زمان استراحت به پشت بخوابید و دست خود و یا هر چیز سنگینی را روی صورت خود نگذارید. اگر ناحیه‌ای که از آن چربی برداشت شده است باسن باشد، باید سعی کنید به پشت نخوابید تا به آن ناحیه فشار وارد نشود.

خوابیدن غلط بعد از تزریق چربی

خوابیدن غلط بعد از تزریق چربی چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند؟

خوابیدن غلط بعد از تزریق چربی باعث مشکلاتی می‌شود. به طور مثال، در نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی، کم خوابیدن و یا بی‌خوابی باعث می‌شود روند بهبود کند پیش رود و همچنین باعث درد و ناراحتی در بیمار شود. خوابیدن غلط و فشار آوردن به ناحیه تزریق چربی و یا ناحیه برداشت چربی باعث ایجاد خونریزی و همچنین افزایش تورم در این محل‌ها می‌شود. این کار ممکن است سبب ایجاد عفونت در این نواحی شود. یکی از مهم‌ترین کارهایی که در نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی باید رعایت کنید، این است که لباس مناسب بپوشید. یعنی لباسی بپوشید که از ناحیه برداشت چربی و بخیه‌هایی که دارد محافظت کند.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی به زیر چشم

بهتر است در هنگام استراحت بعد از از تزریق چربی، به حالت شیب‌دار بخوابید. به این صورت که سر وزانو‌های خود را بالا نگه دارید. استفاده از بالش‌های U شکل به صورت یک پایه عمل می‌کند و باعث می‌شود راحت‌تر و درست‌تر بخوابید. برای خمیدگی زانو می‌توانید دو عدد بالش را زیر زانوهای خود قرار دهید تا فشار بر روی ناحیه برداشت چربی کمتر شود. در صورتی که اگر برداشت چربی از ناحیه باسن انجام شده است بهتر از به پهلو بخوابید تا فشار کمتری به این ناحیه وارد شود.

سعی کنید در هنگام خواب غلت نزنید، زیرا غلت زدن باعث می‌شود روی ناحیه‌ای از صورت که چربی تزریق شده است اصطکاک ایجاد شود که باعث درد می‌شود و خطرناک است. برای جلوگیری از این کار بهتر است از یک ماه قبل نحوه خوابیدن خود را تغییر داده و تمرین کنید تا غلت نزنید. خوابیدن به پشت بهترین راه است تا از تماس صورت با بالش جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی به صورت

مهم‌ترین نکات درباره خوابیدن پس از تزریق چربی

  • خواب به موقع یکی از نکاتی است که بسیار مهم است و باعث می‌شود دوره نقاهت شما کوتاه‌تر شود و همچنین استراحت باعث می‌شود درد کمتری را حس کنید.
  • با استفاده از بالش اضافه در زیر سر خود سعی کنید سرتان را بالاتر نگه دارید، این کار باعث می‌شود خون در اطراف محل تزریق جمع نشود.
  • خواب آرام و کافی باعث تسریع در روند بهبودی می‌شود.
  • استفاده از کمپرس آب سرد بر روی ناحیه تزریق چربی باعث می‌شود تورم ناشی از تزریق کاهش یابد.
  • سعی کنید به هیچ عنوان محل تزریق چربی را مالش ندهید و یا حتی لمس نکنید، زیرا باعث تحریک این ناحیه می‌شود و یا ممکن است حالت تقارن صورت نیز تغییر کند.
  • داروهایی را که پزشک تجویز کرده است را به موقع و طبق دستور مصرف نمایید تا به کمتر شدن درد کمک کند.
  • با نوشیدن مقدار آب زیاد، کمک می‌کنید تا سمومی که در محل تزریق چربی باقیمانده است دفع شوند و همچنین هیدراته بودن التهاب را نیز کاهش می‌دهد.

نتیجه گیری

خوابیدن بعد از تزریق یکی از موارد مهمی است که حتما باید در دوران نقاهت و دوران بعد از تزریق چربی رعایت شود. اگر نکات گفته شده رعایت نشود، باعث می‌شود که دوران نقاهت شما طولانی‌تر، روند بهبود کندتر و همراه با درد باشد. حتی اگر نادیده گرفته شود، در مواردی ممکن است باعث ایجاد عفونت شود. پس نکات گفته شده را طبق دستورات پزشک معالج خود رعایت کنید تا به بهترین شکل این دوره چند هفته را بگذرانید.

سوالات متداول

 1. آیا نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی مهم است؟

بله، یکی از مهمترین اقداماتی که بعد از تزریق چربی باید انجام دهید نحوه خوابیدن درست بعد از تزریق چربی است که این کار با بالا نگه داشتن سر و زانوها انجام می‌شود.

2. در نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی صورت به چه شکل باید قرار گیرد؟

در نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی، صورت باید رو به بالا باشد و باید به پشت بخوابید و با قرار دادن دو بالش روی هم می‌توانید سر خود را بالا نگه دارید تا از تجمع خون در ناحیه تزریق چربی جلوگیری شود.

3. نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی اگر غلط باشد، آیا باعث بروز مشکل می‌شود؟

بله، نحوه درست نخوابیدن بعد از تزریق چربی بسیار مهم است و اگر غلط باشد باعث می‌شود دوره نقاهت طولانی‌تر و روند بهبود کندتر صورت گیرد. در مواردی نیز ممکن است باعث عفونت و یا بهم خوردن تقارن صورت شود.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =