تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی گوش / دوران نقاهت پس جراحی پلاستیک گوش
۳ دقیقه

دوران نقاهت پس جراحی پلاستیک گوش

آنچه می خوانید...

به منظور اصلاح کردن نقص های قابل مشاهده بر روی گوش انجام میشود.این جراحی درصورت مراقبت مناسب دوران نقاحت بسیار کوتاهی دارد.

نقص های گوش یکی از معمول ترین نقص های مادرزادی است. بسیاری از مردم با گوش هایی بزرگ یا گوش هایی که بطور غیرمعمول با فاصله ی زیادی از سر قرار دارند به دنیا می آیند.تمامی این عیوب می توانند توسط جراحی پلاستیک بر روی گوش از بین بروند.

علاوه بر این جراحان میتوانند مشکلات دیگر گوش و فرم های غیرمعمول آن را ازبین ببرند. عموما بچه ها و نوجوانان خواهان این جراحی هستند ولی بزرگسالان نیز این عمل را انتخاب می کنند. جراحی گوش یکی از کوچک ترین و ساده ترین جراحی های پلاستیک می باشد.

جراحی پلاستیک گوش می تواند به روی هر کسی که دارای شرایط روحی و فیزیکی ثابتی است انجام شود. خیلی از والدین تصمیم می گیرند این جراحی را بر روی فرزندانشان هنگامی که سن کمی دارند انجام دهند. بدلیل اینکه باورها به این گونه است که در سنین پایین نتایج بهتری بوجود میاید. اگر چه بزرگسالان نیز به محض برآمدن ازپس هزینه ها دست به این جراحی میزنند.

نتایج جراحی بر روی بزرگسالان کم و بیش مانند کودکان میباشد. درحقیقت جراحی بر روی بچه ها نیازمند مراقبت های مناسب در زمان نقاحت است. در حین جراحی بیهوشی موضعی بکار می رود و مقدار اندکی دارو به بیمار مسن داده می شود به طور کلی جراحی شامل برداشتن مقدار اندکی از غضروف گوش و دوختن آن به عقب است. بیمار پس از چند ساعت می تواند به خانه برگردد.

مشکلات احتمالی این جراحی می‌تواند عبارت باشد از واکنش به بی حسی، خونریزی، عفونت، انسداد عروق، بروز زخم، نارضایتی از عدم تقارن و زیبایی آن.

دوران نقاحت جراحی گوش پس از جراحی پزشک گوش را با بانداژی محکم میبندد و از آن محافظت میکند و درمان آن را سرعت میبخشد. لرزش و سوزش گوش در این مدت بسیار معمول میباشد. اگرچه درد توسط دارو یی که پزشک تجویز میکند میتواند کنترل شود. به کودکان باید هشدار داده شود هرچقدر هم که دچار خارش شده باشند به گوششان دست نزنند. تورم بعد از دو روز میخوابد.

پس از این دوران بیمار میتواند گوش جدید و فرم گرفته ی خود را ببیند. اگرچه ممکن است چند روز تا فرم گرفتن آن طول بکشد. بانداژ بعد از یک هفته میتواند برداشته شود. پزشک جراح بهبود گوش را تضمین می کند و اگر کامل نشده باشد زمان دقیق را به شما میگوید. بیمار باید مراقب باشد که بانداژ در این حین مرطوب نگردد.به علاوه سر را در موقعیت مناسب قرار دهد. پس از اینکه بانداژ برداشته شد،پزشک هدبند محکمی برای محافظت از گوش به بیمار میدهد که استفاده ی آن تنها برای شب است. تا سه هفته پس از جراحی هنگام خواب سر را نباید روی گوش خم کرد. همچنین باید از انجام ورزش های سخت که به گوش فشار می آورد خودداری کرد. بزرگسالان میتوانند پس از دو روز به انجام فعالیت های روزانه ی خود ادامه دهند. اگر چه کودکان باید از انجام فعالیت های سخت تا سه یا چهار هفته خودداری کنند. معمولا بهبودی کامل حداقل ۶ هفته طول میکشد. اگر چه درصورتی که مراقبت های بعد از جراحی رعایت نشود این زمان میتواند افزایش یابد. پیروی از دستورات پزشک در این دوره بسیار مهم است. این جراحی شامل عواقب معمول مانند عفونت و حساسیت می باشد. در بعضی موارد خون در گوش لخته می شود. با این وجود اگر به خوبی مراقبت گردد شانس دچار شدن به عفونت به حداقل میرسد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =