تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / اسپلینت و مش بینی
۲ دقیقه

اسپلینت و مش بینی

آنچه می خوانید...

اسپلینت بینی

امروزه در جراحی های زیبایی بینی در آخر عمل بینی به جای استفاده از گچ از مواد پلاستیکی خاص به نام اسپلینت بینی استفاده می شود که اسپلینت بینی معمولا از جنس سیلیکون یا پلاستیک در اشکال و ضخامت های متفاوت می باشند. اسپلینت بینی به حرارت حساس می باشد یعنی با حرارت نرم می شود و بعد در اثر سرما سفت می شود اسپلینت بینی روی بینی به جای گچ قرار می گیرد وبینی را از بیرون نگاه می دارد و در مرحله آخر عمل جراحی زیبایی بینی روی چسب ها قرار می گیرد.

اسپلینت های بیرونی روی بینی قرار داده میشود و باعث میشود که تورم و خونریزی بینی کاهش یافته و شکل بینی بهبود یابد و با حذف فضای به اصلاح مرده (فضایی که بین اسکلت بینی و بافت نرم بلند شده بینی ایجاد میشود) از تشکیل بافت اسکار جلوگیری میکند. اسپلینت های بینی را برای مدت یک هفته قرار میدهند و ماندن بیشتر اثری نخواهد داشت.

اسپلینت بینی یک هفته بعد از عمل بینی برداشته میشود . معمولا توصیه می شود تا یکهفته از خیس شدن چسب بینی پرهیز کرد ، منتها ۱ تا ۲ ساعت قبل از برداشت اسپلینت بینی توصیه به استحمام می گردد تا چسب کاملا خیس شود و اسپلینت بینی به راحتی کنده شود .

مش بینی چیست ؟

مش بینی یک باند یا فتیله باریک و دراز استریل آغشته به پماد ( معمولا پماد تتراسیکلین ) می باشد که در پایان عمل زیبایی بینی یا عمل انحراف بینی ، مش بینی در داخل حفرات بینی تعبیه می گردد .

تا چند مدت مش بینی در بینی باقی می ماند ؟

بسته به نظر پزشک معالج واینکه آیا دستکاری تیغه بینی و انحراف و کجی بینی شدید بوده مش بینی از ۲۴ ساعت تا ۷۲ ساعت ( ۱ تا ۳ روز ) متغیر می باشد .

آیا کشیدن مش بینی دردناک می باشد ؟

برخلاف تصور برخی، کشیدن مش بینی به هیچ وجه همراه درد نبوده و در عرض چند ثانیه توسط پزشک معالج مش بینی کشیده می شود .

بدلیل آنکه در طی حضور مش بینی فرد قادر به تنفس از بینی نمی باشد و از راه دهان نفس می کشد ، مخاط دهان خشک می شود ، بنابراین توصیه می شود در این مدت که مش بینی وجود دارد:

۱. مصرف مایعات فراوان ترجیحا آب کرفس یا آبمیوه های طبیعی

۲. استفاده از بخور ( ترجیحا بخور سرد )

برای مطالعه ” استحمام بعد از عمل جراحی بینی” کلیک کنید .

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + سه =