تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / نوک بینی بعد از عمل
۳ دقیقه

نوک بینی بعد از عمل

آنچه می خوانید...

نوک بینی شما درچند ماه اول بعد از عمل بینی بیشترین میزان ورم راخواهد داشت لذا باید صبور بود.

در ابتدا نوک بینی بعد از عمل تا حدودی بالاتر از حد نهایی خود خواهد بود و به تدریج نوک بینی بعد از عمل حدود ۱-۲ میلیمتر پایین تر خواهد آمد ، لذا نگران بالا بودن نوک بینی بعد از عمل خود نباشید .گاهی اوقات تا ۶ ماه طول میکشد تا نوک بینی به حد مطلوب خود برسد.

در اوایل بینی بعد از عمل ، مختصری عدم تقارن بیشتر خواهد بود و بعد از ۳ ماه وفرو کش کردن تورم ، عدم تقارن به تدریج اصلاح میشود و بعد از عمل بینی یکسال به ندرت عدم تقارن ، دیده خواهد شد.

نتیجه نهایی و شکل نهایی نوک بینی بعد از عمل را میتوان بعد از ۶ ماه تا ۱ سال بعد از عمل جراحی بینی مشاهده کرد. لذا صبور بودن رمز موفقیت جراحی رینوپلاستی میباشد.

هر چه قدر پوست بینی کلفت تر باشد ورم نوک بینی بعد از عمل بیشتر خواهد بود لذا افرادی که پوستهای کلفت تری دارند زمان بیشتری طول خواهد کشید تا ورم نوک بینی بعد از عمل کاهش یابد.

کبودی پلک ها بعد از عمل بینی بستگی به حساسیت پوست به ضربه دارد. در صورت کبودی، طی ۱۰ تا ۱۴ روز رفع خواهد گردید.

تا دو ماه قسمت اعظم ورم بینی بعد از عمل برطرف می شود و در آن زمان می توانید ظاهر بینی خود را ارزیابی نمایید. مقدار اندکی ورم باقیمانده بعد از عمل بینی بتدریج با گذشت زمان رفع خواهد شد. شکل نهایی بینی در نمای نیمرخ یک سال بعد از عمل بینی و در نمای رخ یک و نیم سال بعد از عمل بینی مشخص خواهد شد. البته سرعت کاهش ورم و یا افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی بستگی به نوع پوست فرد و میزان مراقبت نیز دارد. به عنوان مثال در بینی های با پوست ضخیم (اصطلاحا گوشتی) ممکن است تا سه ماه ورم بعد از عمل بینی شدید باشد.

بینی های گوشتی را نمی توان خیلی باریک نمود. با این حال، در صورتی که در غضروف ها و استخوانها مشکلی وجود داشته باشد، بینی با عمل بینی تغییر خواهد کرد.

بعد از عمل بینی ممکن است تا مدتی در تنفس از بینی مشکل داشته باشید. قسمت اعظم مشکل تنفسی بعد از عمل بینی با برداشتن آتل برطرف می شود. با کاهش ورم راه هوایی و تمیز کردن بینی با شستشو، تنفس از بینی راحت تر خواهد شد.

طی ۳-۲ ماه بعد عمل نوک بینی پایین می آید. برای جلوگیری از افتادگی بینی در آینده، حین عمل نوک بینی کمی بالاتر از حد مورد انتظار برده می شود. البته نوع ماساژ بعد عمل در میزان پایین افتادن نوک بینی موثر است.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی