تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی پلک / اقدامات قبل از جراحی پلک | راهنمای کامل نکات ضروری
۸ دقیقه
اقدامات-قبل-از-جراحی-پلک

اقدامات قبل از جراحی پلک | راهنمای کامل نکات ضروری

آنچه می خوانید...

اقدامات قبل از عمل جراحی پلک و مراقبت های بعد از آن از جمله نکات مهمی است که باید بیماران متقاضی این جراحی به آن توجه ویژه داشته باشند. با توجه به این که چشم ها از حساسیت بالایی برخوردار هستند برای این که از نتیجه عمل خود راضی باشید می بایست از اقدامات قبل از عمل جراحی پلک به طور کامل آگاهی داشته باشید، چرا که این امر تاثیر بسیار مهمی در بهبود روند جراحی و همچنین کاهش عوارض احتمالی آن دارد، علاوه بر آن با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه نگرانی های احتمالی شما نیز در این رابطه از بین می رود. در این مقاله قصد داریم شما را با اقدامات قبل از عمل جراحی پلک آشنا کنیم، تا از این طریق با آگاهی بیشتری وارد این مسیر گردید. در ادامه با ما همراه باشید…

تماس-با-دکتر-هادی-سرمست

مهم ترین اقدامات قبل از جراحی پلک

همان طور که می دانید چشم ها از مهمترین اجزای صورت محسوب می گردند، به طوری که زیبایی و سلامت آن تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره خواهد داشت، از این رو افراد زیادی متقاضی انجام عمل های مرتبط با زیبایی چشم هستند، جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی (Blepharoplasty) از جمله این موارد است، لازم به ذکر است با افزایش سن و تضعیف عضلات پلک ها، حالت افتادگی در پلک ها دیده می شود، این مورد علاوه بر مشکلات زیبایی که ایجاد می کند می تواند در بینایی نیز اختلال ایجاد نماید، از این رو با کمک بلفاروپلاستی می توان این مشکلات را بر طرف نمود، علاوه بر آن برای بر طرف کردن پف پلک پایین نیز از روش بهره مند می گردند.

انتخاب جراح با تجربه و حاذق

شاید بتوان گفت از جمله مهمترین اقدامات قبل از عمل جراحی پلک بررسی و انتخاب پزشک متخصص و متبحر در این زمینه است، بدین منظور می توانید از موارد جراحی و نتایج حاصل شده پزشکان مختلف بازدید کنید. برای یافتن بهترین جراح پلک در تهران می توانید به سایت متخصصین در این زمینه مراجعه کنید و یا به صورت حضوری مراجعه نمایید، لازم به ذکر است  از پزشکان ماهر در این زمینه می بایست آقای دکتر سرمست را نام ببریم، ایشان متخصص و جراح پلاستیک بینی و صورت و دارای بورد تخصصی می باشند، برای تماس با ایشان می توانید از طریق راه های ارتباطی اعلام شده اقدام نمایید.

مشاوره با جراح

از جمله اقدامات قبل از عمل جراحی پلک که در ابتدای این مسیر می بایست انجام گیرد مشاوره با جراح پلک می باشد، در این جلسه مشاوره پزشک می بایست اطلاعاتی را در زمینه این جراحی در اختیار شما قرار دهد و ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه موارد کاربرد آن، طی بررسی چشم های شما مشخص کند که آیا شما برای این جراحی مناسب هستید یا خیر، پزشک جراح زیبایی می بایست شما را از تغییراتی که بعد از عمل ممکن است ایجاد گردد، روند جراحی، اقدامات قبل از عمل جراحی پلک، مراقبت های پس از جراحی و سایر نکات موجود در این زمینه آگاه سازد و به شما کمک کند تا تصمیم نهایی را در این رابطه اتخاذ نمایید.

مشاوره-با-جراح-قبل-از-جراحی-پلک

معاینه چشم قبل از جراحی پلک

بعد از این که از انتخاب پزشک خود اطمینان حاصل کردید، در ادامه اقدامات قبل از عمل جراحی پلک می بایست چشم شما توسط چشم پزشک معاینه گردد، لزوم این کار برای اطمینان از این است که آیا شما گزینه مناسبی برای جراحی پلک هستید و یا خیر، طی انجام این معاینه بینایی فرد مورد بررسی قرار می گیرد و علاوه بر آن سلامت چشم ها، عصب های چشم، غدد اشک و غیره نیز می بایست مورد ارزیابی قرار  گیرد، لازم به ذکر است انجام کامل این معاینات می تواند در کاهش عوارض احتمالی جراحی و همچنین افزایش رضایت بیمار بعد از جراحی نقش بسیار مهمی داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: سن مناسب جراحی پلک

آزمایش های قبل از عمل جراحی پلک

در ادامه اقدامات قبل از عمل جراحی پلک می بایست به آزمایش هایی که قبل از بلفاروپلاستی انجام می شود اشاره کرد، از جمله این موارد می توان به آزمایش قند خون ناشتا اشاره کرد، اهمیت این آزمایش از این جهت است که در افراد مبتلا به دیابت زخم ها به سختی بهبود می یابد و از این رو در این جراحی نیز می توانند دچار مشکل گردند، از دیگر آزمایشات قبل از بلفاروپلاستی می توان به آزمایش بررسی کم خونی اشاره کرد، آزمایش ایدز نیز می بایست قبل از این جراحی انجام گیرد، علاوه بر این فرد متقاضی از نظر ابتلا به هپاتیت سی نیز می بایست مورد آزمایش قرار گیرد و در صورتی که فرد مشکلی در این زمینه نداشته باشد می تواند اقدام به این جراحی نماید، علاوه بر هپاتیت سی، آزمایش هپاتیت بی نیز انجام می گیرد.

گفتنی است از دیگر اقدامات قبل از عمل جراحی پلک که ضروری می باشد آزمایش انعقاد خون است، لازم به ذکر است برخی از افراد به دلیل بیماری هایی که دارند می بایست از داروهای رقیق کننده خون استفاده کنند، مصرف این داروها قبل از جراحی می تواند مشکل ساز گردد، زیرا این گروه از داروها با کاهش غلظت خون، در فرآیند انعقاد خون اختلال ایجاد می کنند، علاوه بر آن آزمایش فشار خون نیز قبل از این جراحی انجام می گیرد، فشار خون بالا و فشار خون پایین می تواند در زمان جراحی و همچنین بهبودی فرد مشکلاتی ایجاد کند، بعد از انجام این آزمایشات طبق نظر پزشک جراح تشخیص به انجام این عمل یا عدم جراحی گرفته می شود.

داروها قبل از جراحی پلک

اگر به دلیل ابتلا به برخی از بیماری ها می بایست داروی خاصی مصرف نمایید، قبل از هر جراحی و از جمله بلفاروپلاستی می بایست با پزشک خود در رابطه با داورهایی که مصرف می کنید مشورت کنید، علاوه بر آن در ادامه اقدامات قبل از عمل جراحی پلک حساسیت های دارویی خود را نیز به پزشک خود اعلام نمایید، لازم است یادآور شویم از دو هفته قبل از جراحی و طبق نظر پزشک خود نباید داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین مصرف نمایید، چرا که این داروها در روند جراحی و قطع خونریزی بعد از جراحی اختلال ایجاد می کند.

علاوه بر آن داروهای ضد التهابی نیز از دیگر موارد منع شده در این زمینه است، برخی از پزشکان زیبایی مصرف برخی پمادها و داروها را قبل از جراحی توصیه می کنند، این داروها مانند بروملین در کاهش تورم و روند بهبودی تاثیر خواهد داشت، البته باز هم تاکید می کنیم مصرف هر نوع پماد و یا قطع داروهایی که اشاره شد فقط می بایست تحت نظر پزشک انجام شود.

مصرف داروهای ضد انعقاد خون بعد از جراحی پلک نیز تا دو هفته ممنوع است. در نتیجه اقدامات قبل از جراحی و مراقبت های بعد از جراحی پلک در تعیین نتیجه نهایی تاثیرگذار هستند.

مصرف-دارو-قبل-از-جراحی-پلک

تغذیه قبل از جراحی پلک

از دیگر نکات مهم در زمینه اقدامات قبل از عمل جراحی پلک تغذیه مناسب می باشد، توصیه می شود حداقل یک هفته قبل از بلفاروپلاستی بدن را هیدراته نگه دارید و آب کافی مصرف نمایید، همچنین باید دقت داشته باشید که از مصرف نمک زیاد اجتناب نمایید، مصرف غذاهای مغزی و با پروتئین بالا توصیه می گردد، از مصرف غذاهایی که در روند انعقاد خون مشکل ایجاد می کنند نیز باید خودداری نمایید، گفتنی است باید از نوشیدنی های گازدار و الکلی دوری کنید و به جای آن آب میوه های طبیعی استفاده نمایید.

در ادامه اقدامات قبل از عمل جراحی پلک به ویتامین های مفید و مضر قبل از این جراحی نیز اشاره می کنیم، ویتامین های A و C از ویتامین های مفید و توصیه شده اند که می بایست مصرف گردند، این ویتامین ها در کلاژن سازی نقش داشته و با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن در التیام  زخم ها و روند بهبودی تاثیر خواهد داشت، از این رو توصیه می شود قبل از جراحی به مقدار مشخص شده مصرف گردد، اما نکته ای که در این رابطه باید در نظر داشته باشید مصرف همه ویتامین ها توصیه نمی گردد، به طوری که باید از مصرف ویتامین E اجتناب نمایید چرا که می تواند در خونریزی تاثیر داشته باشد.

سایر اقدامات قبل از عمل جراحی پلک

در ادامه اقدامات قبل از عمل جراحی پلک باید به عدم استفاده از سیگار اشاره کرد که توصیه می گردد از آن اجتناب شود، همچنین در زمینه اقدامات قبل از عمل جراحی پلک باید دقت کنید که از مصرف داروها و مکمل های گیاهی نیز بدون مشورت با پزشک پرهیز کنید.

از دیگر اقدامات قبل از عمل جراحی پلک می بایست به برنامه ریزی برای روز جراحی اشاره کرد که باید حتما فردی همراه شما باشد، پس با فردی در این رابطه هماهنگ کنید، استراحت و ناشتا بودن قبل از جراحی نیز از دیگر اقدامات قبل از عمل جراحی پلک می باشد.

جمع بندی

در این مقاله به اقدامات قبل از عمل جراحی پلک اشاره کردیم، به طوری که ذکر شد انتخاب پزشک متبحر اولین و مهم ترین گام در این زمینه است، ما دکتر سرمست متخصص جراحی صورت را معرفی می کنیم که در این زمینه مهارت کافی را دارند، مشاوره قبل از جراحی، اطلاع از داروهایی که قبل از جراحی منع مصرف دارند، مصرف ویتامین ها و غذاهای مفید قبل از جراحی پلک از دیگر اقدامات قبل از عمل جراحی پلک است، همچنین در رابطه با اقدامات قبل از عمل جراحی پلک باید دقت نمایید که انجام معاینه چشم و برخی از آزمایشات توصیه می گردد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هفت =