تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / تزریق چربی،ژل و بوتاکس / بهترین برند ژل لب برای تزریق کدام است؟
۱۰ دقیقه
بهترین برند ژل لب برای تزریق کدام است؟

بهترین برند ژل لب برای تزریق کدام است؟

آنچه می خوانید...

تزریق فیلر و ژل به لب‌ها، یکی از محبوب‌ترین عمل‌‌های زیبایی در سراسر جهان به شمار می‌رود و سالانه بیش از یک میلیون مرد و زن این روش را برای زیباتر کردن چهره خود انتخاب می‌کنند. ژل لب همانطور که از اسم آن پیداست، ماده‌ای ژلاتینی است که برای اهداف متفاوتی مانند نرم‌کنندگی، رفع خطوط ترک لب و افزایش حجم، زیر پوست لب تزریق می‌گردد.
بسیار مهم است که از چه نوع ژلی برای این عمل استفاده شود. چرا که کیفیت ژل مورد استفاده، تاثیر مستقیمی در نتیجه عمل دارد. بهترین فیلرها و ژل‌های لب ویژگی‌هایی همچون طبیعی بودن، حجم‌دهی مناسب و عدم حساسیت‌زایی را به همراه دارند. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله علاوه بر بررسی انواع مارک‌ها و برندهای معتبر موجود در بازار، بهترین برند ژل را معرفی خواهیم کرد.

انواع برندهای معتبر و معروف ژل لب

 

برند ژل لب ژوویدرم:

ژوویدرم اولترا (Juvederm Ultra XC) و ژوویدرم وولبلا (Juvederm Volbella XC) دو مدل ژل لب از برند ژوویدرم هستند که بر پایه هیالورونیک اسید تولید شده‌اند. ژوویدرم اولترا برای حجم‌دهندگی به لب‌ها و ژوویدرم وولبلا برای رفع ترک‌ها و خطوط عمودی روی لب استفاده می‌گردد. تزریق ژل لب ژوویدرم برای افراد بالای ۲۱ سال توصیه می‌شود.
نکات مثبت:
• تزریق ژل لب ژوویدرم به سرعت انجام می‌شود و مدت زمان جلسات معمولا ۱۵ الی ۳۰ دقیقه است.
• نتیجه درمان بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده می‌باشد.
• اثر ژل لب ژوویدرم تا یک سال باقی می‌ماند و در این یک سال نیازی به تزریق دوباره آن نیست.
• در صورت ناراضی بودن از نتیجه تزریق می‌توانید با مراجعه دوباره به پزشک، ژل را به راحتی تخلیه کنید.
• عوارض جانبی این برند ژل لب، بسیار خفیف بوده و تنها ممکن است قرمزی، کبودی و ورم را تجربه کنید.
• واکنش‌ آلرژیک به ژل لب ژوویدرم بسیار نادر است.
• بعد از تزریق، نیازی به استراحت و متوقف کردن کارهای روزمره خود نخواهید داشت.
نکات منفی:
• لیدوکائین موجود در ژل ممکن است به بی حسی طولانی مدت یا واکنش‌های آلرژیک بیانجامد.
• اثر ژل لب ژوویدرم دائمی نبوده و فقط حدود یک سال روی لب‌ها باقی می‌ماند. پس از این مدت، باید مجددا تزریق شود.

برند ژل لب ژوویدرم

برند ژل لب رستیلن:

رستیلن (Restylane) از دیگر برندهای معروف ژل لب به شمار می‌رود. این ژل به منظور نرم کردن و افزایش حجم، به لب‌ها تزریق می‌شود. همچنین گاهی برای پر کردن چروک‌های اطراف لب‌ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژل لب رستیلن برای افراد بالای ۲۱ سال ایده‌آل بوده و ظاهری حجیم و طبیعی به لب‌ها می‌بخشد.
نکات مثبت:
• تزریق ژل رستیلن به لب‌ها به سرعت انجام شده و جلسات تنها ۱۵ الی ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامند.
• در صورت عدم رضایت از نتیجه نهایی تزریق، با مراجعه دوباره به پزشک می‌توانید ژل لب را تخلیه کنید.
• بروز عوارض جانبی حاد و واکنش‌های آلرژیک به ژل لب رستیلن بسیار نادر است.
• عوارض جانبی تزریق این برند ژل لب بسیار خفیف بوده و تنها ممکن است قرمزی، ورم و کبودی مختصری رخ دهد.
• پس از تزریق، نیازی به استراحت و کنار گذاشتن اعمال روزمره خود نخواهید داشت.
نکات منفی:
• اثر رستیلن بر روی لب‌ها چند روز بعد از تزریق نمایان می‌گردد.
• لیدوکائین موجود در این ژل لب ممکن است منجر به بی حسی طولانی مدت یا آلرژی شود.
• اثر ژل لب رستیلن حدوداً ۱۰ ماه باقی می‌ماند و پس از گذشت این مدت باید تمدید شود.

برند ژل لب رستیلن

برند ژل لب بلوترو:

ژل لب بلوترو (Belotero) بر پایه هیالورونیک اسید تولید گردیده است. این ژل لب، هم برای افزایش حجم لب‌ها و هم برای رفع ترک آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برند بلوترو نیز مانند دیگر ژل‌های هیالورونیک اسید، فقط برای بزرگسالان بالای ۲۱ سال توصیه می‌شود. اثر انواع ژل‌های این برند ۶ ماه الی ۱ سال بر روی لب‌ها باقی می‌ماند و پس از آن باید تمدید شود. چند مدل ژل لب توسط شرکت بلوترو تولید شده و در بازار توزیع می‌گردد:
• دو مدل ژل لب بلوترو بالانس (Belotero Balance) و بلوترو بیسیک (Belotero Basic) برای بهبود ظاهر لب‌ها و نرم‌کنندگی آن‌ها به کار می‌روند. همچنین برای رفع چروک‌های سطحی اطراف دهان نیز موثراند. ماندگاری اثر این دو مدل ژل لب حدوداً ۶ ماه می‌باشد.
• ژل لب بلوترو اینتنس (Belotero Intense) برای افزایش حجم و رفع خطوط عمودی روی لب‌ها استفاده می‌شود. این مدل ژل حدوداً ۱ سال بر روی لب‌ها ماندگاری دارد.
اگر به پروتئین خاصی حساسیت دارید یا دارای سابقه هرگونه حساسیت پوستی هستید، بهتر است که این موضوع را به پزشک معالج خود اطلاع داده و از ژل لب‌های برند بلوترو استفاده نکنید.

برند ژل لب بلوترو

برند ژل لب هیلافورم:

دو مدل ژل هیلافورم (Hylaform) و هیلافورم پلاس (Hylaform Plus) محصولات این برند هستند که برای حجم‌دهندگی، به لب‌ها تزریق می‌شوند. اثر این برند ژل لب نیز مانند رستیلن پس از گذشت چند روز قابل مشاهده خواهد بود. افرادی که به تخم مرغ یا فراورده‌های دارای تخم مرغ حساسیت دارند، باید از تزریق این ژل لب پرهیز کنند.
انتخاب هر مدل ژل لب از برند‌ هیلافورم بستگی به نیاز شما دارد. هیلافورم مانند رستیلن عمل کرده و برای نرم‌کنندگی و حجم‌دهنگی به لب‌ها به کار می‌رود. همچنین این برند ژل لی، بین ۶ ماه تا ۱ سال اثر خود را روی لب‌ها باقی خواهد گذاشت. ژل لب هیلافورم پلاس، دارای مواد تشکیل‌دهنده بزرگتری بوده و در نتیجه، حجم‌دهندگی بیشتری دارد. علاوه بر این‌، ماندگاری آن نیز بیشتر از مدل هیلافورم می‌باشد.

برند ژل لب کپتیکو:

ژل لب کپتیکو (Captique) با مواد اولیه گیاهی ساخته شده و برای ۸ الی ۱۲ ماه اثر خود را بر روی لب‌ها حفظ می‌کند. این برند ژل لب برای افراد مستعد لک‌های پوستی و گوشت اضافی مناسب نمی‌باشد.

برند ژل لب استایلج:

از ژل لب استایلج (Stylage) برای برجسته‌سازی لب‌ها و قرینه‌ کردن آن‌ها استفاده می‌شود. این برند، ژل‌های لب خود را بر پایه هیالورونیک اسید تولید می‌نماید که دارای عوارض جانبی بسیار کمی برای بدن است. ماندگاری اثر این ژل‌ بر روی لب حدوداً ۹ تا ۱۲ ماه می‌باشد. همچنین در برخی از مدل‌های ژل لب استایلج، لیدوکائین نیز به منظور کاهش درد افراد به کار رفته است.

برند ژل لب استایلج

برند ژل لب نورامیس:

این برند ژل لب ساخت کشور کره‌جنوبی بوده و بر پایه هیالورونیک اسید تولید می‌گردد. در میان مواد تشکیل‌دهنده ژل لب نورامیس (Neuramis)، ۳/۰ درصد لیدوکائین نیز به کار رفته است تا درد تزریق را به حداقل کاهش دهد.
اثر این ژل بر روی لب، مانند ژل‌های ژوویدرم و رستیلن می‌باشد، اما ماندگاری بیشتری دارد. در واقع ادعا شده است که ژل لب نورامیس اثر خود را حدوداً دو سال بر روی لب‌ها حفظ می‌کند. همچنین افزایش حجم این ژل لب بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است.

برند ژل لب رووفیل:

این برند ژل لب نیز نوعی ژل هیالورونیک اسید به شمار می‌رود که در کشور کره‌جنوبی تولید می‌شود. اخیراً جنس چینی این ژل نیز در بازار موجود شده که بسیار بی کیفیت‌تر از جنس کره‌ای و اصلی آن می‌باشد، از همین رو باید در خرید آن بسیار احتیاط نمود و فقط پس از اطمینان از اصالت آن، اقدام به خرید کرد.
ژل لب رووفیل (Revofil) یکی از پرفروش‌ترین ژل‌های لب موجود در بازار ایران بوده که دارای عوارض جانبی بسیار کمی است. این ژل تاثیر حجم‌دهندگی خود را فوراً پس از تزریق نشان داده و حدوداً ۱۰ الی ۱۲ نیز ماندگاری دارد.

برند ژل لب پرنسس:

ژل لب پرنسس (Princess) یکی از ژل‌های هیالورونیک اسید ساخته شده در اروپا می‌باشد. این ژل حجم‌دهنده و فرم‌دهنده لب بوده و در ساخت آن لیدوکائین نیز به کار رفته است. همچنین اثر آن ۶ الی ۱۲ ماه ماندگار است.

 

ویژگی‌های یک ژل لب خوب چیست؟

یک ژل لب مناسب ضمن حفظ ظاهر طبیعی لب‌ها، آن‌ها را صاف، نرم و پر می‌کند. ژل‌ لب علاوه بر اهداف آرایشی و زیبایی، ممکن است برای اهداف درمانی مانند از بین بردن خطوط عمودی روی لب‌ها و قرینه کردن آن‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
بهترین فیلرها و ژل‌ها آن‌هایی هستند که بدون بزرگ کردن بیش از حد لب، فرد را به نتایج دلخواه رسانده و در صورت عدم رضایت فرد، به راحتی قابل حذف باشند. همچنین یک ژل لب خوب، به طور یکسان در سراسر لب پخش شده و منجر به ایجاد ناهمواری و برآمدگی در نقاط خاصی از لب نمی‌گردد.

بهترین برند ژل لب چیست؟

ژل‌هایی که با هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند، بهترین ژل‌های‌‌ لب‌ موجود در بازار محسوب می‌شوند. این‌گونه ژل‌ها نتایج ماندگارتر، رضایت‌بخش‌تر و کم‌خطرتری را برای افراد به ارمغان می‌آورند. از آنجایی که هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن وجود دارد، احتمال بروز حساسیت‌ و عوارض جانبی در حین استفاده از ژل‌های هیالورونیک اسید، نسبت به دیگر برندهای ژل لب کمتر است.

از دیگر ویژگی‌های مثبت ژل‌های لب ساخته شده از هیالورونیک اسید، می‌توان به قابل تغییر بودن نتیجه اشاره کرد. در واقع اگر شما پس از جلسه اول تزریق از نتیجه راضی نبودید، می‌توانید در جلسات بعدی مقدار بیشتری ژل تزریق کرده و لب‌های خود را بزرگ‌تر یا متقارن‌تر نمایید. حتی در صورت عدم رضایت کلی از تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید، قادر به تخلیه ژل و بازگرداندن لب‌های خود به حالت قبل از عمل خواهید بود.

امروزه ژل‌های هیالورونیک اسید متنوعی تولید و در بازار توزیع می‌شوند، اما معروف‌ترین و قدیمی‌ترین آن‌ها ژل‌های لب ژوویدرم و رستیلن هستند. این دو برند ژل لب، معمولا بی‌خطر و بدون عوارض جانبی هستند و اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارند. البته برند ژوویدرم دارای ماندگاری بیشتری نسبت به رستیلن می‌باشد.

فرم‌دهی و برجسته‌کردن لب‌ها به‌ شیوه تزریق ژل لب

آیا می‌توان از دیگر ژل‌ها برای افزایش حجم لب استفاده کرد؟

اگرچه امروزه فیلرها و ژل‌های متنوعی در بازار موجود بوده و توسط پزشکان استفاده می‌شوند، اما هر ژل حجم‌دهنده‌ای برای تزریق به لب مناسب نیست. هر نوع فیلر و ژل، بسته به محل کاربرد،‌ با قدرت حجم‌دهندگی و مواد اولیه ویژه‌ای تولید می‌گردد. در نتیجه نباید از حجم‌دهنده‌های دیگر اعضای صورت (مانند چانه و گونه) برای لب‌ها استفاده کرد.
استفاده از ژل‌ها و فیلرهای دیگر اعضای صورت و بدن برای تزریق به لب‌ها، امری بسیار خطرناک بوده و ممکن است علاوه بر حجم‌دهندگی بیش از حد، عوارض جبران‌ناپذیری نیز به همراه داشته باشد. از همین رو، بهتر است که همواره پیش از خرید یا تزریق ژل، به نوع کاربرد ذکرشده در دستورالعمل آن توجه کنید.
همچنین از میان انواع فیلرهای حجم دهنده لب، سعی کنید که تا حد امکان ژل‌های هیالورونیک اسید را برای تزریق به لب‌ها انتخاب نمایید. زیرا اغلب ژل‌های دیگر که فرمولاسیون‌‌های مختلفی دارند، قابل تخلیه‌شدن نیستند یا برای تخلیه‌‌شدن نیاز به عمل جراحی دارند. به همین علت اگر از نتیجه تزریق ناراضی باشید، نمی‌توانید به راحتی لب‌های خود را به حالت اولیه برگردانید.

سخن آخر

در این مقاله، سعی نمودیم هر آنچه که برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین برند ژل لب نیاز دارید، برایتان ذکر کنیم. همانطور که گفته شد، بهترین نوع ژل لب، انواعی است که بر پایه‌ی هیالورونیک اسید تولید می‌شود و معمولا متخصصان این حوزه نیز، همواره ژل‌های لب تولیدشده بر پایه هیالورونیک اسید را برای تزریق توصیه می‌کنند.
علاوه بر انتخاب ژل مناسب، مراجعه به پزشکان باتجربه و مراکز معتبر نیز بسیار بااهمیت است و باید مورد توجه قرار بگیرد. هرگز تزریق ژل لب را در آرایشگاه‌ها و توسط افراد غیرمتخصص انجام ندهید. این کار می‌تواند سلامت و زیبایی شما را در معرض خطرات جدی قرار داده و در بلند مدت مشکلات عدیده ای برای شما به وجود بیاورد. چنانچه قبلا این عمل را انجام داده‌اید و تجربه خاصی در استفاده از هر یک از برندهای ذکر شده دارید، از شما دعوت می‌کنیم که از طریق بخش نظرات، این تجربیات را با ما و مخاطبان این موضوع در میان بگذارید. بی صبرانه منتظر مطالعه نظرات و تجربیات شما هستیم.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یازده =