تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس
۲ دقیقه

جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس

آنچه می خوانید...

در بررسی بیمار مبتلا به سینوزیت توسط یک متخصص گوش و حلق و بینی  علاوه بر شرح حال و معاینه دقیق استفاده از بررسی اندوسکوپیک بینی و سینوس صورت می گیرد که ممکن است علاوه بر تایید نشانه های سینوزیت انحراف تیغه بینی ، پولیپ ، انسداد OMC  و یا آدنوئید قابل تایید باشد که در اینصورت، در بیشتر موارد باید جراحی برای درمان سینوزیت آنها انجام شود.

عمل جراحی سینوس به نام FESS  ( جراحی اندوسکوپی عملکردی سینوس ) می باشد که از طریق اندوسکوپ ( وسیله ای که اجازه دید از درون سینوسها را می دهد) صورت می گیرد و در صورت انجام مراقبتهای جراحی اندوسکوپی سینوس ، روش بسیار موثری در درمان می باشد . روش جدید عمل سینوس باعث بر طرف کردن بیماری بدون برش بر روی صورت می باشد . جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس ها، بصورت بی حسی موضعی یا بیهوشی در اتاق عمل انجام می گیرد. در این جراحی، از تلسکوپ های صفر درجه، ۱۳۰ درجه و در بعضی موارد ۷۰ درجه استفاده می شود. آندوسکوپی صفر درجه ،محور دید جراح را با محور تنه آندوسکوپ که محور طولی دستگاه است منطبق می کند و دید جراح را با مناطق مورد نظر و در صورت لزوم جهت خارج نمودن ضایعه هماهنگ می کند.

جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس

با تلسکوپ های صفر درجه یا ۳۰ درجه می توان سینوس های فرونتال، اتموئید، اسفنوئید و ماگزیلا را تخلیه نمود. نکته بسیار مهم در این جراحی، آسیب نرسیدن به کره چشم و عصب بینایی و وارد نشدن به داخل جمجمه است.

بینی و سینوس های پارانازال، عملا در تهویه، رطوبت سازی، فیلترینگ بویایی نقش مهمی را عهده دارند، بخصوص پوشش مخاطی آن، رل اصلی را در ناژ بازی می کند.

سینوس های پارانازال شامل سینوس های اتموئید قدامی،خلفی فرونتال، ماگزیلا و اسفنوئید طرف صورت می باشند در سبک نموده کار جمجمه به عنوان رزرو هوایی موثر هستند.

اساس درمان بر مبنای باز کردن دهانه بسته شده سینوس ها ، برداشتن نسوج غیر قابل برگشت و بر طرف کردن عفونت است. نتیجه عمل اجازه ورود داروها به داخل سینوسها و امکان تغییر مخاطات ملتهب به مخاط عادی می باشد.

جراحی آندوسکوپی بینی و صورت در کلینیک دکتر سرمست با بهترین روش ها و با استفاده از جدیدترین تجهیزات انجام می شود، به گونه ای که بیمار پس از جراحی، از سلامت بینی خود کاملا رضایت دارد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =