تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / آیا عمل بینی بدون درد و کبودی ممکن است؟
۵ دقیقه
عمل بینی بدون درد

آیا عمل بینی بدون درد و کبودی ممکن است؟

آنچه می خوانید...

عمل بینی بدون کبودی و درد یکی از دغدغه افراد بعد از تصمیم‌گیری به این عمل زیبایی است.  آیا عمل بینی بدون درد و کبودی ممکن است؟ جراحی بینی بدون درد و کبودی چگونه امکان پذیر است؟  سوالاتی که ذکر شد ممکن است برای افراد بعد از تصمیم گرفتن به عمل بینی ایجاد شود. در ادامه مطلب به مواردی که ذکر شد و نحوه کاهش درد و کبودی پس از جراحی بینی می‌پردازیم. 

درابتدا ویدئوی جراحی بینی در اتاق عمل که توسط دکتر هادی سرمست انجام شده را مشاهده کنید:

02:10
truncate dir-rtl

فیلم واقعی جراحی بینی گوشتی در اتاق عمل

جراحی بینی بدون درد و کبودی چگونه امکان پذیر است؟ 

جراحی بینی یک روش تهاجمی برای زیبایی صورت است که امروزه افراد زیادی طرفدار آن شده‌اند اما دلهره و نگرانی‌های بعد از عمل از جمله کبودی صورت یا دردهای بعد از آن ممکن است شما را از انجام آن منصرف کند.  کبودی صورت بعد از جراحی غیرطبیعی نیست و یک عارضه شایع است اما دلایلی چون تکنیک جراحی نادرست ممکن است باعث افزایش کبودی‌ها شود.

شاید این سوال برایمان پیش بیاید که آیا جراحی اصلا بدون درد و کبودی امکان پذیر است؟ پاسخ این سوال صددرصد نیست بلکه در جراحی بینی اغلب نواحی اطراف بینی و چشم دچار کبودی می‌شود و علت آن فشار به عروق خونی اطراف بینی است. اما دلایلی از جمله تکنیک جراحی نادرست می‌تواند آن را تشدید کند.

کبودی‌ها متورم و قرمز رنگ هستند که مدت دو هفته بعد از جراحی بر روی صورت باقی می‌مانند. البته باید بدانیم که کبودی صورت بعد جراحی تنها به تکنیک جراحی ختم نمی‌شود بلکه مواردی همچون:

  • حرکت بیش از حد صورت
  • پایین انداختن سر
  • استفاده از تامپون بعد از عمل
  •  عوامل فیزیولوژی و بدنی بیمار

تمامی موارد ذکر شده در کبودی صورت و تشدید آن تاثیر فراوانی دارد. کبودی صورت بعد از چند روز کاملا تیره خواهد بود و ممکن است بنفش یا سیاه شود و تا چند روز بعد از آن تیره باقی بماند. اما اگر درد و کبودی صورت طولانی مدت همراه با عوارضی همچون درد اطراف چشم، تهوع، بالا رفتن دما بدن و سرگیجه همراه بود حتما به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: جراحی بینی گوشتی طبیعی

عمل بینی بدون درد و کبودی
عمل بینی بدون کبودی

نحوه کاهش درد و کبودی پس از جراحی بینی 

در ملاقات با افراد اولین چیزی که نظر را جلب می‌کند صورت فرد است و داشتن صورتی زیبا و بدون نقص از جمله علایق افراد محسوب می‌شود. البته در اجزای صورت، بینی خوش فرم نقش مهمی در ایجاد زیبایی و افزایش اعتماد به نفس ایجاد می‌کند.

جراحی بینی علاوه بر ایجاد زیبایی در برخی افراد باعث بهبود در نفس کشیدن نیز می‌شود. برخی افراد به دلیل نگرانی از کبودی بیش از حد صورت و یا درد شدید از انجام این عمل زیبایی خودداری می‌کنند. اما این عمل زیبایی با انتخاب دکتری مناسب و انجام مراقبت‌های لازم درد غیر قابل تحملی ندارد.

 بعد از تصمیم‌گیری به انجام جراحی بینی مراقبت‌هایی لازم است که به کاهش کبودی و درد افراد کمک بسزایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح بینی استخوانی تهران

نکات مهم برای پیشگیری از کبودی بعد از عمل بینی

در اینجا برخی نکاتی که به کاهش کبودی صورت و بهبود سریع آن کمک می‌کند و را ذکر می‌کنیم:

  • در زمان بهبودی از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  • نوشیدن آب بعد از جراحی تاثیر فراوانی در کاهش التهاب دارد
  • استفاده از کمپرس آب یخ
  • بالا نگهداشتن سر به کمتر شدن ورم کمک بسیاری می‌کند
  • از کشیدن سیگار خودداری کنید

با انجام موارد ذکر شده و انتخاب پزشک مناسب می‌توانید تاثیر شگفت‌انگیزی در کاهش کبودی بعد از جراحی مشاهده کنید.

جراحی بینی تنها با کبودی همراه نیست بلکه درد بعد از جراحی نیز طبیعی است که راه‌های تسکین درد کار دشواری نیست و با رعایت برخی نکات می‌توانید درد را به طرز شگفت انگیزی کاهش دهید. نکاتی از جمله:

  • استفاده از کمپرس یخ
  • استراحت کافی 
  • مصرف داروهای تسکین دهنده‌ که پزشک شما برای کاهش درد برایتان تجویز می‌کند.

درد در افراد بعد از جراحی بینی بسته به حجم کاری که بر روی بینی انجام شده و شرایط بدنی افراد متفاوت است که به طور کلی ممکن است بین 36 تا 72 ساعت ادامه دار باشد که با رعایت نکات ذکر شده و انجام توصیه‌های پزشک خود درد کمتر خواهد شد. با این حال اگر درد به شدت افزایش یافت در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

سوالات متداول

نتیجه‌گیری

داشتن بینی زیبا خوش فرم تاثیر فراوانی در افزایش اعتمادبه‌نفس دارد که ما در این مقاله به علل کبودی و درد پس از جراحی پرداختیم و دیگر نیاز نیست با دیدن عکس‌های بعد از عمل و یا  شنیدن حرف‌های ترسناک بعد از جراحی نگران شوید. اگر بینی استخوانی دارید و یا به دنبال صورتی بی عیب و نقص می‌گردید می‌توانید با انتخاب پزشکی مناسب و مشاوره درست از صورتی بی نقص لذت ببرید.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =