تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / جراحی بینی گوشتی طبیعی + نمونه کار و فیلم
۷ دقیقه
عمل بینی گوشتی طبیعی

جراحی بینی گوشتی طبیعی + نمونه کار و فیلم

آنچه می خوانید...

جراحی بینی گوشتی طبیعی به‌دلیل ضخامت پوست بینی و غضروف بیشتر یا یکی از این دو مورد، جزو سخت‌ترین و حساس‌ترین نوع عمل بینی است که هر چقدر جراح زیبایی مهارت بیشتر در اصلاح فرم داشته باشد، چهره جذاب تر و زیباتر می‌شود که در این مقاله هدف شناخت چگونگی روش عمل بینی طبیعی گوشتی و نحوه مراقبت جراحی گوشتی بینی طبیعی است که اطلاعاتی در اختیار زیباجویان عزیز می‌گذارد تا با مراقبت های لازم عوارض به‌شدت کمتری داشته باشند.

جراحی بینی گوشتی طبیعی
مزایای جراحی بینی گوشتی طبیعی

آشنایی با جراحی بینی گوشتی طبیعی

جراحی بینی گوشتی طبیعی نیاز به دقت زیاد دارد؛ چون در برابر عمل بینی استخوانی، سختی عمل زیادتر و عوارض آن هم بیشتر است. بینی باید در نهایت ویژگی های بینی طبیعی را داشته باشد، یعنی قوس آن ملایم و کم باشد و پره های بینی بیش از حد کوچک نشود. در عمل بینی گوشتی طبیعی، جراحی بینی به روش باز یا بسته به انتخاب جراح انجام می شود. برای انجام جراحی، جراح باید برش ایجاد کند تا با تغییر در قسمت‌های لازم تغییر شکل اساسی در نوک بینی، اصلاحات لازم را روی بینی گوشتی ایجاد نماید.

نحوه عمل بینی گوشتی طبیعی

در نحوه عمل بینی گوشتی طبیعی اعمال اصلاحات گسترده در فرم ظاهری بینی صورت می‌گیرد. طی این روش، برشی در ناحیه میانی سوراخ های بینی (کلوملا) ایجاد می‌شود؛ پوست بینی از روی اسکلت بینی تا نیمه بلند می شود و تغییر در غضروف و ساختار توسط جراح انجام می‌گیرد.

در صورت ضعیف بودن غضروف بینی؛ جراح با اجرای تکنیک هایی غضروف بینی متقاضی را تقویت کرده و اگر پره ها پهن باشد، آن ها را جمع تر می کند؛ همچنین، با کاهش یا افزودن قسمتی از بافت ها اصلاح طبیعی را که منجر به عمل طبیعی بینی می‌شود، انجام می دهد.

 اگر مراجعه کننده بر اثر تصادف یا مادرزادی تیغه‌ی بینی‌اش غضروف لازم را نداشته باشد، جراح از غضروف گوش بر می‌دارد و به بینی اضافه می‌کند. با این روش نوک بینی تقویت کرده و زیبایی و دوام بینی حفظ می‌شود؛ چون یکی از مشکلات بینی گوشتی افتادگی آن بعد از عمل است که با تقویت پایه بینی این مشکل در دراز مدت اتفاق نمی‌افتد.

01:28
truncate dir-rtl

نتیجه فوق العاده جذاب عمل بینی گوشتی

02:04
truncate dir-rtl

نتیجه جذاب جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی طبیعی یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی جهان است که جراح باید بهترین تناسب را بین سایر اجزای صورت ایجاد کند. این مراحل باید توسط بهترین جراح بینی گوشتی تهران انجام شود تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

 یکی از این شاخصه های مهم در نتیجه جراحی بینی طبیعی توجه به فاصله بینی با لب‌ها و چانه است که جراح بینی حاذق تمام استانداردهای لازم برای رعایت تناسب و هارمونی صورت رعایت می‌کند؛ او همانند یک مجسمه‌ساز تراشه‌های لازم را ایجاد کرده تا همه چیز طبق استاندارد زیبایی شناسی لحاظ شود.  

از دیگر مؤلفه های مهم در عمل جراحی بینی طبیعی ضخامت پوست بینی است؛ هرچقدر پوست بینی ضخیم تر باشد ، کار جراح سخت تر است که با توجه به سلیقه زیباجو و رعایت اصولی فاصله لب، گونه، پیشانی و…  با عمل بینی به شکل طبیعی انجام می‌شود که چهره با تغییرات ضروری و مهم چهره ای طبیعی به زیباجو می‌‌دهد. به دلیل طبیعی بودن بینی باید همه ویژگی هایی یک بینی طبیعی رعایت شود.

عوارض جراحی بینی گوشتی طبیعی

بعد از هر عملی یکسری عوارض بعد عمل اتفاق می‌افتد که کاملا طبیعی است؛ اما گاهی این عوارض شدید شده و نیاز است که با پزشک در میان گذاشته شود:

  • مشکلات تنفسی: مشکلات تنفسی بعد عمل زیبایی بینی گوشتی شاید به دلیل التهاب لایه های داخلی بینی یا آلرژی به مواد بی‌هوشی باشد که شما مجبور می‌شوید با دهان باز تنفس کنید. در این زمان حتما با پزشک تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید.
  • خونریزی: اکثر خونریزی‌های بعد از عمل بینی طبیعی است؛ چون خون از محل جراحی ترشح می کند یا به دلیل آسیب عروق خونی اتفاق می‌افتد که اگر به صورت مداوم و طولانی باشد، باید با پزشک متخصص تماس گرفت.
  • ورم غیرطبیعی: ورم یا تورم به دلیل التهاب و ترشح ناشی از عوامل داخلی بینی اتفاق می‌افتد که اگر با گذشت زمان این ورم زیادتر شد، با پزشک مشورت کرده و اگر نیاز به استراحت یا انجام یکسری مراقبت های بهداشتی دارید، درمان را زودتر شروع کنید.

بیشتر بخوانید: عمل بینی بدون درد و کبودی

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی طبیعی

در سال های اخیر، به دلیل مهارت جراحان و پیشرفت تکنولوژی در عمل‌های بینی گوشتی طبیعی احتمال بازگشت به نسبت گذشته بسیار کمتر شده است؛ اما بعد از عمل رینوپلاستی و جراحی طبیعی گوشتی نیاز به یکسری مراقبت است تا آنچه از عمل بینی طبیعی توقع دارید، زودتر به نتیجه لازم برسید؛ اما چگونه می‌شود که این عوارض عمل بینی را به حداقل برسانیم:

  • استراحت: در خانه بسته به نظر پزشک با توجه به طول درمان استراحت کنید، غذاهای نرم و مایعات فراوان بخورید، سعی کنید در هنگام خوابیدن بالش زیر سرتان بلند باشد.
  • دوری از آفتاب: از حرارت شدید و قرارگیری در زیر نور خورشید جلوگیری کنید تا طول درمان تکمیل شود.
  • احتیاط: به شدت مراقب باشید تا ضربه‌ی سنگین یا خفیف به صورتتان نخورد؛ چون به علت حساسیت زیاد موجب خونریزی شدید می‌شود.
  • دوری از خوراکی های تحریک کننده: از خوردن خوراکی هایی که حاوی ادویه هستند و به شدت تحریک کننده هستند مثل فلفل اجتناب کنید؛ چون موجب عطسه و فشار به بینی می‌شود.
  • مصرف داروهای تجویز شده: تمام داروهای تجویز شده را با دقت و سر وقت مصرف کنید تا دچار عفونت و بیماری نشود.
  • چسب زدن: چسب برای اصلاح تنفس و فرم دهی بینی انجام می‌دهند. چسب بینی را طبق نظر پزشک و طی زمانی که تعیین کرده است، انجام دهید.
  • رعایت مراقبت های بهداشتی: شستشوی بینی، در هنگام دوش گرفتن تا زمانی که گچ به بینی تان است، با دستمال مرطوب کننده صورتتان را تمیز کنید. زیر دوش مستقیم قرار نگیرید. در هنگام مسواک زدن به آرامی مسواک نرم و آهسته بزنید.

سوالات متداول

نتیجه گیری

زیباجویانی که بعد از عمل بینی گوشتی طبیعی نگران ورم یا تغییر شکل و بازگشت بینی‌‌اش به حالت قبل است، اگر قبل جراحی نزد پزشک متخصص برود و با مشاوره دقیق از نوع بینی گوشتی‌اش اطلاعات لازم را بدست آورد، با دیدی واقع بینانه دست به انتخاب می‌زند؛ برای همین است که توصیه می‌شود، قبل اقدام به چندین پزشک متخصص مراجعه و مشاوره گرفته شود. به نمونه کارهای جراحی بینی گوشتی طبیعی توجه زیاد شود تا از عمل جراحی طبیعی گوشتی رضایت خاطر را بدست آورد.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =