تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / اطلاعات جامع انتخاب بهترین جراح بینی با نمونه کارهای جذاب
۲۹ دقیقه
جراح-بینی-خوب

اطلاعات جامع انتخاب بهترین جراح بینی با نمونه کارهای جذاب

آنچه می خوانید...

رینوپلاستی یا جراحی بینی، یکی از عمل های زیبایی می باشد که در میان خانم‌ها و آقایان رواج دارد و نیازمند دقت و تجربه بالای جراح می باشد. به همین دلیل یافتن بهترین جراح بینی تبدیل به یک دغدغه برای افرادی شده است که قصد دارند بینی خود را عمل کنند. حتی امکان دارد افراد متقاضی برای این جراحی از شهرستان به تهران بروند و از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در کلینیک یا بیمارستان‌های پایتخت استفاده نمایند. از این رو داشتن اطلاعات کافی برای یافتن بهترین جراح بینی در تهران بسیار ضروری است. ما در این مقاله این اطلاعات را به طور کامل در اختیار شما قرار می دهیم. با ما در ادامه همراه باشید…

عمل-جراحی-بینی

در پادکست زیر خلاصه ای از مقاله را برای شما آماده کرده ایم:

دسترسی سریع به مطالب مهم مقاله

تاریخچه جراحی بینی

شاید باور اینکه تاریخچه جراحی بینی به 400 سال پیش برمی گردد برای شما سخت باشد. اما جالب است بدانید که در آن زمان ترمیم بینی با روش های بسیار ساده و ابتدایی انجام می شده است و با جراحی های پیشرفته امروزی بسیار متفاوت بوده است. شواهدی از یک کتاب به نام “جراحی نقص ها از طریق کاشتن” که در سال 1957 نگارش شده است، موجود است که در آن به عمل زیبایی صورت افرادی که در جمگ آسیب دیده بودند پرداخته می شود. در هند از پوست پیشانی برای ترمیم بینی استفاده می شد به دلیل اینکه برای مجازات متهمان نوک بینی آن را قطع می کردند و توسط این روش می توانستند ظاهر بینی را اصلاح کنند. شخصی به نام Tagliacozzi Gasparo با متصل کردن پوست بازوی بیمار به بینی او، باعث خونرسانی جدید در بینی می شد و پس از آن بینی را از بازو جدا می کرد.

در قرن 19 میلادی پزشکی به نام دکتر جان اورلاندو، تکنیک جراحی بینی بسته را ابداع کرد و بعد از او دکتر ژاک جوزف که به پدر جراحی پلاستیک مدرن معروف است، برای یک مرد 28 ساله عمل رینوپلاستی انجام داد. تا اینکه به مرور زمان، جراحی های بینی به شکل امروز درآمد.  

آناتومی بینی

بینی ما شامل دو بخش استخوان و غضروف می باشد. بخش بالای بینی ما از استخوان تشکیل شده است و بخش میانی و پایینی بینی شامل غضروف ها است.به بخش میانی غضروفی بینی، غضروف های جانبی فوقانی گفته می شود و بخش پایینی بینی شامل غضروف های آلار مینور و ماژور است. در ادامه به توضیح هر یک از این بخش ها می پردازیم:

استخوان

پل سخت بالای بینی شما از استخوان ساخته شده است و طی جراحی بینی معمولا تغییرات در این ناحیه انجام می شود.

سپتوم

سپتوم یا تیغه بینی از استخوان و غضروف سفت ساخته شده است. از مرکز بینی شما پایین می رود و دو حفره بینی را از هم جدا می کند.

غضروف بینی

بیشترین بخش بینی از غضروف تشکیل شده است. غضروف ها انعطاف پذیر می باشند و برآمدگی بینی را ایجاد می کنند. از انواع غضروف های بینی می توان غضروف آلار، غضروف طرفی جانبی فوقانی و غضروف جانبی تحتانی را نام برد.

سوراخ های بینی

منافذی روی بینی هستند که منتهی به حفره های بینی می شوند و تنفس از طریق آن ها صورت می گیرد.

آناتومی-بینی

غضروف آلار بزرگ

کلوملا

بافت پیوندی

غضروف آلار کوچک

ریشه بینی

غضروف جانبی

استخوان بینی

استخوان فک بالا

نوک بینی

سوراخ بینی

کلوملا

بال بینی

پل بینی

پشت بینی

پوست بینی

حمایت کننده غضروف

غضروف تیغه بینی

غضروف آلار بزرگ

پایه بینی

بافت پیوندی

  • مو و مژک: مو و مژک (ساختارهای ریز و مو مانند) در داخل بینی شما کثیفی و ذرات را به دام می اندازد. سپس آن ذرات را به سمت سوراخ های بینی شما حرکت می دهند.
  • حفره های بینی: بینی شما دارای دو حفره بینی است، فضاهای توخالی که در آن هوا به داخل و خارج جریان دارد. آنها با غشاهای مخاطی پوشیده شده اند.
  • سلول های عصبی: این سلول ها برای ایجاد حس بویایی با مغز شما ارتباط برقرار می کنند.
  • سینوس ها: شما چهار جفت سینوس دارید. این جیب های پر از هوا به حفره های بینی شما متصل می شوند. آنها مخاطی تولید می کنند که بینی شما را مرطوب نگه می دارد.
  • شاخک ها (کانکا): سه جفت شاخک در کناره های هر دو حفره بینی قرار دارند. این چین‌های داخل بینی به گرم شدن و مرطوب شدن هوا پس از تنفس کمک می‌کنند و به تخلیه بینی کمک می‌کنند.
  • دیواره های جانبی (دیواره های خارجی): دیواره های خارجی بینی شما از غضروف ساخته شده و از پوست پوشیده شده است. دیواره ها حفره های بینی و سوراخ های بینی شما را تشکیل می دهند.
ساختار-داخلی-بینی

حفره بینی

سینوس فکی

شاخک های بینی

تیغه بینی

غشای مخاطی

سینوس پیشانی

انواع بینی

با وجود اینکه بینی ها را به طور کلی به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می کنند، اما در تحقیقاتی جدید که پروفسور آبراهام تامیر روی 1300 نفر انجام داده است تحقیقاتی در زمینه انواع بینی در جهان انجام داده اند که در ویدئوی روبرو می توانید خلاصه ای از آن را مشاهده کنید.

بینی گوشتی

بینی های گوشتی اغلب پوست های ضخیم و چرب دارند و با دست کشیدن روی پوست بینی می توان متوجه وجود چربی شد. این بینی ها غضروف های ضعیفی دارند و ممکن است حین جراحی نیاز باشد تا غضروف پیوندی برای مستحکم نمودن بینی به آن اضافه شود. بینی های گوشتی اغلب پهن با پره های بینی بزرگ هستند. جراحی بینی گوشتی به دلیل ویژگی هایی که ذکر شد دوران نقاهت طولانی تری نسبت به جراحی بینی گوشتی دارد، اما در صورتی که بهترین جراح بینی این عمل را انجام دهد نتیجه آن تفاوتی عمل بینی استخوانی نخواهد داشت.

آپارات-دکتر-سرمست

بینی استخوانی

بینی های استخوانی دارای پوست نازک و غضروف مستحکم هستند و اغلب دارای قوز و ناهمواری روی پل بینی می باشند. در گذشته در اکثر موارد جراحی بینی استخوانی نتیجه خوبی به همراه داشته و بینی های گوشتی بعد از مدتی به حالت قبل خود باز می گشت. دلیل این اتفاق این بود که از تکنیک جراحی بینی بسته استفاده می شد و امکان تقویت غضروف بینی گوشتی نبود. اما امروزه با انجام این کار بینی عمل بینی گوشتی در صورتی که یک جراح بینی خوب آن را انجام دهد نتایج مورد انتظار را به همراه خواهد داشت.

جراح-بینی-خوب-در-پاسداران
بینی-استخوانی
انواع-جراحی-بینی

جراحی بینی با چه هدفی انجام می‌شود؟

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی، با اهداف درمانی یا زیبایی انجام می‌شود. شکل، اندازه و فرم بینی در این جراحی به طور کامل تغییر خواهد کرد. انتخاب بهترین جراح بینی که بتواند به شما کمک کند تا به هدف خود در این زمینه دست یابید از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. عمل بینی، بسیار حساس بوده و به همین جهت توصیه شده که حتی‌الامکان تحت نظر پزشک جراح ماهر انجام شود. رینوپلاستی را می‌توان فرایندی دانست که زندگی یک فرد را می‌تواند به طور بسیار مثبتی دگرگون سازد. اما از آنجا که جراحی بینی از لحاظ زیبایی‌شناسی بسیار مهم بوده، ضروری است که زیر نظر جراح بینی خوب انجام شود.

نمونه-عمل-بینی-دکتر-سرمست
جراح-بینی-خوب-در-تهران
قبل-و-بعد-از-عمل-بینی
بعد-عمل-جراحی-بینی
دکتر-هادی-سرمست-بهترین-جراح-بینی
بهترین-جراح-بینی-در-تهران

اهمیت مراجعه به بهترین جراح بینی

از آنجایی که بینی در مرکز صورت قرار گرفته و مهمترین عضو است که در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارد، باید متناسب با فرم صورت و دیگر اجزای صورت باشد. در صورتی که بینی شما به هر دلیلی بدفرم است و از آن ناراضی هستید و تصمیم دارید عمل بینی انجام دهید، برای انتخاب جراح باید دقت زیادی کنید و بهترین جراح بینی که بتواند به فرم دلخواهی که مدنظر دارید بینی شما را جراحی کند. همچنین مشکلات و بیماری هایی که در تنفس اختلال ایجاد می کند را به خوبی درمان کند.

در صورتی که در زمینه جراحی بینی نیاز به مشاوره دارید، فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
اطلاعات با موفقیت ثبت شد!
خطایی رخ داده است. اطلاعات را به درستی وارد کرده و مجدد امتحان کنید.

مزایای جراحی بینی

جراحی بینی مزایای بسیار زیادی دارد و افراد برای رفع مشکلات داخلی بینی که ممکن است در تنفس مشکل ایجاد کند این عمل را انجام می دهند، اما به اغلب این جراحی برای رفع نواقص ظاهری مانند قوز، افتادگی، پهن بودن پره های بینی، عدم وجود تناسب بین اجزای صورت و بینی، عدم تقارن سوراخ های بینی و … انجام می شود.

این جراحی باعث ایجاد تعادل و زیبایی در ناحیه بینی می شود و به دلیل تاثیرگذار بودن بینی در چهره می تواند ظاهری زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد. البته باید توجه داشته باشید زمانی از مزایای جراحی بینی بهره مند می شوید که این جراحی را نزد بهترین جراح بینی انجام دهید.

مزایای-عمل-جراحی-بینی
بیشتر-بخوانید

نحوه انجام جراحی بینی چگونه است؟

نحوه روش جراحی بینی و نوع روش آن با توجه به نظر جراح انجام می شود. با توجه به مشکلات بینی، پزشک تصمیم می گیرد که جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته انجام دهد. همچنین درباره مدل جراحی بینی از بیمار نظر گرفته می شود.

مراحل جراحی بینی

تصویربرداری و بررسی مشکلات بینی

قبل از انجام جراحی، ابتدا ایرادات و مشکلات بینی که لازم است طی عمل بینی برطرف شود توسط جراح بررسی می گردد. در صورت لزوم از تصویربرداری برای بررسی ساختار بینی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیهوشی و برش

اولین قدم برای جراحی بینی، بیهوشی است. برش بینی و ایجاد تغییرات روی ساختار بینی می تواند باعث درد و ناراحتی بیمار شود. برای رفع این مشکل از بیهوشی استفاده می شود. بیهوشی عمومی، تزریق وریدی و بی حسی موضعی از انواع بیهوشی هستند که معمولا از بیهوشی عمومی استفاده می شود.
برای شروع جراحی و دسترسی جراح به بخش داخلی بینی، نیاز است تا بینی برش زده شود. اگر جراحی بینی به روش بسته انجام شود، برش ها فقط در داخل بینی زده می شود، اما در جراحی باز برش ها هم در داخل بینی هم در ناحیه کلوملا که بافت بین دو سوراخ بینی است زده می شود. جراحی بینی به روش باز معمول تر است.

اصلاح مشکلات بینی

با توجه به مشکلات و نواقص بینی که قبل از جراحی توسط جراح بررسی شده است، اصلاحات روی ساختار بینی انجام می شود. افتادگی نوک بینی، قوز، غیر قرینگی، پهنی بینی و … رفع می شود. همچنین اگر بینی نیاز به غضروف داشته باشد، از پیوند غضروف استفاده می شود.

بخیه و اسپلینت بینی

بعد از تمام شدن جراحی و انجام همه تغییرات لازم روی بینی، جراح آن قسمت هایی از بینی که برش داده شده بود را بخیه می زند. با نظر پزشک ممکن است تامپون داخل بینی قرار بگیرد. همچنین گچ یا اسپلینت بینی برای حفاظت از ساختار بینی و جلوگیری از وارد شدن آسیب به آن قرار داده می شود.

مرحله اول:تصویربرداری
مرحله دوم: بیهوشی و برش
مرحله سوم: انجام تغییرات
مرحله چهارم: بخیه و اسپلینت

جراحی بینی برای چه کسانی مناسب است؟

در این بخش به توضیح اینکه جراحی بینی برای چه کسانی مناسب است می پردازیم و یک آزمون برای شما طراحی کرده ایم و می توانید با شرکت در آن متوجه شوید که آیا جراحی بینی برای شما مناسب می باشد یا خیر.

جراحی بینی عملی پیچیده و حساس می باشد و نیازمند این است که متقاضی یک سری شرایط برای انجام آن داشته باشد. بنابراین جراحی بینی برای همه مناسب نیست. در وهله اول فرد باید در سلامت جسمی کامل قرار داشته باشد، همچنین از لحاظ روانی نیز سالم باشد تا تصمیم درست و منطقی برای اقدام به عمل بینی بگیرد و انتظارات واقعی از نتیجه جراحی داشته باشد. مصرف داروهایی مانند رقیق کننده خون می تواند در روند بهبودی خلل ایجاد کند. به همین دلیل افرادی که از این قبیل داروها مصرف می کنند نمی توانند عمل بینی انجام دهند مگر اینکه با مشورت پزشک معالج قبل از عمل مصرف این داروها را قطع نمایند.

مصرف الکل و استعمال دخانیات قبل و بعد از جراحی بینی باعث اختلال در گردش خون شده و ریسک کبودی و تورم را افزایش می دهد. افراد زمانی می توانند اقدام به عمل بینی کنند که مصرف آن ها را کنار بگذارند.

آیا جراحی بینی برای من مناسب است؟

آزمون-جراحی-بینی

1 / 6

آیا بیماری زمینه ای دارید یا دارو مصرف می کنید؟

2 / 6

آیا سن شما بالای 18 سال است؟

3 / 6

آیا به دلیل نقص ظاهری بینی خود احساس ناراحتی و عدم اعتماد بنفس می کنید؟

4 / 6

آیا حاضرید مدل بینی شما متناسب با فرم صورت و سایر شرایط شما طبق نظر جراح انتخاب شود؟

5 / 6

آیا در تنفس از بینی دچار مشکل هستید؟

6 / 6

آیا مشروبات الکلی یا دخانیات مصرف می کنید؟

برای مشاهده نتیجه آزمون شماره تماس خود را وارد نمایید.

0%

مراقبت های بعد از جراحی بینی

مدت زمان لازم برای ریکاوری هر فرد بسته به نوع جراحی و همچنین ویژگی های فرد متفاوت خواهد بود اما به طور معمول تا 24 ساعت پس از اتمام عمل زیبایی بینی، به عنوان زمان لازم برای ریکاوری درنظر گرفته می شود. از جمله مراقبت های بعد از جراحی بینی عبارتند از:

  • کمپرس یخ در اطراف محل جراحی تا 24 ساعت پس از عمل بینی می تواند برای کاهش آثار کبودی حاصل از جراحی مفید باشد.
  • عدم فشار به بینی یکی از ضروریات پس از جراحی رینوپلاستی می باشد. به عنوان مثال بهتر است فرد عطسه و سرفه خود را به نحوی مدیریت نماید که کمترین میزان فشار به بینی وارد شود.
  • خندیدن و یا تکلم مداوم ازجمله کارهایی است که می تواند به بینی فشار وارد کند و بهتر است فرد تا حد ممکن این موارد را رعایت نماید.
  • نحوه خواب پس از جراحی زیبایی بینی بسیار مهم است، لذا بهتر است فرد با پزشک خود در این خصوص مشورت نماید. عموما توصیه می گردد فرد از چندین بالش استفاده نماید تا سر کمی بالاتر از سطح بدن قرار گیرد.
  • مسواک زدن نیز یکی از مواردی است که به واسطه فاصله کم دندان ها و بینی، می تواند به ناحیه مورد جراحی فشار وارد سازد، به همین دلیل بهتر است فرد تا اتمام دوره نقاهت، به آرامی عمل مسواک زدن را انجام دهد.
  • افرادی که از عینک استفاده می کنند لازم است تا حدود دو ماه پس از عمل بینی، از لنز طبی بهره گیرند. توجه داشته باشید که این مدت زمان بسته به مشخصات هر فرد و با مشورت پزشک متخصص می تواند متغیر باشد.
  • ورزش سنگین یا حمل اشیاء سنگین نیز تا پایان دوره نقاهت پس از جراحی زیبایی رینوپلاستی ممنوع است.
  • همانگونه که مصرف برخی داروها پیش از جراحی بینی مناسب نبود، پس از جراحی نیز بهتر است تا بهبودی کامل، قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت نمایید.
  • درنهایت لازم است بدانید مصرف برخی مواد غذایی بر تسریع بهبودی شما تاثیر مثبتی خواهد داشت ازجمله نوشیدن آب آناناس، کرفس و آلوئه ورا؛ چراکه این مواد غذایی بر کاهش تورم چهره شما تاثیرگذار می باشند.

بهترین جراح بینی چه ویژگی هایی دارد؟

تجربه و مهارت بالا

بهترین جراح بینی کسی است که تجربه زیادی در انجام جراحی بینی داشته و سابقه جراحی های موفق زیادی در کارنامه خود داشته باشد. جراحی بینی به دلیل پیچیدگی هایی که دارد اگر به درستی انجام نشود در زیبایی ظاهری تاثیر بدی می گذارد به همین دلیل لازم است جراح از تخصص بالایی برخوردار باشد.

برخورد خوب با بیمار

برقراری ارتباط صمیمانه و خوب با بیمار از جمله ویژگی هایی است که بهترین جراح بینی دارد. او با صبر و حوصله موارد لازم و توصیه های مهم قبل و بعد از جراحی بینی را به بیمار آموزش می دهد و در صورتی از بیمار ترس داشته باشد با رفتار خوب پزشک می تواند به اطمینان خاطر برسد.

استفاده از تکنیک های به روز جراحی

علم پزشکی هر روز در حال پیشرفت است و جراحان بینی باید علم و مهارت خود را به روز کنند. استفاده از تکنیک های به روز جراحی و آپدیت بودن جراح می تواند تاثیر بسزایی در هر چه بهتر شدن نتیجه جراحی و رضایت بیمار داشته باشد.

آشنایی با اصول زیبایی شناسی چهره

بهترین جراح بینی باید با اصول زیباشناسی چهره آشنا باشد و نسبت طلایی اجزای صورت را بشناسد. زیرا بینی در مرکز صورت قرار دارد و پس از جراحی باید نسبت آن با سایر اعضای چهره رعایت شود.

بهترین جراح بینی چه مشکلاتی را درمان می کند؟

اگر از بینی خود به دلیل مشکلات و نواقص ظاهری آن ناراضی هستید یا دچار مشکلات تنفسی هستید، بهترین جراح بینی می تواند به شما در رفع این مشکلات کمک کند. از جمله این مشکلات عبارتند از:

  • کاهش اعتماد به نفس دلیل مشکلات ظاهری بینی
  • شکستگی بینی در اثر سانحه و تصادف
  • افتادگی بینی
  • سوراخ های بینی پهن
  • انحراف تیغه بینی
  • قوز و ناهمواری روی پل بینی
  • عدم تناسب بینی با سایر اجزای صورت
  • مشکلات تنفسی
  • عدم تقارن بین سوراخ های بینی
  • پهن بودن بینی
کاندیدای-مناسب-جراحی-بینی

فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب بهترین جراح بینی

انتخاب جراح بینی خوب از مهمترین دغدغه‌هایی بوده که ذهن افراد متقاضی عمل رینوپلاستی را به خود مشغول کرده است. به همین دلیل ضروری است که قبل از جراحی با آگاهی کامل جهت انتخاب جراح مناسب تصمیم‌گیری نمایید. افراد نباید تنها هزینه جراحی بینی را ملاک قرار دهند، بلکه باید به دانش و مهارت جراح که از اهمیت بالایی برخودار است و نتیجه مطلوب و مناسب جراحی را رقم می زند، توجه شود. یک پزشک ماهر در امور جراحی پلاستیک، اعتماد به نفس شما را افزایش داده و حتی باعث می‌شود که حس بسیار خوبی نسبت به خود داشته باشید. شاید پروسه‌ی پیدا کردن یک جراح مناسب بسیار طولانی باشد. اما نیاز است که تمامی فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب یک فرد متخصص جهت انجام این جراحی را مد‌نظر قرار دهید.

تماس-با-دکتر-سرمست

مدرک تحصیلی جراح بینی

اولین فاکتور مهم در انتخاب جراح بینی خوب، مدرک تحصیلی اوست. این حق شماست که در مورد مدرک تخصصی پزشک مورد نظر خود پرس و جو کنید. متاسفانه، امروزه بسیاری از پزشکان با مدرک جراحی عمومی و با یادگیری آموزش‌های پزشکی در حوزه‌ی جراحی بینی پا نهاده‌اند. جراحی بینی، عمل بسیار حساسی بوده که باید تحت نظر پزشک متخصص با مدرک تحصیلی مرتبط انجام شود. اولین اقدام در زمینه پیدا کردن جراح زیبایی در شهر خود یا سایر مناطق این است که مدرک تحصیلی او را در زمینه‌ی عمل بینی مورد بررسی قرار دهید.

بررسی مهارت عملی و تبحر جراح بینی

جراح بینی، کسی است که در زمینه عمل رینوپلاستی از مهارت بالایی برخوردار باشد. آن‌چیزی که مهم بوده در نظر گرفتن این موضوع است که جراحان پلاستیک تنها در جراحی زیبایی یک ناحیه از بدن مهارت بالایی دارند. به همین خاطر باید به دنبال فردی باشید که تنها در زمینه عمل بینی از تبحر بسیار بالایی برخوردار باشد. اگر‌چه امکان دارد جراحان پلاستیک، عمل‌های مختلفی در هر ناحیه از بدن انجام دهند. اما بهتر است فردی را برای این کار انتخاب نمایید که در زمینه جراحی بینی، گواهی مورد تایید داشته باشد.

مهارت-جراح-بینی

بررسی نمونه‌ کارهای موفق جراح بینی

یکی از مهمترین شاخصه‌های تاثیرگذار در انتخاب جراح بینی، بررسی نمونه‌ کارهای اوست. مسلما، انتخاب جراح ماهری که بتواند حس زیبایی‌شناسی را بعد از مشاهده نمونه‌ کارهای موفقی که داشته در شما ایجاد کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته ناگفته نماند حس زیبایی‌شناسی در افراد کاملا نسبی بوده و نمی‌توان به نظر دوستان نزدیک درباره نمونه کارهای جراح بینی، اعتماد کرد. مهمترین مورد جهت ارزیابی عملکرد یک جراح، تعداد عمل‌های موفق اوست.

  • بررسی دقیق عکس‌های قبل و بعد از عمل زیبایی جراح (جهت انجام این کار می‌توانید نمونه کارهای پزشک جراح را از طریق اینترنت یا دنبال کردن صفحه‌ی شخصی او در اینستاگرام مورد بررسی قرار دهید.)
  • نتیجه کار جراح در مورد بیمارانی که خصوصیات یکسانی با شما دارند را مورد بررسی قرار دهید. (بررسی ساختار چهره شما با بیمار)
  • خواسته و نظر خود را با نمونه کارهای موفق جراح مورد‌نظر، تطبیق دهید. ( آیا پزشک جراح مورد نظر می‌تواند خواسته شما را در انجام عمل بینی موفق برآورده سازد یا خیر؟)

در این بخش می توانید نمونه کارهای موفق دکتر هادی سرمست، جراح بینی را مشاهده کنید:

بهترین-جراح-بینی-دکتر-سرمست
بینی-استخوانی
عمل-بینی

در نظر گرفتن رفتار حرفه‌ای جراح بینی و تیم پشتیبانی او

یکی دیگر از شاخصه‌های مهم در شناخت جراح بینی خوب، بررسی رفتارهای حرفه‌ای تیم پشتیبانی او با فرد متقاضی است. جراحی، معامله‌ای است که می‌تواند مسیر زندگی و دید شما را نسبت به خودتان تغییر دهد. به همین دلیل بهتر است که با پزشک جراح مناسب، احساس راحتی زیادی داشته باشید. تمام نگرانی‌ها و استرس خود را با او در میان گذاشته و دغدغه ناشی از انجام این عمل جراحی را در خود کاهش دهید. یک جراح بینی ماهر باید تمام سوالات فرد متقاضی را در مورد جراحی پاسخ داده و تا حد زیادی دل‌نگرانی‌های او را رفع نماید. همچنین مراقبت های بعد از جراحی بینی و اقدامات مهم قبل از آن که انجام آن ها ضروری است را در اختیار متقاضی قرار دهد.

کسب اطلاعات لازم درباره تجهیزات جراحی

این حق شماست که درباره تمام موارد مربوط به مرکز عمل جراحی از پزشک مورد نظر خود اطلاعات جامعی کسب نمایید. در ادامه به مهمترین مواردی که باید از پزشک جراح خود درباره عمل رینوپلاستی بپرسید، اشاره شده است:

  • کسب اطلاعات لازم درباره متخصص بیهوشی و مدرک تحصیلی او
  • کسب اطلاعات لازم درباره مرکز عمل جراحی و بررسی اعتبار‌سنجی آن
  • کسب اطلاعات لازم در مورد شرایط بیهوشی در حین عمل

بررسی کیفیت خدمات‌رسانی محل کار جراح بینی

از جمله موارد مهم در انتخاب جراح بینی مناسب این است که به کیفیت خدمات‌رسانی محل کار او توجه نمایید. نکاتی که باید در حین ورود به محل کار پزشک جراح، مورد توجه قرار دهید شامل موارد زیر است:

  • آیا رفتار کارکنان مطب با مشتری، دلسوزانه و دوستانه است؟
  • آیا تمام هشدارها و مراقبت‌های لازم در مورد عمل رینوپلاستی توسط جراح برای مشتری به خوبی توضیح داده شده است؟
  • آیا کارکنان مرکز در مورد هزینه‌های عمل، اطلاعات درستی را در اختیار مشتری قرار داده‌اند؟
  • آیا در صورت بروز مشکل، پاسخ‌های قانع‌کننده‌ی از سوی تیم جراحی دریافت شده است؟

چگونه می توان بهترین جراح بینی را پیدا کرد؟

یکی از دغدغه های مهم افراد متقاضی جراحی زیبایی بینی، چگونگی یافتن بهترین جراح بینی می باشد. ما در این بخش به بررسی روش هایی که از طریق آن می توان یک جراح بینی خوب و حاذق را پیدا کرد مورد بررسی قرار می دهیم. از جمله ای روش ها عبارتند از:

مشورت با دوستان و آشنایان

معمولا افرادی که می خواهند اعمال جراحی و زیبایی انجام دهند، از دوستان و آشنایان خود که آن عمل را انجام داده اند مشورت می گیرند تا مطمئن شوند که آن ها از جراحی خود رضایت داشته اند. این کار شما را در شناخت بهترین جراح بینی بسیار کمک می کند و می توانید با اطمینان خاطر بیشتری به آن جراح مراجعه کنید.

مشورت-با-آشنایان

جستجو در گوگل

امروزه تقریبا همه افراد با موتور جست و جوی گوگل آشنایی دارند و برای سرچ در زمینه های مختلف از آن استفاده می کنند. برای یافتن بهترین جراح بینی می توانید نام جراح مورد نظر را در گوگل سرچ کنید و در سایت او نمونه کارها و سوابق کاری و تحصیلی او را مشاهده نمایید.

جستجو-در-گوگل

مشاوره با پزشک

شما می توانید برای مشاوره قبل از جراحی بینی به مطب پزشک مراجعه کنید و سوالاتی که در ذهن خود دارید بپرسید همچنین از نظر مراجعه کنندکان درباره روند جراحی اطلاع پیدا می کنید. مشاوره آنلاین نیز می تواند به شما در شناخت جراح کمک کند.

مشاوره-با-پزشک

جستجو در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و … روزانه افراد زیادی را به خود جذب می کند و این موضوع باعث شده جراحان بینی در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشند و شما با جستجو در شبکه های اجتماعی می توانید ویدئو، نمونه کار، رضایت بیمار و … را مشاهده کنید.

جستجو-در-شبکه-های-اجتماعی
ماوراطب-دکتر-سرمست

بهترین جراح بینی در تهران چه کسی است؟

یکی از مهم ترین سوالات برای افرادی که در شهر تهران زندگی می کنند، این است که بهترین جراح بینی در تهران چه کسی است؟ در پاسخ باید بگوییم برای یافتن جراح بینی خوب در تهران فاکتورهای متعددی را باید در نظر بگیرید. تخصص و تجربه جراح از اهمیت بالایی برخوردار است. یک جراح بینی با سابقه جراحی های موفق و رضایتمندی بالای بیماران انتخاب مناسبی برای شما است و مشاهده نمونه کارها و ویدئوهای جراحی بینی او می تواند به شما در انتخاب کمک کند. امروزه با توجه به دسترسی همه افراد به اینترنت، جستجو در شبکه های اجتماعی و سایت ها می تواند به شما در انتخاب بهترین جراح بینی کمک کند. همچنین شما می توانید از آشنایان و دوستانی که از انجام عمل بینی خود رضایت دارند، مشخصات جراح بینی را سوال کرده و برای اطلاعات بیشتر به مطب او مراجعه نمایید.

دکتر هادی سرمست، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح پلاستیک صورت و بینی با 16 سال سابقه کاری و بیش از 6000 جراحی بینی موفق، با به روز ترین تکنیک ها جراحی بینی را انجام می دهند.

دکتر هادی سرمست متخصص گوش و حلق و بینی

  • فارغ التحصیل دوره تخصصی در مهرماه سال ۱۳۸۸ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان رشت
  • دارای بورد تخصصی
  • جراح پلاستیک صورت و بینی
  • عضو انجمن جراحان گوش، گلو و بینی
  • عضو انجمن تحقیقات راینولوژی
  • سابقه بیش از ۶۰۰۰ جراحی بینی موفق

رضایت رضایت بیمار از جراحی بینی توسط دکتر هادی سرمست را بشنوید:


نتیجه‌گیری

به دلیل اینکه بینی عضوی مهم و قابل توجه در صورت است، اگر قرار باشد که تحت عمل جراحی قرار بگیرد باید با دقت و مهارت بالایی این کار انجام شود. به همین دلیل یافتن بهترین جراح بینی اولین قدم برای رسیدن به نتیجه مطلوب جراحی می باشد. جراح بینی خوب از مهارت بسیار بالایی در عمل رینوپلاستی برخوردار است. اینکه شما بتوانید در شهر خود یا مناطق دیگر به دنبال یک پزشک جراح ماهر در زمینه عمل بینی باشید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مقاله سعی شده تا تمام معیارهای لازم جهت شناخت بهترین جراح بینی به شما ارائه شود.

منابع:

https://www.plasticsurgery.org/cosmetic-procedures/rhinoplasty/procedure

https://www.healthline.com/health/rhinoplasty

https://utswmed.org/medblog/rhinoplasty-nose-job/

سوالات متداول

Header text

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

77 پاسخ
  1. برای اطلاع از هزینه جراحی بینی با شماره ۰۹۹۲۳۵۵۵۵۱۴ تماس بگیرید.

  2. نوع بیهوشی با توجه به تشخیص پزشک انجام می شود. در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید.

  3. من 16 سالمه می تونم عمل بینی کنم؟ بینیم قوزداره و شکسته قبلا توی بسکتبال

  4. جراحی بینی برای پسران در سن بالای 18 سال و دختران بالای سن 17 سال که رشد بینی کامل شده باشد امکان پذیر است.

  5. خیلی خوب بود من تست دادم منتظر مشاوره هستم بخاطر بیماریم نگرانم فقط – ام اس

  6. دکتر تا چندوقت بعد از عمل چسب بزنیم بهتره؟
    اینکه بعضیا بینیشون واقعا خوبه و میگن ما تا 1سال چسب زدیم واقعا تاثیر داشتیه چسب توی فرم بینیشون

  7. من تازه باردار شدم چند وقت بعد از عمل میتونم جراحی زیبای بینی انجام بدمم؟

  8. دکترجان بینی گوشتی بد پوست رو بهتر به روش بازعمل بشه یا به روش بسته؟ آیا برگشت پذیره؟

  9. آقای دکتر ممکنه در حین جراحی زیبایی بینی انحراف بینی هم جراحی شود

  10. دکترمن بینیم استخوان داره وزیادبزرگ نیست شما فیل رو پیشنهاد میدی دیاعمل

  11. تزریق کورتون بعد از جراحی برای همه انجام میشه یا دلیل خاصی داره و برای بعضی افراد انجام میشه؟

  12. من نمونه کارای شمارو دیدم عالی بودن آیا قبل عمل مشاوره هم میدید و هزینه الان عمل بینی چقدره…ممنون ازشما

  13. دکتر مقاله تون پر محتوا وپاسخگویی سوالات من بودند فقط بفرمایید کسی که آلرژی شدید (آبریزش بینی وعطسه )داره چه درمانی توصیه میفرمایید ؟

  14. آقای دکتر بینی هایی که چند بار شکسته شده و بد جوش خورده هم امکان جراحی زیبایی براشون هست؟

  15. بینی های گوشتی هم بعد از جراحی به زیبایی و ظرافت بینی های استخوانی میشن؟

  16. چقدر همه چی کامل و واضح بود
    ویدیو هاتون عالی و جذاب بود
    فقط یه سوال عمل بینی دوره نقاهتش چقدره
    و اینکه چقدر درد داره

  17. سلام ممنون از مقاله خوبتون جناب دکتر دوره نقاهت جراحی بینی گوشی و دردش بیشتر هست؟چقدر زمان میبره؟

  18. بینی من استخونی و قسمت نوک‌ش گوشتیه
    ممکنه بعد عمل قسمت گوشتی مجدد بزرگ‌شه؟

  19. بینی استخوانی چقدر زمان میبره تا ورمش تا حد قابل قبولی بخوابه و فرمش مشخص بشه

  20. من بینی‌م رو فیلر زدم. و فرمش استخوانیِ، چه مدت باید از فیلر بگذره که برای عمل اقدام کنم؟

  21. سلام من یکساله که جراحی بینی انجام دادم ولی احساس میکنم تیغه بینیم کجه میخواستم ببینم کی برای مشاوره ترمیم بینی میتونم بیام مطبتون

  22. دکتر جان برای کسایی که بینی گوشتی دارن با پوست چرب و نازک پیشنهاد عمل بینی میدین ؟؟

  23. اون پرسشنامه ای که برای کاندید جراحی بودن داشتین عالی بود. من تاحالا ندیده بودم. رنگ بندی صفحه هم خیلی خیره کننده و ارامبخشه

  24. بسته به وضعیت بینی در هر فردی نیاز به چسب زدن بعد از عمل بینی متفاوت است.

  25. سر باید حین خواب و استراحت بالاتر از بدن قرار بگیرد و از خوابیدن به روی صورت خودداری شود.

  26. بستگی به نوع پوست بینی دارد و زمان نگه داشتن چسب روی بینی توسط جراح تعیین می شود.

  27. بله بینی های گوشتی هم می توانند پس از جراحی نتایج خوبی داشته باشند در صورتی که در انتخاب جراح دقت کنید.

  28. به دلیل ضخامت پوست دوران نقاهت طولانی تر و جراحی مقداری سخت تر می باشد.

  29. درد جراحی بینی قابل تحمل است و بیمار باید پس از جراحی به مدت یک هفته استراحت کند.

  30. حتما باز. ولی به طور کلی باید توقع کمتری نسبت به جراحی بینی استخوانی داشته باشید.

  31. آلرژی درمان قطعی ندارد. برای کنترل آن می توانید به پزشکتان مراجعه کنید تا حضوری معاینه شوید.

  32. دکتر هادی سرمست واقعا بی نظیره کارشون از لحاظ تجربه که درجه یک هستن. خیلی خوب راهنمایی می کنن و بسته به فرم صورت هر کس و ویژگی های چهرش فرم بینی رو عمل می کنن
    تو خانواده 5 نفری ما 3 نفرمون جراحی بینی کردیم که همگی بخاطر تجربه بالای دکتر سرمست پیش ایشون رفتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − پنج =