تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / جراحی قوز بینی روشی موثر برای داشتن بینی خوش فرم
۶ دقیقه
هزینه جراحی قوز بینی

جراحی قوز بینی روشی موثر برای داشتن بینی خوش فرم

آنچه می خوانید...

جراحی قوز بینی یکی از عمل های پرطرفدار بینی می باشد که توسط آن برآمدگی یا فرورفتگی استخوان بینی رفع می شود. بسیاری از افرادی که در خاورمیانه زندگی می کنند به صورت ارثی بینی قوزداری دارند برخی از افراد هم براثر شکستگی، دچار قوز بینی می شوند و نیاز به جراحی زیبایی بینی دارند. به طور کل افراد با بینی استخوانی و قوز دار از نتیجه ی عمل خود بسیار راضی تر از افرادی هستند که بینی گوشتی دارند. گاهی شکستگی بینی بر اثر حادثه ای در بزرگسالی یا کودکی رخ می دهد میزان برآمدگی و فرورفتگی روی بینی ممکن است کوچک یا بزرگ باشد.
اگر می خواهید اطلاعات کاملی درباره جراحی قوز بینی کسب کنید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید…

جراحی قوز بینی
عمل قوز بینی
تماس-با-دکتر-هادی-سرمست

تشخیص انواع مدل بینی برای جراحی قوز بینی

برای جراحی قوز بینی پزشک پس از تشخیص نوع قوز بینی اقدام به عمل می کند. قوز بینی به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از:
• قوز و برآمدگی کاذب: چنانچه طول لب و بینی بیشتر از برجستگی بینی باشد.
• قوز واقعی: چنان چه طول لب و بینی با برجستگی بینی برابر باشد.
• قوز پنهان: چنان چه طول لب و بینی کمتر از برجستگی بینی باشد.
بینی شما هر مدلی که باشد پزشک متناسب با آن عمل قوز بینی را انجام می دهد. به عنوان مثال پزشک برای رفع قوز کاذب بینی باید بخش های دیگر بینی را اصلاح کرد. گاهی اوقات پزشک برای رفع قوز بینی قسمت های دیگر بینی را برجسته می کند یا اگر بینی دچار انحراف است آن را با کمی چرخاندن رفع می کند.

قبل از جراحی قوز بینی چه کارهایی باید کرد؟

قبل از جراحی قوز بینی، پزشک باید بینی بیمار را به طور کامل معاینه کند برای این منظور عکس های رادیولوژی متنوعی از بینی بیمار گرفته می شود. معاینات دقیق به پزشک کمک می کند که علت اصلی فرم نامناسب بینی را کشف کند. بدین ترتیب پزشک می تواند با رفع علت قوز بینی، بینی فرد را به صورت طبیعی یا نچرال عمل کند. در صورت خواست بیمار و صلاحدید پزشک، جراحی بینی طبیعی انجام می شود.

به هنگام عمل قوز بینی باید به سایر قسمت های بینی به ویژه نوک آن نیز توجه شود، زیرا امکان دارد پس از پایان عمل، بیمار به علت فرم نوک بینی خود از عمل رضایت نداشته باشد. یکی دیگر از معاینات ضروری برای عمل بینی بررسی داخل بینی فرد می باشد. در این معاینه، تیغه و وضعیت مخروط بینی مورد بررسی قرار می گیرد گاهی اوقات علت فرم نامناسب استخوان بینی به دلیل تیغه شکسته داخلی آن می باشد که بدین ترتیب با یک عمل سبک تر می توان مشکل را برطرف کرد.

مشاوره قبل از جراحی قوز بینی

زمانی که بیمار یک برجستگی کوچکی روی بینی دارد جراحی قوز بینی با یک تراشیدگی رفع می شود. به همین جهت برای رفع قوز بینی نمی توان استخوان بینی را تراشید بلکه باید استخوان بینی را شکست و بینی را باز کرد. در این شرایط جراحی بینی باز انجام می شود. پس از مراجعه به جراح بینی، او تمام مراحل و شرایط جراحی را به بیمار توضیح می دهد. در این جراحی بخش از بینی شکسته و قسمتی از استخوان بینی برداشته می شود. بدین ترتیب استخوان بینی به سمت داخل اصلاح می شود و قوز بینی از بین می رود. بیمار قبل از جراحی باید در مورد شکل بینی و نحوه ی اصلاح آن با پزشک صحبت کند. بدین ترتیب جراحان با شبیه سازی بینی عمل شده تا حدودی نتیجه ی عمل را به بیمار نشان می دهند.

تکنیک های رفع بینی قوز دار

در برخی از مواقع با تراشیدن استخوان روی بینی قوز برطرف می شود و دیگر نیاز به تغییرات اساسی برای رفع قوز بینی نیست. از این رو مشکلات تنفسی برای بیمار ایجاد نمی شود. در مواردی که جراح مجبور می شود بینی بیمار را به طور کامل بشکند، برای حفظ مسیر ورودی هوا از روش پیوند بافت استفاده می کند. در صورت مراجعه به بهترین جراحی بینی بهترین تکنیک جراحی برای رفع قوز بینی انتخاب می شود.

گاهی اوقات علاوه بر قوزدار بودن بینی نوک و پره های بینی فرد نیز دچار مشکلاتی است که با عمل قوز برداری این مشکلات نیز برطرف می شود. برای بستن جای برش، جراح روی برخی از قسمت های بینی را بخیه می زند و در صورت نیاز از غضروف پیوندی استفاده می کند. جراح باید به نوعی عمل را انجام دهد که تمام اجزای بینی با یکدیگر و با کل صورت هماهنگ باشند.

نحوه جراحی قوز بینی

در جراحی قوز بینی ابتدا متخصص بیهوشی بیمار را بیهوش می کند تا درد و ناراحتی حین عمل برای او پیش نیاید. سپس تغییرات لازم روی ساختار بینی برای اصلاح قوز بینی انجام توسط جراح انجام می شود.

عمل قوز بینی برای بینی هایی که قوز شدیدی دارند بسیار سخت تر است و نیاز به مهارت بالای جراح دارد. بینی هایی که دارای برآمدگی بزرگی هستند، از داخل بینی مجاری هوایی بزرگی نیز دارند. به همین جهت زمانی که جراح بخش زیادی از استخوان بینی را می تراشد، بخش عظیمی از راه ورودی بینی گرفته می شود. به همین دلیل جراح یک گرافت داخل مجاری هوایی بینی قرار می دهد تا بیمار مشکلی برای تنفس نداشته باشد.

نکاتی که بعد از جراحی بینی باید به آن توجه کنید

نکاتی که برای جراحی قوز بینی باید رعایت کنید کاملا مشابه مراقبت های بعد از جراحی بینی می باشد. در این نوع از جراحی بینی بیمار باید حتما از اسپلیت استفاده کند. متقاضی عمل بینی قوزدار یک روز پس از عمل بینی از بیمارستان خارج می شود اما به طور کل ۱۴ روز طول می کشد تا بیمار بهبودی خود را بدست آورد. برخی از افراد در روزهای اول پس از جراحی دچار خونریزی بینی و درد هستند که این امر کاملا طبیعی است. البته این دردها با خوردن مسکن رفع می شود. گاهی اوقات بیمار دچار سردرد های شدیدی می شود. تمام افرادی که عمل بینی را انجام می دهند تا چندین روز از لحاظ تنفسی دچار مشکل می شوند. اما جای نگرانی ندارد زیرا خیلی زود این مشکلات رفع خواهد شد.

هزینه جراحی قوز بینی

هزینه جراحی قوز بینی برای هر جراح متفاوت می باشد. علت این تفاوت قیمت این است که هزینه نهایی بر اساس میزان مشکلات بینی، شدت قوز بینی، دستمزد و تخصص جراح، موقعیت جغرافیایی مطب و کلینیک، تکنیک جراحی و … تعیین می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله به موضوع جراحی قوز بینی پرداختیم. برای مشاوره و اطلاع از هزینه می توانید با مطب دکتر هادی سرمست با شماره ۰۹۹۲۳۵۵۵۵۱۴ تماس بگیرید.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هجده =