تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / دسته‌بندی نشده / ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟ + راه های افزایش آن
۵ دقیقه
راه های افزایش ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟ + راه های افزایش آن

آنچه می خوانید...

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی موضوعی که برای همه اهمیت دارد، یک تزریق چربی ایده آل آن است که زمان جذب دیرتری داشته و ماندگاری آن زیاد باشد؛ اما ما چگونه می‌توانیم مدت زمان ماندگاری تزریق چربی بیشتر کنیم و آیا اصلاً عواملی وجود دارد که بتوان جذب چربی را کندتر و با دوام تر کرد؟ خوشبختانه، خبر خوب آن است که چربی های تزریقی به نسبت به  تزریق ژل ماندگاری بیشتری دارند؛ خطر عفونت و دفع چربی کمتری دارند؛ حالت طبیعی به بدن می دهند که با آن هیچ وقت از تزریق چربی پشیمان نخواهید شد و با رعایت چند عامل ساده ماندگاری تزریق چربی را می توان نسبت به گذشته خیلی بیشتر کرد.

ماندگاری تزریق چربی

بهترین و ماندگارترین نوع تزریق چربی

از قدیم گفته اند: «دست دکتر شفاست!» پس قانون اول: تزریق چربی باید توسط پزشک ماهر انجام شود؛ چون چربی برداشته شده باید ماهرانه بین لایه های پوست و رگ های خونی تزریق شود و اگر درست و به موقع تزریق انجام گیرد، سلول ها قدرت بیشتر برای تغذیه دارند و مرگ آن ها کمتر و دیرتر اتفاق می افتد؛ اما چنانچه به دکتر باتجربه مراجعه نکنید و دقت کافی در انجام مراقبت های بعد از تزریق چربی را به خرج ندهید، کیفیت اولیه خیلی زود از دست می رود و سرعت از بین رفتن چربی ها افزایش می یابد. پس باید الان با راه های ماندگاری و دوام تزریق چربی آشنا شویم تا بهترین کیفیت تزریق چربی را داشته باشیم.

تزریق چربی چقدر ماندگاری دارد؟

یکی از راه های سخت تر؛ اما پر فایده تر و با دوام تر برای جوان سازی پوست در هر نقطه از بدن تزریق چربی ست که عوارض ندارد و با خیال آسوده می توان به سراغش رفت؛ اما خیلی ها دوست دارند بدانند، چقدر تزریق چربی دوام دارد. اول اینکه باید بدانیم مدت ماندگاری تزریق چربی همیشگی و دائمی نیست و باید هر 6 ماه تا 1 سال بسته به ویژگی های بدن و نوع بدن مجدد تزریق کرد. حالا چرا همیشگی نیست؛ چون چربی بدن زنده ست و قابلیت رشد و تکامل و مردن دارد. پس چربی هایی که می میرند نیاز است که مجدد تزریق شوند و پوست دوباره سالم و شاداب شود.

راه های ماندگاری مدت تزریق چربی

  • وزن تان را ثابت نگه دارید و از کم و زیاد کردن شدید وزن جداً خودداری کنید.
  • هرگز قسمت تزریق را فشار ندهید و دستکاری نکنید.
  • کارهای سنگینی را که منجر به عرق کردن شدید می شود باید کنار بگذارید.
  • نوبت ترمیم تزریق چربی را سروقت انجام دهید.
  • معاینه پزشکی انجام شود.
  • از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.
  • آب فراوان بنوشید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • ورزش منظم؛ اما سبک کنید.
  • از آفتاب مستقیم و استعمال دخانیات جداً خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر تزریق چربی در پاسداران

راه های ماندگاری مدت تزریق چربی

تفاوت ماندگاری تزریق چربی صورت با سایر قسمت های بدن

ممکن است این پرسش برای شما پیش بیاید که تزریق چربی صورت با سایر قسمت های بدن چه فرقی دارد و دوام آن آیا کمتر یا بیشتر است. همانطور که قبلاً اشاره شد، به جز اهمیت انتخاب دکتر متخصص و باتجربه، مراقبت بعد از تزریق اهمیت زیادتری دارد تا دوام آن بیشتر شود و مسلماً پوست صورت به دلیل حساسیت و قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی و محیط بیرون شیوه مراقبت از آن از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا پوست این نواحی نازک تر و حساس تر از سایر نواحی بدن است و میزان تحریک پذیری آن بیشتر از حد معمول است. پس قطع به یقین ماندگاری آن کمتر از سایر نواحی بدن است و نیاز به ترمیم بیشتر دارد.

عوامل ماندگاری تزریق چربی

هر عملی که منجر به کشیدگی و ضربه به پوست شود؛ مانند وکس کردن و کشیدن پوست باید کنار گذاشته شود؛ همچنین آفتاب و تابش نور مستقیم آن یکی از عوامل پیری زودرس پوست است که حتی برای افرادی که چربی تزریق کرده اند می تواند، منجر به آسیب شدید شود. به همین دلیل حتماً باید از کرم ضد آفتاب کنید. افرادی که صورت لاغر دارند، با تزریق چربی ضمن پر شدن صورت، کلاژن پوست آن ها نیز تقویت می شود. با تکرار عمل، صورت فرم بهتری را می گیرد که افراد باید مراقب باشند تا طبق نوبت تزریق انجام شود تا پوست به حالت اول بازنگردد.

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس

ترمیم تزریق چربی چقدر ماندگار است؟

بسته به محل تزریق، عمق محل تزریق و چربی تزریق شده در مناطق که بیشترین حرکت عضلات را دارند، ماندگاری ترمیم چربی دوام آن متفاوت است و می تواند بیشتر از یک سال هم دوام بیاورد؛ اما توجه داشته باشید، چربی هر بدن با بدن دیگر متفاوت است و شما هرگز نباید خودتان را با کسی مقایسه کنید و بدانید که هر قسمتی از بدن که حرکت عضلانی آن بیشتر است مثل دور دهان، گوشه های چشم، خط ابرو، دستان و… زودتر از حد معمول چربی های تزریق شده آن کم می شود که اگر پزشک با تجربه باشد، خیالتان راحت باشد و قرار نیست خیلی زود چربی تزریق شده را از دست بدهید.

جمع بندی

دراین مقاله به موضوع ماندگاری تزریق چربی پرداختیم. افرادی که تصمیم گرفته اند به جای استفاده از تزریق ژل، از تزریق چربی برای جوان سازی پوست استفاده کنند، می توانند از ماندگاری بالای این نوع تزریق زیبایی بهره ببرند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مطب دکتر هادی سرمست با شماره ۰۹۹۲۳۵۵۵۵۱۴ تماس بگیرید.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 5 =