تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی پلک / کشیدن بخیه پلک
۶ دقیقه
بخیه-بعد-از-جراحی-پلک

کشیدن بخیه پلک

آنچه می خوانید...

کشیدن بخیه پلک یکی از دغدغه های افرادی است که تصمیم به جراحی بلفاروپلاستی دارند و یا تحت این جراحی قرار گرفته است، به طوری که در رابطه با زمان کشیدن بخیه پلک، روش انجام آن، مراقبت های لازم بعد از آن و موارد دیگر در این زمینه سوالاتی مطرح می شود. ادر این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و نکاتی را پیرامون زمان مناسب این کار، مراقبت های بعد از آن، روش های ترمیمی اسکار زخم پلک ارائه خواهیم داد، علاوه بر این به این نکته اشاره خواهیم کرد که آیا این کار درد دارد یا خیر. با ما در ادامه همراه باشید…

در ابتدا ویدئوی رضایت مراجعه کننده عزیز از آمریکا برای انجام جراحی بینی و پلک توسط دکتر هادی سرمست جراح پلاستیک بینی و صورت را مشاهده کنید:

تماس-با-دکتر-هادی-سرمست

آیا بخیه پلک نیاز به کشیدن دارد؟

لازم به ذکر است عمل جراحی زیبایی پلک که تحت عنوان بلفاروپلاستی نامیده می شود از جمله جراحی های رایج زیبایی می باشد، برای کسب موفقیت و نتیجه مطلوب از این عمل، نیاز به مراقبت های قبل و بعد از جراحی می باشد. از جمله نکات مورد توجه در مراقبت بعد از جراحی، کشیدن بخیه پلک است. البته باید توجه داشته باشید که بخیه هایی که طی جراحی بلفاروپلاستی استفاده می شود می تواند از نوع جذبی باشد که در این صورت نیاز به کشیدن ندارد و یا از نوع غیر جذبی باشد که نیاز به کشیدن در زمان بهبودی دارد.

زمان کشیدن بخیه پلک

زمان کشیدن بخیه پلک مورد سوال بسیاری از مراجعین است، همان طور که در بالا نیز اشاره شد از دو نوع بخیه ممکن است استفاده گردد، بخیه های جذبی و غیر جذبی، بخیه های غیر جذبی در صورت رعایت نکات مراقبتی و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، دوران نقاهت جراحی پلک کوتاهی دارند، به طوری که معمولا بین 5 روز تا یک هفته پس از جراحی بهبود یافته و می بایست برای کشیدن آن به پزشک خود مراجعه نمایید، همان طور که اشاره شد برای بهبودی سریعتر می بایست حتما به توصیه های پزشک خود دقت کرده و به طور کامل رعایت نمایید، در صورت کوتاهی در این زمینه احتمال وقوع عوارض ناخوشایند مانند عفونت بخیه ها و تاخیر در بهبودی آن ها وجود دارد.

برای تسریع بهبودی زخم ها و جوش خوردن سریع تر آن ها توصیه می شود از مواد مغذی و سبزیجات و میوه های تازه به میزان کافی استفاده نمایید، علاوه بر آن رژیم غذایی مناسب می تواند از بروز یبوست پیشگیری نماید، چرا که فشار به پلک ها در این زمان می تواند روند بهبودی را تحت تاثیر قرار دهد.

کشیدن-بخیه-پلک

آیا کشیدن بخیه پلک درد دارد؟

یکی دیگر از نگرانی های مراجعین به مراکز جراحی زیبایی و افرادی که تحت جراحی بلفاورپلاستی قرار گرفته اند، این  است که آیا کشیدن بخیه پلک دردی به همراه خواهد داشت یا خیر، با توجه به این که کشیدن بخیه پلک بعد از بهبودی زخم و با نظر و بررسی پزشک معالج انجام می گیرد، معمولا دردی نخواهد داشت، البته طبق تجربه و نظر برخی از مراجعین گفته شده که احساس کشش خفیف در آن زمان داشته اند، از این رو می توان اطمینان کامل در این رابطه داشته باشید که کشیدن بخیه به آسانی و بدون ایجاد مشکلی توسط پزشک انجام می گیرد.

یکی از دغدغه های مراجعین، بهبودی اثر زخم و بخیه بعد از کشیدن بخیه پلک می باشد، گفتنی است اگر چه بر طرف شدن اثر بخیه نیاز به زمان دارد ولی با توجه به مهارت پزشک جراح زیبایی محل آن در چین پلک قرار می گیرد و از این رو مشخص نیست و تا زمان بهبودی کامل اثر آن نیز افراد به راحتی می توانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند. مراجعه به بهترین جراح پلک در تهران که تجربه و تخصص کافی در زمینه جراحی پلک را داشته باشد باعث می شود تا ردی از بخیه های شما به جا نماند و نتیجه خوبی از جراحی بگیرید.

لازم است یادآور شویم آقای دکتر سرمست جراح پلاستیک بینی و صورت می باشند که دارای تبحر کافی در این زمینه هستند و نتیجه جراحی های انجام شده توسط ایشان تاییدی است بر این مطلب.

مراقبت بعد از کشیدن بخیه پلک

همانطور که مراقبت های بعد از جراحی پلک با اهمیت است، لازم به ذکر است بعد از کشیدن بخیه پلک نیز لازم است نکاتی را رعایت کنید، از جمله این که نباید محل بخیه ها را مدام لمس کنید و از خارش محل آن ها نیز می بایست اجتناب نمایید، بهتر است تا مدتی بعد از کشیدن بخیه پلک و تا حداقل دو هفته، از آرایش کردن و به کار بردن مواد آرایشی بر روی محل بخیه ها خود داری نمایید، همچنین توصیه می شود تا مدتی از انجام فعالیت های شدید و بلند کردن اجسام شدید که سبب ایجاد فشار گردد اجتناب نمایید.

لازم است توجه داشته باشید اعمال فشار به چشم ها در دوران نقاهت پس از جراحی خطر باز شدن زخم ها را به همراه خواهد داشت، که در صورتی که این باز شدن جزئی و کم باشد ترمیم می گردد و در صورت زیاد بودن نیاز به مراجعه به پزشک دارد.

پماد بعد از کشیدن بخیه پلک

بعد از کشیدن بخیه پلک می توانید با پزشک خود مشورت نمایید تا جهت ترمیم محل بخیه ها برایتان پماد یا کرم های ترمیم کننده تجویز نماید، این داروها می تواند روند بهبودی را تسریع کنند و اسکار حاصل از جراحی را از بین ببرند، لازم به ذکر است مهمترین نکته در رابطه با باقی نماندن اسکار حاصل از جراحی، مهارت پزشک جراح زیبایی می باشد که می بایست مهارت و تخصص کافی را در این رابطه داشته باشد، به طوری که از بخیه های ظریف و در محل چین پلک استفاده کند، همان طور که قبلا نیز اشاره شد جناب آقای دکتر سرمست از جمله متخصصین جراحی زیبایی نام آشنا هستند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی نکاتی پیرامون کشیدن بخیه پلک اشاره شد، همان طور که ذکر شد اگر توصیه های مراقبتی دوران نقاهت به خوبی رعایت گردد، مدت زمان بهبود زخم ها طولانی نخواهد بود و حداکثر تا یک هفته پس از جراحی بلفاروپلاستی زمان لازم است و پس از آن می توان جهت کشیدن بخیه پلک به پزشک مراجعه کرد، گفتنی است این کار دردی به همراه نخواهد داشت زیرا پس از جوش خوردن زخم ها انجام می گیرد، بعد از این کار می بایست مراقبت های لازم را رعایت نمود، علاوه بر آن اشاره شد که برای بهبود اسکار بخیه می توان با نظر پزشک از کرم ها و پمادهای ترمیمی استفاده نمود تا روند بهبودی را تسریع نمود.

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 18 =