تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / دسته‌بندی نشده / جراحی بینی در فصل سرما؛ خوب یا بد؟
۶ دقیقه

جراحی بینی در فصل سرما؛ خوب یا بد؟

آنچه می خوانید...

جراحی بینی در فصل سرما مزایای زیادی به همراه دارد که این بازه‌ی زمانی را به یک زمان ایده آل برای اقدام به انجام جراحی بینی تبدیل می‌کند. همچنین ممکن است با معایبی نیز همراه باشد. برای بررسی بیشتر این موضوع، در این مقاله با ما همراه باشید. 

جراحی بینی در فصل سرما

جراحی بینی در فصل سرما چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای جراحی بینی در فصل سرما عبارت است از:

  • هوای سرد به خصوص در زمستان رگ‌های خونی پوست را منقبض می‌کند و می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش تورم و کبودی بینی پس از جراحی بینی داشته باشد.
  •  با کمتر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، می‌توان انتظار داشت که جای زخم کمتر باشد و نتایج بهتری را پس از انجام جراحی بینی در فصل سرما تجربه کرد. 
  • همچنین نبودن در معرض نور خورشید بر کاهش ورم بینی نیز تاثیر بسزایی دارد. 
  • اگر معمولاً دچار آلرژی‌های فصلی و تحریکات ناشی از آلرژی رنج می‌برید، انجام جراحی بینی در فصل سرما ممکن است احتمال تشدید علائم را کاهش دهد، به خصوص اگر بعد از عمل، بینی شما دچار گرفتگی شود.
  • با توجه به این که نیاز به استحمام در فصل سرما کاهش می‌یابد، عدم استحمام با توجه به وجود گچ روی بینی، می‌تواند تاثیر مثبتی برای بهبود داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: بهترین جراح بینی نیمه فانتزی تهران

تاثیر سرما بر بینی عمل شده 

پوست انسان نسبت به تغییرات دما حساس است به خصوص زمانی که در حال بهبود است. هوای سرد باعث انقباض رگ‌های خونی در پوست و کاهش تورم بینی بعد از جراحی بینی می‌شود. محافظت از بینی در برابر گرما یا سرمای شدید بسیار مهم است، بنابراین اگر دما کاهش می‌یابد، هنگام بیرون رفتن برای مدت طولانی در آب و هوای بسیار سرد، حتماً بینی خود را بپوشانید.

نمونه کارهای جراحی بینی دکتر هادی سرمست جراح پلاستیک بینی و صورت

فصل جراحی بینی
جراحی بینی در زمستان

بیشتر بخوانید: گوشت اضافه بعد از جراحی بینی

معایب جراحی بینی در فصل سرما

  • در حالی که فصل سرما برای انجام جراحی بینی شما می‌تواند بهترین زمان باشد، فصل سرماخوردگی و آنفولانزا نیز هست. ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا در دوران نقاهت پس از جراحی بینی می تواند بهبودی شما را به تاخیر بیندازد.
  • هوا در فصل سرما خشک‌تر از بقیه‌ی فصول سال است. آب و هوای خشک گاهی اوقات می‌تواند روند بهبود زخم را مختل کند. بنابراین ایجاد هوای مرطوب در داخل خانه می‌تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از عدم بهبود زخم در اثر خشکی هوا داشته باشد. مصرف زیاد مایعات در این زمان تاثیر بسیار مثبتی در جلوگیری از خشکی بیش از حد مخاط بینی شما می‌تواند داشته باشد. 
  • با توجه به احتمال وجود سرماخوردگی و آنفولانزا لازم است به طور مرتب در فصل سرما از عادات سالم پیروی کنید تا از بیماری‌های احتمالی نیز پیشگیری کنید؛ مانند شستن مکرر دست‌ها، اجتناب از دست زدن به چشم‌ها، بینی یا دهان و اجتناب از ارتباط با افراد بیمار.

نتیجه گیری  

با توجه به مزایای فراوان انجام جراحی بینی در فصل سرما، هنگام برنامه ریزی برای انجام آن، می‌توانید این زمان را در نظر بگیرید. زمستان زمان بسیار خوبی برای جراحی بینی است و می‌تواند به شما کمک کند تا دوران نقاهت راحت‌تری را بگذرانید. 

سوالات متداول 

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 19 =