تهران، پاسداران، بوستان نهم، ساختمان مهـــر، پلاک ۱۳۳، طبقه ۵، واحد ۱۷

دکتر هادی سرمست / جراحی بینی / پیرسینگ بعد از جراحی بینی امکان پذیر است؟
۵ دقیقه
پیرسینگ بعد عمل بینی

پیرسینگ بعد از جراحی بینی امکان پذیر است؟

آنچه می خوانید...

آیا پیرسینگ بعد از جراحی بینی قابل انجام است؟ در سال‌های اخیر جراحی بینی به یکی از جراحی‌های محبوب در تمام کشورها تبدیل شده است. جراحی بینی بنا به دلایل متعددی انجام می‌شود که برخی از عمده‌ترین آنها عبارتند از: مشکلات ژنتیکی و عدم رضایت از ظاهر بینی، تصادف و یا ضربه به بینی و تغییر شکل بینی، مشکلات تنفسی و… به هر حال علت جراحی بینی هر چه که باشد پس از جراحی باید تا چند ماه نکاتی را رعایت نمائید تا آسیبی به بینی شما وارد نشود و در نتایج جراحی اختلال ایجاد نشود. اگر شما نیز به تازگی جراحی بینی داشته‌اید و در مرحله‌ی بعدی قصد پیرسینگ بینی را دارید با ادامه‌ این مقاله همراه باشید.

توضیحات دکتر هادی سرمست درباره پیرسینگ بعد از جراحی بینی

بهترین زمان پیرسینگ بعد از جراحی بینی

یکی از عمل‌های زیبایی دیگری که بیشتر در میان قشر جوان رایج می‌باشد پیرسینگ می‌باشد که در قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌شود. سوالی که پس از جراحی بینی ممکن است پیش بیاید این است که چه مدت پس از جراحی می‌توان پیرسینگ بینی را انجام داد؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه مدت زمانی که پس از جراحی بینی برای پیرسینگ بینی باید صبر نمود؟ به جز جراح بینی هیچ فرد دیگری نمی‌تواند به شما تاریخ دقیقی برای پیرسینگ بینی پس از جراحی بینی اعلام نماید. بنابراین پیش از انجام هرگونه عمل زیبایی بر روی بینی باید ابتدا با جراح خود مشورت داشته باشید.

پزشک پس از ارزیابی بینی شما و با توجه به میزان بهبودی بینی می‌تواند به شما اعلام کند که آیا زمان مناسب برای پیرسینگ بینی فرا رسیده است یا اینکه همچنان باید صبر نمائید.

به طور کلی پس از جراحی بینی غضروف‌ها، رباط‌ها و ساختار داخلی بینی تا چند ماه انعظاف پذیر بوده و ممکن است با هرگونه فشار دچار تغییر شکل شوند (به همین دلیل توصیه می‌شود حداقل تا 6 ماه از انجام فعالیت‌های ورزشی که احتمال آسیب و ضربه به بینی وجود دارد خودداری نمائید) بنابراین توصیه می‌شود پیش از پیرسینگ بینی حداقل 8 الی 10 هفته صبر نمائید تا بافت بینی بهبود بیابد.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح بینی استخوانی تهران

نکته قابل توجه پیش از پیرسینگ بینی

پس از برداشتن آتل و بخیه‌ها، بینی شما تا چندین ماه دچار تورم و التهاب خواهد بود، تا زمانی که میزان تورم و التهاب بینی شما کاهش نیابد نمی‌توانید جهت پیرسینگ بینی اقدام نمائید. پیرسینگ ممکن است موجب التهاب، تورم و یا عفونت شود و تمام این عارضه‌ها می‌توانند نتایج جراحی بینی را با عوارض نامطلوب همراه نمایند. کاهش تورم بینی و بهبود کامل در هر فردی متفاوت می‌باشد. در برخی از افراد پس از 2 ماه میزان تورم به شدت کاهش می‌یابد اما برخی از افراد تا 1 سال پس از جراحی بینی ممکن است دچار تورم و التهاب باشند.

پیرسینگ بعد از جراحی بینی

بیشتر بخوانید: بهترین جراح بینی نیمه فانتزی تهران

مواردی که در بهبود سریع تر شما پس از جراحی بینی کمک کننده می‌باشند.

در صورتی که برای پیرسینگ بینی عجله دارید می‌توانید با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود دوران نقاهت خود را کوتاهتر نمائید و پیرسینگ را سریعتر انجام دهید.

  • رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده از سوی جراح: با رعایت دقیق تمام دستورالعمل‌هایی که جراح به شما ارائه می‌دهد می‌توانید دوران نقاهت خود را به سرعت به پایان برسانید.
  • سبک زندگی سالم: رژیم غذایی سالم مصرف نمائید، از مصرف غذاهای فرآوری شده خودداری نمائید، میزان مصرف کافئین را کاهش دهید و در نهایت از مصرف سیگار و الکل خودداری نمائید تا دوران نقاهت پس از جراحی را بدون هرگونه عارضه‌ای به پایان برسیانید.
  • استراحت کافی: خواب کافی یکی از نکاتی است که به التیام بدن و سرعت بخشیدن به بهبودی شما پس از جراحی بینی کمک می‌نماید بنابراین در روزها و هفته‌های اول پس از جراحی به میزان کافی بخوابید و از استرس دور بمانید تا روند ترمیم بافت‌های بینی شما با سرعت بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: سرماخوردگی و عمل بینی

اقدام برای پیرسینگ بینی

پیرسینگ بینی یک عمل ساده و کم تهاجم می باشد که جهت زیبایی در قسمت‌های مختلف بینی مانند تیغه‌ی میانی بینی و یا پره‌های کناری بینی انجام می شود.

پیرسینگ بینی معمولاً با دستگاه‌های فلزی انجام می‌شود، در طی انجام پیرسینگ تمام نکات بهداشتی باید رعایت شود تا از ایجاد عفونت جلوگیری شود. این نکته را به یاد داشته باشید که بافت‌های بینی شما تا چندین ماه پس از جراحی بینی حساس و تحریک پذیر بوده و هرگونه عفونت ممکن است به ساختارهای داخلی بینی شما آسیب وارد نماید بنابراین جهت پیرسینگ به یک کلینک معتبر مراجعه نمائید تا در شرایط استریلیزه، عمل پیرسینگ بینی برای شما انجام شود.

پس از پیرسینگ بینی جهت معاینه و بررسی به جراح خود مراجعه نمائید تا در صورتی که هرگونه آسیب، عفونت و یا مشکلی ایجاد شده است در همان مراحل اولیه تحت درمان قرار بگیرد.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره پیرسینگ بعد از جراحی بینی صحبت کردیم. اگر جراحی بینی انجام داده اید و قصد پیرسینگ دارید، باید در مدت زمانی که جراح شما تعیین کرده برای انجام آن اقدام نمایید.

منابع:

https://www.droakleysmithrhinoplasty.com/long-wait-get-nose-stud-rhinoplasty/

https://joetmd.com/blog/can-you-still-have-rhinoplasty-with-a-nose-piercing

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

جراح پلاستیک بینی و صورت - متخصص گوش و گلو و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =